مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1447 عصر دیروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، لاله افتخاری نماینده مجلس و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، حجت الاسلام سید مهدی نقوی رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های کشور و علی دارابی معاون سیما، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۴۷۰۶
5 هزار نفر برنده طرح قرآنی 1447

برخی از مدیران سازمان صدا و سیما و جمعی از حافظان، قاریان و کارشناسان قرآنی و شرکت‌کنندگان در این طرح قرآنی در این مراسم حضور داشتند.

طرح قرآنی 1447، 5000 برنده داشته که اسامی آنها بزودی اعلام‌ می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری که مهمان ویژه اختتامیه طرح قرآنی 1447 بود در ابتدای سخنانش از همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان طرح قرآنی 1447 تشکر و این طرح را جذاب و زیبا توصیف کرد و گفت: قرآن، پاداش شما را خواهد داد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ابتدا ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) گفت: ایشان کسی هستند که در زیارت نامه ایشان که گفته می‌شود توسط امام رضا(ع) نوشته شده، جملات بلندی آمده که نشانگر عظمت این بانوی بزرگوار است و ایشان بانویی است که بزرگ‌ترین پایگاه تشیع در جهان اسلام در جوار مرقدشان شکل گرفته است.

وی افزود: شهر مقدس قم که حرم مطهر حضرت معصومه(س) در آن قرار گرفته از جمله شهرهای مقدس دنیاست و در این شهر مقدس علما و بزرگان دینی بسیاری پرورش یافته‌اند که البته این علما تنها برای ایران نبوده و از دیگر کشورهای اسلامی نیز هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که در حوزه علمیه قم، طلابی از قاره‌های آفریقا، آمریکا، شرق دور و... تحصیل می‌کنند و تاکنون نیز علمای زیادی پس از تحصیل در حوزه علمیه قم به کشور خود سفر کرده‌اند، عنوان کرد: هر یک از علمایی که در حوزه علمیه قم پرورش یافته‌اند، حامل معارف اهل بیت(ع) به کشورهای خودشان هستند و نمونه‌های زیادی از این علما را در کشورهای مختلف دیده‌ایم.

وی با یادآوری این‌که مراجع بزرگی در حوزه علمیه قم پرورش یافتند، تاکید کرد: حوزه علمیه نجف از سوی صدام نابود شد و کسانی که به نجف مشرف شده‌اند، می‌دانند که تعداد حوزه‌های علمیه در این شهر کم شده است، اما قم همواره در میان سایر شهرهای مذهبی درخشیده است و حوزه علمیه قم به هیچ عنوان قابل مقایسه با سایر حوزه‌ها نیست و امیدواریم که نجف نیز بزودی نقش اصلی و اساسی خود را دریابد و مراجع بزرگی که گل سرسبد آنها حضرت امام خمینی(ره) است از این حوزه برخاسته‌اند.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند: وضع در زمان تحصیل ما در قم به گونه‌ای بود که وقتی هوا تاریک می‌شد به شهر بازمی‌گشتیم و طلاب روزها به خاطر اذیت و آزار رضاخان به بیرون از شهر می‌رفتند و روز را به شب می‌رساندند و تاریک که می‌شد به شهر باز می‌گشتند؛ اما به برکت مرقد حضرت فاطمه معصومه(س) این حوزه اکنون در اوج است.

وی با یادآوری این‌که برای ما ایرانی‌ها مرجع و پناه بزرگ مرقد امام رضا(ع) در مشهد مقدس است، گفت: روایتی از امام جواد(ع) داریم که کسی از ایشان پرسید: آیا ثواب زیارت قبر جدتان امام حسین(ع) بیشتر است یا ثواب زیارت قبر پدرتان حضرت امام رضا(ع)که امام جواد(ع) فرمودند: زیارت قبر امام رضا(ع) بیشتر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار هرساله قاریان و حافظان قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب، گفت: در نخستین شب ماه مبارک رمضان، قاریان و حافظان خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسند که رهبر معظم انقلاب همواره توصیه‌ها و سفارش‌هایی به قاریان و حافظان قرآنی به منظور انس بیشتر با قرآن دارند و همچنین ایشان در سفارشات خود با دیدار با مسئولان کشوری نیز فرموده‌اند: با قرآن انس بگیرید و قرآن را بخوانید.

محمدی گلپایگانی افزود: قرآن کریم که در اختیار ماست، سرفصل اول آن دعوت به توحید و یکتاپرستی واتحاد و یکپارچکی و پرهیز از اختلاف و پراکندگی است و در حال حاضر اگر بدبختی و مشکلی وجود دارد و اگر اختلافاتی در جوامع اسلامی وجود دارد به خاطر دوری از قرآن است و البته بیداری اسلامی که ایجاد شده به برکت قرآن کار خود را می‌کند و مستکبران موفق نمی‌شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: اگر مسلمانان ضربه می‌خورند به خاطر دوری از قرآن است و تربیت حافظان از برکات جمهوری اسلامی است و باید قدرشناس این نظام و رهبر فقید نظام باشیم که هر چه داریم از ایشان است و او بود که سرنوشت این کشور را عوض کرد و ما را قرآنی و اهل بیتی کرد؛ امروز نام ایران پرآوازه است؛ اما سختی‌هایی هم وجود دارد، اما به قول شهید بهشتی «بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه».

تولید چند اثر فاخر براساس شخصیت‌های قرآنی

علی دارابی، معاون سیما هم در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1447، به گسترش فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اشاره کرد و گفت: سال 1391 بیش‌از 6000 ساعت برنامه در قالب 130 عنوان برنامه درباره مفاهیم قرآنی به مخاطبان ارائه کرده‌ایم که این میزان نسبت به سال‌های گذشته 30 درصد افزایش داشته و در سال 1392 نیز شاهد رشد برنامه‌های قرآنی تلویزیون خواهیم بود.

دارابی ضمن اشاره به این نکته که برنامه‌های قرآنی تلویزیون مختص شبکه قرآن و معارف نیست، افزود: این شبکه به صورت بیست و چهار ساعته برنامه پخش می‌کند و با بهره‌گیری از بهترین صاحب‌نظران، مراجع و متخصصان امور قرآنی به اشاعه معارف قرآنی همت می‌کند. تولید سریال‌های تلویزیونی نیز براساس آموزه‌های قرآنی است و پیام‌های قرآنی در این گونه آثار جانمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: امروزه در تمامی شبکه‌ها در همه ساعات برای طیف وسیعی از مخاطبان، برنامه‌های دینی و قرآنی تدارک دیده شده و ماه رمضان امسال با طرح اذان تا اذان شبکه مجازی، تلاوت قرآن را ایجاد کردیم که به شکل‌گیری فرهنگ جمع‌خوانی منجر شد و بازخورد محافل قرآنی را در پی داشت.

دارابی تصریح کرد: با کمال افتخار اعلام می‌کنم در آینده نزدیک چند اثر فاخر را با توجه به داستان‌های قرآنی تولید می‌کنیم که سریال حضرت موسی(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، ابوطالب(ع)، سلمان فارسی و نرجس خاتون از آن جمله است. به گفته معاون سیما، به منظور گسترش فرهنگ قرآنی، علاوه بر مشاعره‌ها و مسابقه‌های قرآنی، بیش از 30 فیلم تلویزیونی در شبکه معارف سیما و بیش از صد فیلم تلویزیونی در کل شبکه‌ها پیش‌بینی شده است.

دارابی در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1447 به شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد کرد یکی از روزهای سال را به نام حافظان و قاریان قرآن نامگذاری کند تا خادمان قرآنی تجلیل شوند.

وی همچنین از شورای شهر تهران و دیگر شهرهای کشور خواست در نامگذاری خیابان‌ها به قهرمانان قرآنی توجه داشته باشند.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: در تمامی شبکه‌های تلویزیونی به برنامه‌های دینی، قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه ویژه داریم.

27 هزار دقیقه برنامه

حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، درباره برگزاری قرآنی1447 با اشاره به تغییر شیوه برگزاری این طرح بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب گفت: برخلاف دوره‌های اول که محور اصلی این طرح حفظ یک سوره بود، امسال و سال گذشته، علاقه‌مندان را به سمت حفظ جزءهای قرآن کریم سوق دادیم. این کار از جزء 30 قرآن آغاز شد و امسال با محوریت جزء 29 به انجام رسید. در طرح 1447 که از سی‌ام خرداد آغاز شد، حدود 9 میلیون نفر شرکت کردند.

به گفته گروسی علاوه بر شبکه قرآن، شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران، آموزش، جام‌جم و رادیو قرآن در برگزاری این طرح همکاری داشته‌اند. مدیر شبکه قرآن و معارف تاکید کرد: این شبکه‌ها از ساعت 9 تا 19 طی یک شبکه مجازی بیش از 27 هزار دقیقه برنامه تولید و ارائه کردند. در این برنامه‌ها روان‌خوانی، تفسیر، درست‌خوانی، شیوه‌های حفظ و حفظ جزء 29 قرآن کریم مورد توجه بود.

گروسی با ارائه آمار از میزان استقبال مخاطبان رادیو و تلویزیون از طرح 1447 گفت: در بخش پیامکی با کاهش استقبال روبه‌رو بودیم، چون هم شماره پیامک چند روز بعد از آغاز طرح در اختیار ما قرار گرفت و در طول برگزاری این طرح، ارسال پیامک به شماره موردنظر با موفقیت صورت نمی‌گرفت. در بخش مراجعات حضوری مردم به مساجد، اماکن متبرکه و دارالقرآن‌ها نیز به دلایل مالی و برگزار نشدن بسیاری از کلاس‌های آموزشی، استقبال خوبی از این طرح صورت نگرفت.

مدیر شبکه قرآن و معارف تصریح کرد: خوشبختانه در بخش کتبی طرح 1447 که با همکاری روزنامه جام‌جم انجام شد با رشد 19 درصدی روبه‌رو بودیم و تعداد شرکت‌کنندگان اینترنتی نیز 420 درصد رشد داشت. مخاطبان شبکه‌های آسیا، استرالیا و اقیانوسیه نیز در مقایسه با دوره قبل 38 درصد استقبال بیشتری نشان دادند.

گروسی از شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان تامین‌کننده جایزه‌های این طرح نام برد و به نهادهایی مانند ستاد عالی نظارت بر کانون‌های قرآنی، سازمان جهاد سازندگی، سازمان دارالقرآن، شهرداری و روزنامه جام‌جم اشاره کرد که در برگزاری این طرح همکاری موثر داشته‌اند.

اجرای برنامه تواشیح، ارائه گزارش از برنامه‌های مختلف 1447 در شبکه‌های مختلف، قرائت قرآن توسط حافظان کودک و نوجوان از جمله بخش‌های مختلف این برنامه بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرعه کشی نمادین از بین اسامی برندگان طرح قرآنی 1447 انجام شد. جایزه این برندگان 5000 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات بود. اسامی برگزیدگان این طرح قرآنی از هفته اول مهر ماه در پایگاه اینترنتی شبکه قرآن و معارف سیما، تله‌تکست این شبکه و روزنامه جام‌جم منتشر خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۰
بنیامین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
۰
۰
خوب بود
رقیه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
۰
۰
هفته اول مهر شده ولی هنوز اسامی برندگان را اعلام نكرده اند.لطفا زمان دقیق اعلام اسامی برندگان را اعلام كنید.
ابوالفضل رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
۰
۰
سلام چرا اسامی برنگان رو اعلام نمیكنید قرار بود هفته ی اول مهر اعلام بشن اسامی نكنه سركاری بود؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
چرا هنوز اسامی رو نزدید
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
با سلام
اسامی تمام برندگان چه وقت منتشر میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با تشكر
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
۰
۰
چراپس نمیادجواب
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
چرا جواب نمیاد
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
با سلام و خسته نبلشید و توفیق روز افزون برای شما خادمان قرآن .پس چرا اسامی برنگان اعلام نمیشوند؟
مهشاد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
سلام خسته نباشی لطفا اسامی برندگان رو زود علام كنید
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
سلام خسته نباشی از شما بزرگواران تشكر میكنم كه باعث شدی با خواندن قران دلهایمان را ارام كنیم
یاسمین سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
سلام وخسته نباشید پس اسامی برنگان را كی میزنید
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
با سلام و خسته نباشید به شما خادمان واقعی قران" اسامی برندگان چه زمان اعلام میشود. با تشكر
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
حیف شد شركت نكردم وگرنه من شانسم خوب بود برنده میشدم
مجید مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
سلام باتشكر از شما عزیزان كه باعث شدی خواندن قران را فراموش نكنیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
چرانمیادجواب پس
یاسمن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
۰
۰
باسلام ازكجابدانم شماره موبایل كه برنده شده شماره موبایل من است آخه چون تمام شماره نوشته نشده.خواهشا راهنمایی كنید
اكرم سبزی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
۰
۰
سلام چرا اسامی بقیه برندگان معلوم نیست
جام جم سیما
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
۰
۰
مسوولان طرح قرآنی 1447 از این كانال ها پاسخگوی شما خواهند بود.

پیامك : 300001447
سامانه هوشمند شبكه قرآن و معارف سیما :26878000
email : 1447@irib.ir
http://qurantv.ir/tops/1447/
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
۰
۰
مسابقه 1447باز كی شروع میشه لطفا جواب بدید
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
۰
۰
من برنده شدم به من زنگ زدن یك ماه گذشته اما جایزه رو نمیدن

نیازمندی ها