مناجات

به جز تو به که شکوه کنم

خدایا! هر روز من که روز بندگی و تسلیم و فرمانبری از تو و مکتب و آیین رسول خاتم توست، در بندگی خویش معترفم که همواره تو باید دستگیر من باشی و هرچه را می‌طلبم از تو بخواهم، تنها به تو روی آورم و در دوستی‌ها و دشمنی‌ها از تو یاری و مدد بگیرم، دوستدار دوستان تو باشم و دشمن دشمنان تو.
کد خبر: ۵۸۴۹۵۴
به جز تو به که شکوه کنم

دوستان تو جز پیامبران، ائمه معصومین، شهدای راه فضیلت و آنان که مرد میدان کارزار و میدان جهاد بودند و در شمار اولیای تو هستند، چه قوم و قبیله و گروه و طایفه دیگری می‌توانند باشند؟ مرا در زمره کسانی قرار بده که محب و دوستدار بندگان خاص تو باشند.

خداوندا! من به تو و به رسول تو ایمان دارم و با همه وجود به رسول تو عشق می‌ورزم و او را اسوه همه خوبی‌ها می‌دانم و سرمشقی برای زندگی خود می‌بینم، هرچند که همه رسولان و پیامبران این طور بوده‌اند اما تو برخی را بر دیگران برتری دادی.

اینک از تو می‌خواهم مرا در دوستی با برگزیدگان و برترین‌های عالم توفیق عنایت کن و مرا از یاران و پیروان دین حقیقی خود که همانا اسلام ناب است قرار بده که راه فوز و رستگاری و رضایتی جز رضایت تو در این راه نمی‌بینم.

معبود من! آنان که از درگاه تو رانده شده‌اند، به یقین دشمنان تو هستند و آنان نافرمانی تو را کرده‌اند، تو مرا توفیقی عنایت فرما که از شیطان و شیطان‌صفتان ـ که هرگز در پیشگاه تو جای و جایگاهی ندارند بلکه مورد غضب و نفرت تو هستند ـ دور باشم، هرگز دچار وسوسه‌های شیطان نشوم تا از ضلالت و گمراهی در امان باشم.

خدایا! مرا در پیروی از راه و روش پیامبر اسلام موفق بدار و در پیروی از شیوه و سنت او یاری‌ام کن که چه بسیار از آن فاصله گرفته‌ام و گاه همانند دیگران با سنت پیامبر بیگانه‌ شده‌ام. خداوندا! امروز مرا روز دوستی، صفا و صمیمیت در دنیای کوچک من با دوستان بزرگ خود قرار بده و شیرینی دشمنی با دشمنان‌ات را در کام من قرار بده.

خدایا! خود را دوست حقیقی من قرار بده تا خود دچار فریب و گمراهی نشوم و از دشمنان تو هراسی به دل نداشته باشم، زیرا با هراس از دشمن به حقیقت دوستی با تو پی نخواهم برد. پروردگار من! مرا در صراط و مسیر دوستان خود قرار بده و مرا بیش از پیش با آنان نزدیک و نزدیک‌تر فرما، زیرا دشمنان تو مرا در احاطه خود دارند، من بجز تو به چه کسی شکوه و گلایه کنم که گاه اعضای وجودی من، دشمن من و تو می‌شوند! تو مرا یاری کن تا زبانم هر سخنی را نگوید، پاهایم مرا به‌هر محفل و مجلسی نبرد،دستانم مرتکب هر کاری نشود و اراده‌ام، اراده‌ای خدایی شود و رضایت تو را بطلبد.

محمد خامه‌یار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها