مناجات

خدایا! به من شناخت عطا کن

خداوندا! قدرت و توانم از آن توست، آن طور که جانم در قبضه اختیار توست. تو مالک حقیقی همه وجود منی، هر آنچه دارم، مال و منال من، از آن توست، تلاش و سعی و کوشش من برای توست، تو در این روز تلاش و کوششم را در راه اطاعت و بندگی‌ات پذیرا باش و به من پاداش خیر و نیکی عطا فرما.
کد خبر: ۵۸۵۳۱۷
خدایا! به من شناخت عطا کن

تلاش مرا مقبول و مشکور درگاه خود قرار بده. تلاشی که به یقین در روز جزا و ملاقات با تو آن را در کارنامه عمل خویش، خواهم دید.

خدایا! سعی و تلاش مرا، انفاق، خیرات و مبرات مرا، نوعدوستی و انساندوستی مرا، ‌تقوا و پرهیزکاری مرا، ‌سخاوت و خیرخواهی‌ام را، حیات و ممات مرا، زندگی و مرگ مرا، دارایی و نداری‌ام را، نماز و روزه‌ام را، آنچه که به آن پایبندم و به آن دل‌بسته و یا از آن دل بریده‌ام همه را تلاشی در راه اطاعت خود قرار بده و آن را مشکور درگاهت مقرر کن.

پروردگارا به من شناختی عطا فرما تا سره از ناسره، خوب را از بد، طاعت و تمرد از فرمان تو را بشناسم، تو مرا از جهل مرکب رهایم کن تا آنچه را فرمان تو می‌دانم فرمان تو باشد و هر گامی که برمی‌دارم در راه تو باشد.

خدایا! اعمال مرا خالص کن و رنگی از اخلاص بر آن بکش تا سزاوار سپاس و پاداش تو باشد و هرگز در انتظار تشکر دیگران نباشم.

خداوندا! نیت مرا در انجام هر کاری نیکو و خالص کن و توفیقی عطا فرما تا اجر و پاداش آنچه را که انجام می‌دهم از تو بگیرم و هیچ پاداشی را از مردم نخواهم و طلب نکنم. توآمرزنده‌ای، تو شکوری و پاداش نیکوکاران را عطا خواهی کرد و مرا مرهون الطاف خود کن.

خدایا! هر آنچه انجام می‌دهم، همه اعمال مرا مورد پذیرش درگاه خود قرار بده، ‌خداوندا! تو اگر توبه مرا بپذیری،‌ توفیق اجتناب از گناه را به من بدهی، به من حُسن خلق عطا کنی، ‌بر این باور خواهم بود که طاعتم را خواهی پذیرفت تو باورم را بارور ساز، خدایا! تو ستارالعیوبی، عیوب و زشتی‌های مرا بپوشان عیب‌هایی که زیبنده انسانیت من نیستند از من دور کن.

خدایا! تو سمیع و شنوایی، فریاد خاموش مرا بشنو تو از ضمیر من آگاهی، خواسته‌هایم را می‌دانی، دعایم را مستجاب کن و به هدف اجابت برسان.

معبود من! تو مرا در راهی که بازگشتم به سوی توست یاری کن، تو مدح و ثنایم را شنوا باش. تو بر هر کاری دلیل و راهنمایی.

محمد خامه‌یار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دنیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
خداوندا! نیت مرا در انجام هر كاری نیكو و خالص كن و توفیقی عطا فرما تا اجر و پاداش آنچه را كه انجام می دهم از تو بگیرم و هیچ پاداشی را از مردم نخواهم و طلب نكنم.
این خیلی مهمه. چون خیلی از ما وقتی میبینیم در ازای كار خیرمون ازمون تشكر نمیشه دلسرد میشیم. این به خاطر اینه كه خدا رو فراموش كردیم.
ممنونم.

نیازمندی ها