انتقال یک ساله بازیکن فیلادلفیا به خارج از آمریکا

ارسلان فصل آینده در NBA نیست

معرفی درافت های امسال

ارسلان کاظمی چگونه به NBA رسید

60 بازیکنی که به این مرحله می‌رسند از فیلترهای متعددی عبور می‌کنند. به عنوان مثال ارسلان کاظمی در پنج سال گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۵۷۷۸۳۳
ارسلان کاظمی چگونه به NBA رسید

در فصل نقل و انتقالات NBA تیم‌ها 60 بازیکن را جذب کردند که از ایران نام ارسلان کاظمی به عنوان بازیکن تیم بسکتبال فیلادلفیا به چشم می‌خورد. تیم‌های NBA که تعدادشان 30 تیم است، هر سال در ماه ژوئن و بعد از پایان NBA این مراسم را که به نام درفت مشهور است، برگزار می‌کنند. در مراسم یارکشی، تیم‌ها، بازیکنان تازه وارد خود را انتخاب می‌کنند که بیشتر آنها آمریکایی هستند؛ اما در سال‌های اخیر فرصت‌هایی به بازیکنان دیگر کشورها داده شده است.معمولا در یارکشی NBA به ترتیب ضعیف‌ترین تا قوی‌ترین تیم‌ها یار می‌کشند. هر تیم اجازه دارد در دو مرحله، هر بار یک بازیکن را به خدمت بگیرد. نحوه یارکشی به ترتیبی است که ضعیف‌ترین تیم‌ها ابتدا حق انتخاب دارند و سپس نوبت تیم‌هایی است که نتایج بهتری در لیگ NBA به دست آورده‌اند. در واقع با این نحوه یارکشی سعی می‌شود توازن قدرت بین تیم‌ها برای دوره‌های متوالی برگزاری لیگ NBA حفظ شود.

60 بازیکنی که به این مرحله می‌رسند از فیلترهای متعددی عبور می‌کنند. به عنوان مثال ارسلان کاظمی در پنج سال گذشته بازی در تیم‌های دبیرستانی تا کالج‌ها را پشت سر گذاشت و حتی روانه تمرینات تیم‌های NBA شد تا خود را در نزد مربیان NBA بیشتر معرفی کند. او با ده تیم NBA تمرین کرد. بازیکنان مراسم یارکشی را جوانان جویای نام تشکیل می‌دهند که رویای حضور و بازی در بالاترین سطح بسکتبال دنیا را در سر دارند. علاوه بر این که ورزشکاران جوان یارکشی را بازیکنان دانشگاهی آمریکا تشکیل می‌دهند، ستاره‌های جوانی نیز که از چهره‌های بین‌المللی هستند، فرصت حضور در این مراسم را پیدا می‌کنند تا از سوی مربیان و کارشناسان تیم‌ها سطح توانمندی‌های‌شان برای حضور در NBA ارزیابی شود. از سال‌ها قبل برای ورود غیرآمریکایی‌ها به NBA شاخص قدی خیلی مهم بود مانند حامد حدادی که با 218 سانتی متر قد به NBA رسید؛ اما بازیکنان تکنیکی و با مهارت‌های فردی خود را برای ورود به NBA ثابت کردند تا جایی که امروزه مسئولان این لیگ بازیکنان دیگر نقاط جهان را بازیکنانی سختکوش و قابل اعتماد معرفی می‌کنند و از حضورشان حتی در مراسم یارکشی استقبال می‌شود. امسال از 60 بازیکن مراسم یارکشی، آمریکا با 40 بازیکن بیشترین تعداد بازیکن را روانه NBA کرد، اما کشورهای دیگر نیز در این عرصه نماینده داشتند که در زیر می‌خوانید:

40 بازیکن از آمریکا، سه بازیکن فرانسه، دو بازیکن برزیل، کانادا و مونته نگرو، بازیکن آمریکایی ـ فنلاندی و بازیکنانی از ایران، لتونی، اکراین، یونان، آلمان، صربستان، سنگال، نیوزلند، روسیه و اسپانیا (هر کدام یک نماینده).

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پوریا
-
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
مطالب جالب بود. میخواستم بدونم چجوری میشه به nba رفت??

نیازمندی ها