«پلیس بورلی هیلز» تلویزیونی می​شود

مجموعه تلویزیونی کمدی پلیسی ماجراجویانه «پلیس بورلی هیلز» کارگردان خود را پیدا کرد. بری سوننفیلد برای کارگردانی این مجموعه انتخاب شد.
کد خبر: ۵۷۶۹۲۴

سوننفیلد در حالی پشت دوربین این پروژه پرسر و صدا قرار می‌گیرد که تهیه‌کنندگان آن اعلام کرده بودند به دنبال یک فیلمساز مطرح و سرشناس برای کارگردانی آن هستند. مسئولان شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس که پلیس بورلی هیلز تلویزیونی را تهیه می‌کنند، شش ماه قبل گفته بودند از یک فیلمساز سرشناس سینما برای این کار دعوت خواهند کرد.

از یک سال قبل که بحث تولید این مجموعه تلویزیونی مطرح شد، رسانه‌های گروهی می‌پرسیدند چه کسی به‌عنوان کارگردان آن انتخاب خواهد شد و در این ارتباط، گمانه‌زنی‌های زیادی هم صورت گرفت.

نکته جالب این است که مسئولان شبکه سی‌بی‌اس فقط از بری سوننفیلد به‌عنوان کارگردان مجموعه اسم برده‌اند و این گمانه‌زنی مطرح شده که وی تمام اپیزود‌های فصل اول آن را کارگردانی خواهد کرد در حالی که مجموعه‌های تلویزیونی معمولا از چند کارگردان برای ساخت قسمت‌های مختلف آن استفاده می‌کنند و انجام این کار را به دست یک فیلمساز خاص نمی‌سپارند و بری سوننفیلد یکی از تهیه‌کنندگان مجموعه و مدیر تولید آن هم خواهد بود.

مجموعه تلویزیونی پلیس بورلی هیلز با نگاهی به نسخه سینمایی آن تهیه و تولید خواهد شد و قصه این مجموعه فیلم را برای صفحه کوچک تلویزیون احیا خواهد کرد. مدت‌هاست بحث تولید این مجموعه در دل صنعت رسانه کوچک مطرح است و چند بار این طرح تا مرحله تولید هم پیش رفت، ولی به نتیجه مشخصی نرسید. به همین دلیل، وقتی به صورت رسمی خبر پیش‌تولید آن اعلام شد، منتقدان تلویزیونی به استقبال آن رفتند. فصل اول این مجموعه تلویزیونی در 13 اپیزود یک ساعته تهیه خواهد شد و شخصیت اصلی آن آرون فولی، پسر جوان آلکس فولی است. در قصه مجموعه فیلم سینمایی پلیس بورلی هیلز، آلکس فولی (با بازی ادی مورفی) شخصیت اصلی ماجرا که پلیسی بی‌دست و پاست در منطقه بورلی هیلز با یک سری ماجراجویی‌های خنده‌دار و پلیسی روبه‌رو می‌شود. تفاوت عمده مجموعه تلویزیونی با نسخه سینمایی در این است که شخصیت آلکس فولی در نسخه تلویزیونی به یک شخصیت فرعی تبدیل شده و نقش اصلی را پسر جوان او آرون (که در نسخه سینمایی نقش و حضوری نداشت) به عهده خواهد داشت. تهیه‌کنندگان مجموعه می‌گویند ادی مورفی این روزها، هم پیر شده و هم محبوبیت گذشته خود را ندارد. به همین دلیل، ضرورتی وجود ندارد که آلکس فولی شخصیت اصلی قصه باشد. به اعتقاد آنها، بازیگری جوان در نقش یک شخصیت جوان باید در راس ماجراهای مجموعه باشد تا بتوان تماشاگران بیشتری را جذب آن کرد. در این ارتباط (و برای این‌که قصه مجموعه از قصه نسخه سینمایی آن دور نباشد) هیچ شخصیتی بهتر از پسر جوان آلکس فولی نمی‌تواند به شخصیت محوری ماجراها تبدیل شود.

اما ادی مورفی همکاری خود را با پلیس بورلی هیلز تلویزیونی قطع نمی‌کند. او یکی از تهیه‌کنندگان مجموعه است و در نقش آلکس مورفی در هر اپیزود مجموعه حضوری چند دقیقه‌ای دارد. او در این حضور کوتاه‌مدت خود با پسر پلیس جوان خود دیدار و ملاقات می‌کند و در جریان این دیدارهاست که پندهای لازم را به پسر خود می‌دهد. این پندها قرار است به آرون فولی کمک کند تا در حرفه خود با موفقیت بیشتری روبه‌رو شود. ولی در عمل، عکس این موضوع اتفاق می‌افتد و آرون فولی هم مثل پدر خود در مجموعه فیلم سینمایی پلیس بورلی هیلز با یک سری دردسر و مشکلات خنده‌دار و پیش‌بینی نشده روبه‌رو می‌شود. شخصیت آرون فولی در حالی که میان اهالی ثروتمند و مشهور بورلی هیلز مشغول مبارزه با عوامل جنایتکار است، تلاش زیادی هم می‌کند تا از زیر سایه شوم و بدیمن پدر خود خارج شود و خودش را به‌عنوان یک آدم مستقل معرفی کند. براندون تی جکسن، بازیگر جوان تلویزیونی، نقش آرون فولی را جلوی دوربین بازی خواهد کرد. کار فیلمبرداری مجموعه بتازگی شروع شده و لوکیشن‌های رنگارنگ و پرزرق و برق بورلی هیلز، محل‌های اصلی فیلمبرداری آن هستند. گفته می‌شود هزینه تولید مجموعه حدود 35 میلیون دلار شده است و تهیه‌کنندگانش از اکنون صحبت از تولید فصل دوم آن هم می‌کنند، اما این اتفاق به شرطی می‌افتد که تماشاگران تلویزیونی استقبال خوبی از فصل اول آن کنند. فصل اول مجموعه برای اوایل پاییز (یا اواسط آن) آماده پخش خواهد شد.

فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی را شاون رایان نوشته است و حال و هوای کلی آن شبیه نسخه سینمایی پلیس بورلی هیلز است. براندون تی‌جکسن، بازیگر آرون فولی سال 1984 به دنیا آمده است،‌ سالی که اولین قسمت از مجموعه فیلم پلیس بورلی هیلز روی پرده سینماها رفت. حضور ویل اسمیت سر صحنه فیلمبرداری این مجموعه باعث طرح شایعاتی شد که حکایت از حضور وی در آن می‌کرد، اما این بازیگر در گفت‌وگو با رسانه‌های گروهی اعلام کرد فقط برای دیدار با ادی مورفی، دوست قدیمی‌اش در این مکان ظاهر شده و به دنبال دلیل دیگری نباید گشت. بری سوننفیلد، کارگردان مجموعه با دنیای تلویزیون بیگانه نیست. وی تا به حال تهیه‌کننده بیش از پنج مجموعه تلویزیونی بوده و در کارنامه هنری خود و تعداد زیادی مجموعه تلویزیونی رادر مقام کارگردانی دارد. او که به دلیل کارگردانی دو مجموعه فیلم پرفروش «مردان سیاهپوش» و «خانواده ‌آدامز» مشهور است، اولین بار سال 1998 قسمت اول مجموعه «حداکثر» را برای تلویزیون کارگردانی کرد و در طول سال‌های گذشته به صورت متناوب با هر دو صنعت سینما و تلویزیون همکاری داشته است.

سوننفیلد در ارتباط با کارگردانی پلیس بورلی هیلز تلویزیونی می‌گوید: «حدود سه سال است درگیر ساخت یک کار تلویزیونی نبوده‌ام. برایم هیچ وقت تفاوتی بین سینما و تلویزیون وجود نداشته است. کار در هر دو را دوست دارم و مخاطبان هر دوی آنها، برایم عزیز و محترم هستند. خوشحالم که بازگشتم به قاب کوچک با یک کار مهم و پرسروصداست. نسخه سینمایی پلیس بورلی هیلز را دوست داشتم و از این که با ادی مورفی کار می‌کنم بسیار راضی‌ هستم. کمدین‌های سیاهپوست قابلیت‌های کاری و هنری بالایی دارند و برای من که با ویل اسمیت در مردان سیاهپوش‌‌ها کار کرده‌ام، همکاری با ادی مورفی کار سختی نخواهد بود.»

اولین قسمت پلیس بورلی هیلز سال 1984 با استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو شد. این فیلم را مارتین برست کارگردانی کرد و با هزینه 14 میلیون دلاری خود، 234 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد. موفقیت بالای فیلم، راه را برای تولید قسمت دوم‌ آن در سال 1987 فراهم کرد. تونی اسکات، کــــارگردان این فیــــــلم بود که 1584 میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروش داشت. کارگردانی سومین قسمت فیلم را سال 1994 جان لندیس به عهده گرفت. این فیلم که گران‌ترین فیلم میان قسمت‌‌های مختلف این مجموعه کمدی پلیسی بود، با هزینه‌ای 55 میلیون دلاری تهیه شد و در آمریکای شمالی حدود 42 میلیون دلار فروش کرد. فروش بسیار پایین سومین قسمت پلیس بورلی هیلز باعث شد تولید قسمت‌های بعدی آن متوقف شود. در طول این سال‌ها بحث تولید یک قسمت تازه از فیلم داغ بود. ولی این بحث‌ها هیچ وقت به نتیجه مثبت نرسید و سرانجام راه را برای تولید مجموعه تلویزیونی آن هموار کرد.

مووی وب/ مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها