منتقدان تلویزیونی می‌گویند حضور ترنس هیل در نقش اصلی جنگلبان یکی از دلایل موفقیت بالای آن بوده است

جنگلبان ایتالیایی، گذشته را جبران می‌کند

مجموعه «جنگلبان» که از شبکه دو در حال پخش است، یکی از مجموعه‌های موفق و پربیننده تلویزیون ایتالیا در چند سال اخیر است. این مجموعه اکشن ماجراجویانه و خانوادگی اولین بار در سال 2011 به نمایش درآمد. شبکه قدیمی تلویزیونی ایتالیایی Rai تهیه‌کننده این مجموعه است. این مجموعه در 12 اپیزود تهیه شده بود. تماشاگران ایتالیایی استقبال بالایی از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز این مجموعه کردند و به همین دلیل پس از پخش اپیزود دهم آن، تهیه‌کنندگان مجموعه به طور رسمی خبر تولید فصل دوم آن را اعلام کردند.
کد خبر: ۵۷۶۲۸۰

فصل دوم جنگلبان چند ماه پس از پایان پخش فصل اول آن در اواسط اکتبر 2012 پخش شد. این فصل در 14 اپیزود تهیه شد و با حضور شخصیت‌های اصلی فصل اول، یکسری ماجراجویی‌ها و حوادث تازه و متنوع را در معرض دید تماشاگران علاقه‌مند تلویزیونی قرار داد. ترنس هیل، بازیگر سرشناس و قدیمی ایتالیایی در دو دنیای سینما و تلویزیون، نقش اصلی مجموعه را بازی می‌کند.وی در قصه جنگلبان در نقش شخصیت پی‌یترو ظاهر شده که یک جنگلبان وظیفه‌شناس و قانونمدار است. او نقش محوری را در تمام 26 اپیزود دو فصل اول و دوم مجموعه دارد.

پی‌یترو یک جنگلبان میانسال است که در دهکده‌ای در جنوب ایتالیا زندگی و کار می‌کند. در مکانی که پی‌یترو زندگی می‌کند یک جنگل بزرگ وجود دارد. کار هر روزه این جنگلبان این است که همراه دستیار جوان خود به گشتزنی در محیط جنگل می‌پردازد. در داخل جنگل اتفاقات مختلفی روی می‌دهد و پی‌یترو و دستیارش همواره درگیر این اتفاقات و ماجراها هستند. در هر اپیزود مجموعه، پی‌یترو و همکارش با یک حادثه و ماجرای تازه روبه‌رو می‌شوند و تصمیم به حل آن می‌گیرند. در کنار آن، قصه مجموعه به نمایش زندگی پی‌یترو و برخی از اهالی دهکده می‌پردازد. پی‌یترو مدتی قبل در جریان یک صخره‌نوردی همسرش را از دست داده است. او بابت این حادثه خودش را مقصر می‌داند و به همین دلیل، حس بدی نسبت به خود دارد. وی تلاش می‌کند با کمک به اهالی محل و ماموران پلیس به جبران گذشته‌ بپردازد. در همین رابطه است که پی‌یترو از دریچه چشم اهالی محل، کسی است که تمام وقت خود را صرف حل و فصل مشکلات جنگل و اهالی دهکده می‌کند.

تعدادی از بازیگران تلویزیون ایتالیا همچون انریکو لانلو، جان مارکو پوزولی، کاتیا ریکارلی، فرانچسکو سالوی و گابریل روزی در اپیزودهای مختلف مجموعه ایفای نقش کرده‌اند. ریکاردو دونا و سالواتوره باسیل کارگردانان 26 اپیزود فصل اول و دوم هستند. انریکو اولدینی هم چهار اپیزود مجموعه را کارگردانی کرد. ماریو روگری، نویسنده اصلی فیلمنامه جنگلبان است. بجز اپیزود اول مجموعه که شبیه یک فیلم سینمایی تلویزیونی یک ساعت و نیمه بود، او نویسنده فیلمنامه 12 اپیزود دیگر مجموعه هم هست. چهار فیلمنامه‌نویس فعال تلویزیونی ایتالیا هم در کار نوشتن فیلمنامه بقیه قسمت‌های جنگلبان همکاری کرده‌اند.

ریکاردو دونا که در عین حال بازیگر هم هست، همکاری‌اش را با تلویزیون ایتالیا به عنوان کارگردان از سال 1986 آغاز کرد. او تا به حال 16 مجموعه و فیلم تلویزیونی کارگردانی کرده که جنگلبان و «رومئو و ژولیت» آخرین آنها به حساب می‌آید، اما سالواتوره باسیل قبل از این که کارگردان تلویزیونی باشد، نویسنده فیلمنامه بوده است. او تعداد 27 کار به عنوان نویسنده دارد و فقط چهار فیلم و مجموعه را برای تلویزیون کارگردانی کرده است. وی اولین کار تلویزیونی‌اش را سال 2009 کارگردانی کرد و جنگلبان تا به امروز چهارمین و ‌آخرین آنهاست. نکته جالب این است که انریکو اولدینی سومین کارگردانی مجموعه در کنار رسانه تلویزیون با دنیای سینما هم همکاری داشته و تعداد 14 فیلم سینمایی در کارنامه هنری خود دارد. وی کارگردانی 11 فیلم و مجموعه تلویزیونی‌ را هم در فاصله سال‌های 1984 تا به حال انجام داده است.

منتقدان تلویزیونی می‌گویند حضور ترنس هیل در نقش اصلی جنگلبان یکی از دلایل موفقیت بالای آن، هم در ایتالیا و هم در دیگر کشورهای جهان بوده است. این بازیگر اهل ونیز که حالا 74 سال دارد یکی از بازیگران مطرح سینمای ایتالیا در دو دهه 60 و 70 میلادی است. دنیو ریزی، فیلمساز مولف و کلاسیک سینمای ایتالیا کاشف وی به حساب می‌آید و در دوازده سالگی از این بازیگر در فیلم «تعطیلات برای گنگسترها» (1954)‌ استفاده کرد. هیل در فیلم‌های مطرحی مثل «یوزپلنگ» لوکینو ویسکونتی بازی کرد، اما ترنس هیل بیشترین شهرت خودر ا برای بازی در یکسری وسترن اسپاگتی و اکشن دارد که در اکثر آنها با بود اسپنسر همبازی بود. تا به امروز جنگلبان آخرین حضور وی در جلوی دوربین بوده است.

این بازیگر کهنسال در رابطه با ایفای نقش پی‌یترو در این مجموعه می‌گوید: وقتی فیلمنامه را خواندم خنده‌ام گرفت. قصه جالبی داشت و شخصیت اصلی آن از شخصیت‌پردازی قوی و خوبی برخوردار بود، اما آنچه برایم جالب بود این بود که مرا برای بازی در نقش این شخصیت انتخاب کرده بودند. این نقش به تحرک زیادی نیاز دارد و پرسش من از سازندگانش این بود که آیا کسی در سن و سال من می‌تواند چنین جست و خیزی داشته باشد یا خیر. خودم از بازی در این نقش لذت بسیار زیادی بردم. احساس می‌کردم دوباره جوان شده‌ و به یک اردوگاه ورزشی اجباری رفته‌ام. شخصیت پی‌یترو تفاوت‌های زیادی با شخصیت کار قبلی‌ام «دون ماتیو» داشت.

در دون ماتیو در نقش شخصیتی به همین نام بازی می‌کردم که گرفتار یک دنیای جنایتکارانه است. این مجموعه دو آدم متفاوت ـ یک مامور تحقیق پلیس و یک کشیش ـ را در راس ماجراهای جنایتکارانه خود در یک شهر کوچک داشت. در این مجموعه برای اولین بار در کارنامه کاری شصت ساله‌ام خودم صحبت کردم و دوبلور به جای من حرف نزد. خیلی دلم می‌خواست در جنگلبان هم خودم حرف بزنم و از دوبلور کمک نگیرم. این دو مجموعه هر دو محصول شبکه Rai است. زمانی که جنگلبان وارد مرحله ساخت شد، همه عوامل تولید می‌گفتند این مجموعه هم مثل دون ماتیو تبدیل به یک کار دنباله‌دار تلویزیونی خواهد شد و حداقل هشت فصل 170 اپیزودی از آن تهیه خواهد شد. من هنوز هم امیدوارم این اتفاق بیفتد.»از شواهد امر چنین برمی‌آید که این اتفاق رخ خواهد داد.

مسئولان شبکه تلویزیونی Rai پیش‌تولید فصل سوم مجموعه جنگلبان را شروع کرده‌اند. قرار است این فصل در 16 اپیزود تهیه شود. تابستان سال 2014 هم به عنوان زمان پخش آن تعیین شده است. سازندگان این مجموعه از یک نظر به خود افتخار می‌کنند و می‌گویند جنگلبان اولین مجموعه تلویزیونی ایتالیاست که به صورت HD تهیه و فیلمبرداری شد. به دنبال تولید جنگلبان به این شیوه، بقیه شبکه‌های تلویزیونی در این کشور تصمیم گرفتند مجموعه‌های مهم و پرسر و صدای خود را به این شکل جلوی دوربین ببرند.

TV guide / مترجم: کیکاوس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها