مشاهدات یک رزمنده از آزادسازی القصیر؛

تروریست‌ها و ساخت تندیس یزید

پایگاه خبری «عرب تایمز» در گزارشی درباره آزادسازی القصیر به نقل از یک رزمنده جوان با نام سازمانی «علی» می‌نویسد :علی با دیدن صحنه هایی در جریان آزادسازی القصیر می گوید: پس از اینکه درگیری ها در جبهه «السلومیه» پایان یافت، میدان درگیری مملو از کشته های وهابی بود که روی زمین افتاده بودند، هنگامی که اجساد کشته ها را جابجا می‌کردیم، به تروریستی رسیدیم که هنوز در حالت احتضار بود؛ من مقداری آب به او نوشاندم اما او لبخندی زد و خیال کرد من از عناصر همرزم او در «جبهة النصرة لأهل الشام» هستم. در این هنگام، به سختی زیر لب زمزمه کرد: «تندیس.. تندیس.. را فراموش نکنید..»
کد خبر: ۵۶۸۶۰۵
تروریست‌ها و ساخت تندیس یزید

من فکر کردم که حال احتضار و سکرات مرگ، او را به هذیان گویی واداشته است لذا او را رها کرده و رفتم اما پس از اینکه سلاح‌ها و تجهیزات آنها را مصادره کردیم، به چند کتابچه و متون فرقه ای آنها دست یافتیم که دست نوشته هایی نیز در میان آنها وجود داشت. دست نوشته هایی که در تمام آنها یک موضوع مشترک وجود داشت؛ اینکه «باید در شام، مجسمه بزرگی از یزید بن معاویة بن أبی سفیان درست شود که سر حسین بن علی را در دست دارد و در آن زمان است که معاویه جدید به عنوان خلیفه «امارت اسلامی شام» خروج خواهد کرد تا حکومت فراگیر خود را در روی زمین برپا کند.

وی می افزاید: لحظاتی بعد شیخی با ریش سرخ و کمری خم شده ظاهر شد، ما می‌خواستیم او را زنده دستگیر کنیم چون به نظر، گنجی از اطلاعات بود؛ من به او نزدیک شدم و برای دلداری دادن او گفتم: ای شیخ تو نمی‌دانی دورتر از اینجا و محل زندگی ات چه جنایاتی دارد اتفاقاتی می‌افتد. جنایتکاران حتی حرمت نبی اکرم(ص) و صحابه وی را هم نگه نمی‌دارند و قبر «حجر بن عدی» را هم نبش کرده اند. ناگهان شیخ فریاد زد و بر پیامبر(ص) و اصحابش، سبّ و لعن فرستاد و دریافتم که او خود، یکی از عناصر تکفیری «جبهة النصرة» بوده است.

تحلیل روز نامه آذری از انتخابات ایران

روز نامه آزاد لیق چاپ باکو با ارائه تحلیلی از انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: سفر نامزدها به تبریز به خاطر این است که آذربایجانی ها در انتخابات ریاست جمهوری ایران قدرت کافی دارند، وهر یک از نامزد ها تلاش می کند آرای آذربایجانی ها را کسب بکند.                       

 راضی نوراله اف  کارشناس سیاسی آذربایجانی  می گوید: علی اکبر ولایتی  نامزد ریاست جمهوری ایران و مشاور امور بین المللی آیت الله خامنه ای طی سفر به تبریز و در سخنرانی خود در دانشگاه تبریز گفته است که ایران برای حفظ تمامیت خود باید از آذربایجان و آذربایجانی ها تشکر کند.

انتخابات ایران از نگاه روزنامه فرانسوی

روزنامه فرانسوی فیگارو در خبری که بر روی پایگاه اینترنتی خود گذاشت به انعکاس موضع تازه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت.

به گزارش فیگارو ، جان کری در سخنانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرده بود عدم شفافیت موجود، این امکان را که فهرست نامزد ها خواست اکثریت مردم ایران را نمایندگی کنند ونیز زمینه یک تغییر را فراهم سازد غیرمحتمل می کند.

نویسنده این روزنامه فرانسوی سپس با اشاره به ساختار دستگاه اجرایی در جمهوری اسلامی ایران که در آن رییس جمهوراز پیش در میان نامزدهای دستچین شده قرار میگیرد و سپس با رای عمومی برای یک دوره چهار ساله انتخاب میشوند, این سیستم را نه دیکتاتوری و نه دمکراسی میداند و معتقد است فرد انتخاب شده بایست در دوره چهار ساله با رهبری در اداره کشور کاملا هماهنگ  باشد.

تأکید آمریکا بر حفظ امنیت منافقین

در حالیکه 30 تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین بغداد را به مقصد مقر خود در جمهوری آلبانی ترک کرده‌اند، وزارت امور خارجه آمریکا از دولت عراق خواست امنیت اعضای این گروهک تروریستی را در پایگاه لیبرتی بغداد تامین کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نهرین، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق توافقنامه 2011 میان سازمان ملل متحد و دولت عراق لازم است دولت عراق امکانات لازم را برای امنیت اعضای سازمان مجاهدین(گروهک تروریستی منافقین) در این پایگاه فراهم کند.

خاتمی :همه باید در انتخابات شرکت کنند

رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: در انتخابات پیش رو شرکت خواهم کرد و انشاءالله به یک نفر رای می‌دهم.

محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: باید گله کرد از کسانی که فرصت مهمی که با آمدن هاشمی پیش آمده بود را از مردم گرفتند، آنها باید جوابگو باشند.

خاتمی درباره اینکه آیا در انتخابات حضور خواهد داشت اظهار داشت: در انتخابات شرکت می‌کنم و اعتقاد دارم همه باید شرکت کنند.

وی در پاسخ به اینکه به چه کسی رای خواهید داد تصریح کرد: انشاالله به یک نفر رای می‌دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها