رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

افزایش 3 برابری موتورسیکلت های زیرپله‌ای

تردد 7 میلیون موتورسیکلت بدون بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی از تردد هفت میلیون موتورسیکلت بدون بیمه نامه در کشور خبر داد و گفت: شرکتی که برای موتور سواران بیمه نامه صادر نکند، متخلف است.
کد خبر: ۵۶۳۱۱۸
تردد 7 میلیون موتورسیکلت بدون بیمه

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد کریمی در مراسم اهدای 3 هزار کلاه ایمنی به موتور سواران تهرانی گفت: بیشترین مصدومان و مجروحان حوادث با موتورسیکلت متعلق به دو استان گیلان و خراسان رضوی است.

وی درباره افزایش نرخ دیه هم گفت: در هر تصادف، موتور سیکلت سوار دچار آسیب های جدی می شود و در یک مورد، فقط برای یک فرد جرحی 510 میلیون تومان دیه پرداخت شد که با توجه به افزایش نرخ دیه به 152 میلیون تومان خسارت هم بیشتر می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: نزدیک به 9 میلیون موتورسوار در کشور تردد می کند و دو میلیون موتورسیکلت بیمه نامه دارند.

کریمی تصریح کرد: در هر چهار تصادف، یک تصادف برای موتورسیکلت گزارش می شود.

وی گفت:‌ صندوق تامین خسارات بیمه مرکزی نیز تا حدی می‌تواند پاسخگوی دیه و همچنین آزاد کردن زندانیان مربوط به موتورسواران و این گونه تصادفات باشد. این صندوق از محل پنج درصد پولی که با خرید بیمه نامه‌ها به آن واریز می‌شود،این کار را انجام می‌دهد و اگر بیمه نامه‌ای خریداری نشود، نمی تواند خسارت‌ها را جبران کند.

وی با اشاره به تخفیف بیمه موتور سواران گفت: بیمه شخص ثالث اجباری است و اگر شرکتی این بیمه نامه را صادر نکند، تخلف است  و مردم می‌توانند با شماره تلفن 22055081 تماس بگیرند تا بیمه مرکزی به آنها رسیدگی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها