رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

افزایش 3 برابری موتورسیکلت های زیرپله‌ای

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه نظارت بر ایمنی خودروها و در راس آن معاینه فنی خودرو خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش دو تا سه برابری موتورسیکلت های غیر استانداری بودیم که به صورت زیرپله ای تولید می شوند.
کد خبر: ۵۶۵۷۲۳
افزایش 3 برابری موتورسیکلت های زیرپله‌ای

سردار حسین رحیمی در مراسم رونمایی دوربین های پلاک خوان مراکز معاینه فنی، گفت: معاینه فنی خودروها همواره از دغدغه های پلیس راهور بوده و طی سال های اخیر تلاش کردیم این موضوع با جدیت و حساسیت دنبال شود.

وی افزود: همان گونه که یک انسان هنگام بیماری باید به پزشک مراجعه کند، معاینه فنی نیز برای خودروها حکم پزشک را دارد.

سردار رحیمی تصریح کرد: متاسفانه هرگاه آلودگی هوا تشدید می شود بیشتر موضوع معاینه فنی مطرح است، این در حالیست که 9 آیتم اصلی و تاثیر گذار در تصادفات و حوادث در معاینه فنی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: خودروها نهایتا پس از یک تا دو سال نیاز به معاینه فنی دارند و در تمام دنیا خودروها پس از پنج سال از رده خارج می شوند، اما با وجود قانون معافیت پنج ساله خودروها از دریافت معاینه فنی نیز بالغ بر دو میلیون خودرو در تهران باید مورد معاینه فنی قرار گیرند و این اصلا خوب نیست که تنها با تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی شاهد مراجعه به موقع خودروها به مراکز معاینه فنی باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز سفرهای تابستانه امید است که دارندگان خودرو پیش از سفر حتما به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا از ایمنی و سلامت خودرویشان اطمینان یابند.

وی تاکید کرد: همچنین انتظار می رود که خودروسازان به جای اینکه تمام دغدغه شان افزایش قیمت خودروها باشد به فکر ارتقا ایمنی و کیفیت خودروها باشند.متاسفانه در این میان حتی شاهد افزایش دو تا سه برابری موتورسیکلت های غیر استانداری بودیم که به صورت زیرپله ای تولید می شوند.

سردار رحیمی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر صدها هزار خودروی فرسوده در شهر تهران تردد دارند، اظهارداشت: این خودروها نه تنها از نظر ایمنی استاندارد نیست و می توانند سبب بروز سوانح و تصادفات شوند، بلکه الودگی هوا شهر را به شدت تشدید می کنند و خسارات جبران ناپذیری را به شهر تحمیل می کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت بر ایمنی خودروها و در راس آن بحث معاینه فنی خودرو در دست اجرا قرار گرفته است، افزود: براساس این طرح با خودروهای فاقد معاینه فنی و یا خودروهایی که معاینه فنی غیر مجاز دارند، برخورد خواهد شد.

وی اظهارداشت: طرح دوربین های پلاک خوان مراکز معاینه فنی از جمله طرح هایی است که امروز شاهد بهره برداری آن در مرکز معاینه فنی نیایش بودیم که با استفاده از این سیستم قادر خواهیم بود به راحتی خودروهای دارای مجوز معاینه فنی و خودروهای فاقد مجوز و یا دارای مجوز های غیر مجاز را شناسایی کنیم و نسبت به اعمال قانون اقدام کنیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: همچنین تغییراتی در برگه های معاینه فنی اعمال شده که ایمنی مجوزها را بسیار بالا برده و قابلیت جعل آنها را به صفر رسانده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جلساتی با پلیس آگاهی تهران صورت گرفته تا با افرادی که نسبت به توزیع مجوزهای غیر مجاز معاینه فنی اقدام می کنند برخورد شود. همچنین به افرادی که از این مجوزهای غیر مجاز استفاده می کنند تذکر داده می شود چرا که کارشان تخلف است و نباید خلاف قانون عمل کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها