لاریجانی تاکید کرد:

تولید و اشتغال ابزار کنترل تورم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره نقش کارگران در رشد اقتصادی کشور گفت: دولت، جامعه کارگری و کارفرمایی باید موضوعی را مد نظر قرار دهند و آن توجه به بخش تولید و آرامش روانی کارگران است.
کد خبر: ۵۵۸۳۹۵
تولید و اشتغال ابزار کنترل تورم

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی امروز در دیدار با رؤسای مجامع استانی مجمع عالی نمایندگان کارگران، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنیم باید به تولید و اشتغال توجه داشته باشیم و با این روش می‌توانیم جلوی تورم را هم بگیریم.

وی افزود: استاد شهید مطهری هم به این نکته اشاره داشتند که اهداف عالی اسلام بدون داشتن اقتصاد سالم ممکن نیست و تحقق این اقتصاد به تحرک و پویایی بستگی دارد، اگر تولید در رکود باشد کشور دچار بیماری اقتصادی می‌شود.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی اهمیت زیادی در رشد اقتصاد دارند و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا با دادن تسهیلات، روند تولید آنان توسعه پیدا کند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: آرامش روانی کارگران حائز اهمیت است و برای این آرامش لازم است که به قراردادهای این قشر توجه ویژه‌ای داشت و قراردادهای موقت کار فقط در شرایط محدود و خاصی منعقد شود.

وی در خصوص روابط تجاری با سایر کشورها گفت: مراودات بین‌المللی بین کشورها همیشه وجود داشته و اتفاقی جدید نیست اما باید به این نکته توجه داشت که تنها با افزایش تولیدات ملی می‌توانیم در صحنه بین‌المللی هم تغییراتی ایجاد کنیم؛ اگر مراوده اقتصادی با کشورهای خارجی ما را نیازمند آنان کند از سنت فکری اسلامی فاصله گرفته ایم، اما اگر به خودکفایی کشور آسیبی نرساند، امری مثبت خواهد بود.

در ابتدای این دیدار، رؤسای مجامع استانی مجمع عالی نمایندگان کارگران، به مسائل و مشکلات کارگران اشاره کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها