​گل‌محمدی: همه هدف ما قهرمانی در جام حذفی است، بنابراین اجازه نمی‌دهیم این جام از تهران خارج شود

تجلیل از 12 چهره ماندگار پرسپولیس

پیشکسوتان پرسپولیس که به باور خود در ورزش ما مهجور مانده‌اند و بارها به‌دلیل تنهاماندنشان اشک ریخته‌اند، شنبه‌شب در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد اشک متفاوتی ریختند؛ اشکی از سر شوق به‌خاطر تجلیل باشگاه از آنها!
کد خبر: ۵۵۶۲۰۵

عمر دوران قهرمانی مثل عمر انسان محدود است، به چشم بر هم زدنی عمر اولی سر می‌رسد و نامت می‌شود پیشکسوت؛ نامی که معنای لغوی زیبا و احترام بر انگیزی دارد، اما در عمل به‌خاطر بی‌مهری‌هایی که به این قشر می‌شود معنای از کارافتادگی می‌یابد.

این در حالی است که در شعار همه از لزوم ارج نهادن به پیشکسوتان می‌‌گویند و خیلی کم پیش می‌آید اقدامی عملی در این باره انجام شود.

از این معدود دفعات که پیشکسوتان از تنهایی درآمدند و به‌خاطر گذشته پرافتخار خود مورد تجلیل قرار گرفتند، مراسم شنبه‌شب باشگاه پرسپولیس در برج میلاد بود. مراسمی تحت‌عنوان تجلیل از چهره‌های ماندگار باشگاه که در آن با تجلیل از برخی درگذشتگان پرسپولیس، از 12 پیشکسوت دهه‌های 40 و 50 با اهدای تندیس ویژه تجلیل شد. جعفر کاشانی، همایون بهزادی، حسین کلانی، کاظم رحیمی، هادی طاووسی، بیوک وطنخواه، رضا وطنخواه، ابراهیم آشتیانی، علی پروین، فریدون معینی، محمود خوردبین و حمید جاسمیان، چهره های ماندگاری بودند که از آنها تجلیل شد.

همچنین از خانواده‌ بازیکنان سابق پرسپولیس که در قید حیات نیستند مانند ناظم گنجاپور، حمید شیرزادگان، محراب شاهرخی، مجید سبزی و فریبرز مرادی نیز تجلیل شد.

در این مراسم که در فضایی صمیمی برگزار شد، اکثر قریب به اتفاق پیشکسوتان نسل‌های گذشته پرسپولیس و بازیکنان فعلی، مربیان و مدیران پیشین باشگاه حضور داشتند. پخش کلیپ افتخار آفرینان باشگاه، سخنرانی کوتاه و توام با بغض پیشکسوتانی چون همایون بهزادی و حسین کلانی، لحظات تامل برانگیزی را برای حاضران رقم زد. هرچند پاره‌ای بی‌نظمی‌ها در سالن، صدای جواد خیابانی مجری برنامه را هم درآورد و این مورد در کنار طولانی شدن زمان برنامه (بیش از سه ساعت) قدری خسته‌کننده بود، اما هرچه بود این کار نو موجب شادمانی پیشکسوتان باشگاه شد.

پروین: با دیدن قدیمی‌ها بغض کردم

علی پروین درباره این مراسم گفت: هرگز این شب را در زندگی فوتبالی‌ام فراموش نمی‌کنم. باید کاری کنیم این مراسم‌ ماندگار باشد و هر سال پیشکسوتان غم و غصه را کنار بگذارند و دور هم جمع شوند. جای خیلی‌ها در این مراسم خالی بود، اما با دیدن خیلی از پیشکسوتان که برای پیراهن این تیم جان می‌دادند، بغض کردم.

همچنین محمد مایلی‌کهن در این باره گفت: دست مسئولانی که این مراسم را برگزار کردند، به گرمی می‌فشارم. فوتبال در دنیا زبان صلح است و در آن بی‌نهایت زیبایی وجود دارد، اما متاسفانه ما کاری ‌کرده‌ایم که در ایران کسی از فوتبال لذت نمی‌برد و همه در حال دعوا با هم هستند. با این حال مراسمی که برگزار شد یکی از کارهای خوبی است که همه را کنار هم جمع می‌کند و مهربانی را به فوتبال برمی‌گرداند.

حاشیه‌های مراسم

محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در سخنرانی خود بیش از آنچه به تشریح دلایل برگزاری این همایش بپردازد به نام بردن از پیشکسوتان مختلف باشگاه و تقدیر و تشکر از آنها پرداخت، البته او با اشاره به حضور فتح‌الله‌زاده در مراسم گفت: اگر یک روز با فتح‌الله‌زاده کری نخوانم شب خوابم نمی‌برد!

مرتضی احمدی، هنرمند پیشکسوت که از سال‌ها پیش اعلام کرده هوادار پرسپولیس است در پایان مراسم خاطره‌ای از بازی معروف شش‌تایی‌ها تعریف کرد.

افرادی چون حبیب کاشانی، علی ‌فتح‌الله‌زاده همراه مهدی نبی، مهدی تاج و احمد ناطق‌نوری از مهمانان ویژه مراسم بودند.

خوش و بش حبیب کاشانی با توجه به مشکلات قبلی آنها و محمد مایلی‌کهن با علی پروین جالب توجه بود.

در بخشی از مراسم از سرپرستان، مدیران و مربیان سابق پرسپولیس تجلیل شد.

در این مراسم بارها از زنده یاد ناصر حجازی یاد شد و مدعوین سرپا ایستادند و برای او دست زدند.

از کتاب جامع پرسپولیس توسط محمد رویانیان، جعفر کاشانی، علی پروین و محمد مایلی‌کهن رونمایی شد.

علی فتح‌الله‌زاده دقایقی برای حاضران صحبت کرد.

روابط عمومی باشگاه پرسپولیس از برنامه‌ریزی برای تجلیل از چهر‌ه‌های ماندگار باشگاه در دهه‌های 60 و 70 درآینده نزدیک خبر داد.

جام حذفی از تهران خارج نمی‌شود

در حاشیه این مراسم محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه و یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس هم به بیان نقطه نظرات خود درباره روزهای پیش روی سرخپوشان پرداختند. جایی که رویانیان تاکید کرد تا زمانی که مدیرعامل باشگاه باشد، گل‌محمدی را در سمت سرمربی تیم حفظ می‌کند و در عین حال برای سپاهانی‌ها خط و نشان کشید که پرسپولیس اجازه نمی‌دهد جام حذفی از تهران خارج شود.

اما گل‌محمدی خود نیز در این باره تصریح کرد: کار سختی در پیش داریم. فقط برای کسب قهرمانی به میدان می‌رویم. خیلی زحمت کشیده‌ایم تا به این مرحله برسیم و براحتی جام را از دست نمی‌دهیم. همه کار می‌کنیم تا هواداران را خوشحال کنیم.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها