وزیر خارجه آلمان از این حادثه ابراز تاسف کرد

حمله به سفارت ایران در برلین

حدود 30 نفر از منافقین و عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در برلین تعرض کردند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان درخصوص این اتفاق که چهارشنبه گذشته روی داد به ایرنا گفت: عده‌ای که تعداد آنها بین 20 تا 30 نفر بود و به ادوات و تجهیزات کامل مجهز بودند، حدود ساعت 14 به ساختمان سفارت تعرض کرده و به طرز ماهرانه‌ای ظرف ده دقیقه با بالا رفتن از نرده‌های بلند ساختمان و بریدن سیم‌خاردارهای محکم روی آن توانستند وارد حیاط سفارت شوند و بعد از اهانت به پرچم مقدس جمهوری اسلامی، اقدام به رنگ‌پاشی به دیوارها کردند.
کد خبر: ۵۱۹۷۹۴

علیرضا شیخ‌عطار اظهار کرد: شعارهای تند، استفاده از الفاظ رکیک و نحوه اقدام و تعرض حمله‌کنندگان به‌خوبی نشان می‌دهد که این افراد از ناحیه عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین بودند که اخیرا از اردوگاه اشرف اخراج شده و به کشورهایی همچون آلمان پناهنده شده‌اند و البته از سوی محافل صهیونیستی که از پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ غزه هم عصبانی هستند نیز حمایت می‌شوند.

شیخ‌عطار درخصوص اقدامات انجام شده از سوی پلیس برای مقابله با این تعرض، گفت: متاسفانه نیروهای پلیس با تاخیر ده دقیقه‌ای در محل حضور یافتند، اما برخلاف این ادعا که حمله‌کنندگان سفارت ایران را به اشغال خود در آورده‌اند، این افراد بعد از حضور پلیس بسرعت محل را ترک کردند.

سفیر ایران در آلمان ادامه داد: یکی از فرماندهان پلیس ساعتی بعد از تعرض در گزارش خود به ما مدعی شد که 12 نفر از حمله‌کنندگان دستگیر شده‌اند، اما براساس رویه‌ای که در این کشور حاکم است، متاسفانه پلیس هیچ اطلاعاتی در مورد هویت و شرایط دستگیرشدگان ارائه نمی‌دهد.

به‌دنبال این اتفاق وزیر امورخارجه آلمان در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه کشورمان اظهار کرد: به‌عنوان وزیر امورخارجه و از طرف دولت آلمان به‌طور رسمی از حادثه تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین اظهار تاسف کرده و این اقدام را بشدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش مهر، گیدو وستروله، وزیر امورخارجه آلمان افزود: عده‌ای در این حادثه دستگیر شده‌اند که محاکمه خواهند شد.

وستروله تاکید کرد: دولت آلمان حفاظت از سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در آلمان را وظیفه خود دانسته و اجازه نخواهد داد این حادثه تکرار شود.

صالحی در این گفت‌وگوی تلفنی با تاسفبار خواندن تعرض عده‌ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین بیان کرد: انتظار ما از دولت و پلیس آلمان این بود که با توجه به هشدارهای قبلی سفارت از وقوع چنین حادثه‌ای جلوگیری کرده و وظیفه خود را بخوبی انجام می‌داد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین خواستار رسیدگی جدی به این مساله و محاکمه عوامل دخیل در این اقدام زشت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها