سارق مامورنما که به بهانه تعقیب و گریز پلیسی خودروی زانتیای نقره‌ای را سرقت کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۱۴۹۸۶

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 13:45 دقیقه روز 17 آبان سال جاری شخصی با مراجعه به گشت کلانتری 133 شهرزیبا به مأموران اعلام کرد که خودرو زانتیای وی توسط شخصی به نام «میثم» به سرقت رفته است.

مالباخته پس از حضور در کلانتری به مأموران گفت: پیش از سرقت تصور می‌کردم که «میثم» مأمور است و در زمان سرقت نیز مدعی شده بود که برای دستگیری متهم به تهران آمده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت تحت پوشش مأمور و به دستور شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه پنج تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، مالباخته پس از حضور در اداره پنجم به کارآگاهان اظهارداشت: ساعت 9 صبح روز 15 آبان در اتوبان کرج ـ قزوین در حال تردد بودم که در پمپ بنزین گلشهر، یک نفر را با لباس نظامی و درجه ستوان سومی مشاهده کردم که منتظر ماشین ایستاده است.پس از سوار کردن این شخص و در حالیکه خودش را به هویت «میثم» معرفی کرده بود، در طول مسیر با یکدیگر دوست شدیم تا اینکه ایشان در مقابل دادگاه هشتگرد از ماشین پیاده شد و قبل از پیاده شدن نیز شماره تلفن مرا گرفت.

وی افزود: ساعت هفت روز 17 آبان «میثم» با من تماس گرفت و عنوان کرد که برای انجام مأموریت به تهران آمده و قرار شد تا پس از اتمام مأموریتش، همدیگر را ملاقات کنیم.

مالباخته اضافه کرد: حدود ساعت 12 بود که مجددا تماس گرفت و عنوان کرد که ماشینش خراب شده و به این بهانه از من درخواست کرد تا با ماشین به دنبال او بروم. به دنبال «میثم» رفته و در فلکه اول صادقیه ـ مقابل برج گلدیس او را سوار ماشین کردم و از آنجا به سمت ایستگاه مترو صادقیه رفتیم.در مقابل خیابان سازمان آب بود که «میثم» مدعی شد احتمال تعقیب و گریز وجود دارد و از آنجایی‌که او راننده بنز است، بهتر است او رانندگی کند تا دچار تصادف نشویم؛ به این بهانه از من خواست تا او پشت فرمان ماشین بنشیند اما پس از پیاده شدن و قبل از آنکه بتوانم مجددا سوار ماشین شوم، او به سرعت پشت فرمان نشست و با ماشین از محل فرار کرد.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان اداره پنجم با انجام چهره‌نگاری و بررسی بانک اطلاعات پلیس موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «میثم» متولد 1367 شدند که پیش از این و در طول سال‌های 88 و 89، به اتهام استفاده غیرمجاز از عنوان و لباس نظامی دستگیر شده و به هیچ عنوان نیز هیچ‌گونه وابستگی به هیچ کدام از ارگان‌های نظامی یا انتظامی بود.

با شناسایی هویت دقیق متهم و انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی محل‌های تردد متهم در شهرستان هشتگرد شده، بلافاصله با اخذ نیابت قضایی به شهرستان هشتگرد اعزام و پس از هماهنگی با فرماندهی انتظامی هشتگرد، محل های تردد متهم، تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار گرفت.

نهایتاً در ساعت 17 روز 18 آبان و در فاصله زمانی کمتر از 24 ساعت پس از وقوع سرقت، متهم را به همراه خودرو سرقت شده شناسایی، دستگیر و در بازرسی از داخل خودرو مسروقه نیز یک دست لباس نظامی با درجه ستوان سومی کشف شد.

با انتقال «میثم» به اداره پنجم پلیس آگاهی و شناسایی از سوی مالباخته، متهم صراحتاً به جعل عنوان و سرقت تحت پوشش مأمور اعتراف کرد.

سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم و با توجه به سوابق متعدد متهم درباره جعل عنوان مأمور و احتمال ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی تحت پوشش، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها