تیم ملی فوتبال سوئیس بعد از 56 سال با 5 گل آلمان را شکست داد

شکست سنگین ژرمن‌ها در آستانه یورو

شگفتی بزرگ دیدارهای دوستانه فوتبال در آستانه یورو 2012، شکست سنگین و دور از انتظار تیم ملی آلمان بود که در خانه سوئیس با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شد.
کد خبر: ۴۷۷۵۶۹

شنبه شب تیم ملی هلند هم در خانه خود با نتیجه 2 بر یک مغلوب بلغارستان شد، اما نتیجه‌ای که بیشتر از همه جلب توجه کرد شکست تحقیرآمیز تیم یواخیم لو بود؛ نتیجه‌ای که خوشبین‌ترین هوادار تیم ملی فوتبال سوئیس هم نمی‌توانست آن را پیش‌بینی کند، چرا که این نخستین برد این تیم برابر آلمان در طول 56 سال گذشته بود. در این بازی که در ژاکوب پارک شهر بازل برگزار شد، ارن دردیوک، 3 بار در دقایق 21، 23 و 50، استفان لیخت اشتاینر (67) و مهمدی (77) برای سوئیس گل زدند تا گل‌های مت هوملس (45)، آندره شورله (64) و مارکو ریوس (72) مانع از شکست آلمان نشود. البته در پایان این بازی «لو» این شکست را نگران‌کننده ندانست و گفت: فکر نمی‌کردیم با این نتیجه ببازیم، اما پس از انجام جلسات تمرینی پرفشار، طبیعی بود که فاقد انگیزه باشیم.

هلند، پرتغال و دانمارک، دیگر تیم‌های همگروه آلمان در یورو 2012 هم در بازی‌های دوستانه خود نتایج خوبی نگرفتند، به طوری که دانمارک 3 بر یک مغلوب برزیل شد، پرتغال در خانه مقابل تیم مقدونیه به تساوی بدون گل رضایت داد و هلند هم در زمین خود 2 بر یک نتیجه را به بلغارستان واگذار کرد.

در دیگر بازی‌های مهم شنبه شب باید به پیروزی تیم ملی انگلستان در خانه نروژ اشاره کرد. تیم روی هاجسون در نخستین تجربه این مربی روی نیمکت انگلیس، با گل دقیقه 9 اشلی کول نروژ را شکست داد. اسپانیا هم با 2 گل دقایق 64 و 74 آدریان و کازورلا مقابل صربستان پیروز شد. امروز و در یکی از بازی‌های تدارکـــاتی، اکراین، میزبان یورو 2012 به مصاف استونی می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها