کمبود طعمه و شکار بی‌رویه در بالادست سبب شد تا برخی وحوش از جمله پلنگ در ماه‌های اخیر برای تامین آذوقه به مناطق پایین‌دست استان گلستان مهاجرت کنند که این امر سبب نگرانی روستاییان و حاشیه‌نشینان جنگل‌ها شده است.
کد خبر: ۴۶۸۳۳۶

به گزارش مهر، حمله پلنگ در ماه‌های اخیر قربانی‌های زیادی در استان گلستان بر جا گذاشت که از جمله آن می‌توان به زخمی شدن جوان گرگانی در اسفندماه سال قبل اشاره کرد.همچنین حمله پلنگ به یک دامداری در هفته جاری در مینودشت سبب شد تا به دامداران و روستاییان منطقه خسارت وارد شود.

در حالی که حمله جانوران وحشی در ماه‌های اخیر سبب ایجاد نگرانی‌هایی برای مردم و روستاییان منطقه شده است، اما متولیان امر، کمبود طعمه در بالادست و شکار را سبب مهاجرت جانوران و وحوش به پایین دست عنوان می‌کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در این زمینه گفت: وقتی طعمه در بالادست کم می‌شود این عامل سبب مهاجرت برخی وحوش از جمله پلنگ برای تامین غذا به پایین‌دست می‌شود.

نعمت‌الله مهاجر افزود: در عین حال، گرمای هوا در ماه جاری و همچنین سرمای زمستان سبب شد تا تامین غذای وحوش در بالادست با مشکل مواجه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها