سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
احمد حیدری به فارس توضیح داد: آمار مدارس قلع و قمعی در 4 سال پیش، حدود یکهزار مورد بوده است که با اقدامات صورت گرفته، این آمار در حال حاضر به کمتر از 150 مورد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مدرسه پُلمبشدهای در سطح کشور نداریم، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 109 مورد اختلافی در دادگاه داریم که در دست بررسی است و تاکنون نه آموزش و پرورش بر این مدارس حاکم است و نه طرف دیگر پرونده، اما دانشآموزان در این مدارس حضور دارند. حدود 30 مورد نیز در استانها وجود دارد که به نفع افراد رأی صادر شده و بر این اساس، ادارات آموزش و پرورش استانها در حال مذاکره با مالکان برای توافق و حل مشکل هستند.معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش درباره طرح جامع این وزارتخانه برای حل همیشگی مشکل مدارس قلع و قمعی گفت: ماهیت این مشکل به گونهای است که نمیتوان یکبار برای همیشه آن را حل کرد.وی در توضیح این مساله افزود: مشکل مدارس قلع و قمعی به این صورت به وجود میآید که زمین توسط یک نهاد قانونی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و این وزارتخانه نیز با استفاده از اعتبارات دولتی در آن زمین مدرسه ساخته است، اما در مراحل بعدی شخصی مدعی زمین شده و رأی دادگاه را به نفع خود به دست میآورد که به این ترتیب، وضعیت مدرسه قلع و قمعی میشود، بنابراین ممکن است چند سال بعد نیز شخص دیگری راجع به زمین مدرسه دیگری ادعا کند. به همین دلیل این مشکل برای همیشه قابل حل نیست. حیدری تصریح کرد: در هر صورت آموزش و پرورش آمادگی کامل دارد تا مشکل مدارس قلع و قمعی را از طریق «تهاتر» (تصاحب مدارس در قبال واگذاری املاک بلااستفاده به مالکان) حل کند و به استانها نیز بخشنامه دادهایم که این موارد را پیگیری و رفع کنند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد