یواخیم لو: ما این قرعه را می‌پذیریم و ترسی از هیچ تیمی نداریم

آلمان، هلند و پرتغال در گروه مرگ یورو 2012

قرعه کشی مرحله نهایی یورو 2012 با معرفی گروه B به عنوان گروه مرگ به پایان رسید تا هیجان برگزاری این رقابت‌ها در فاصله 6 ماه و 6 روز تا آغاز آن، دنیای فوتبال را فرا بگیرد.
کد خبر: ۴۴۴۲۶۷

«در سخت‌ترین، قوی‌‌ترین و یکدست‌ترین گروه جام ملت‌ها قرار گرفتیم.» این جمله یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان که در پایان مراسم سه‌شنبه شب «کیف» عنوان شد، بخوبی بیانگر بدبیاری 3 تیم مدعی آلمان، هلند و پرتغال در قرعه کشی یورو 2012 بود.

تیم چهارم این گروه هم البته تیم دانمارک است که به هیچ عنوان حریفی آسان برای دیگر تیم‌های گروه B به شمار نمی‌آید.

«لو» در این باره گفت: « تصور می‌کنم تیم ملی آلمان در سخت‌ترین گروه جام ملت‌ها قرار گرفت. هلند و پرتغال صاحب بازیکنان با کلاس جهانی هستند. دانمارک نیز تیمی سرسخت است که همیشه حریفان بزرگ را آزار می‌دهد و درعین حال بدون دغدغه در مسابقات حضور می‌یابد. از این رو می‌توان شاهد دوئل‌های جالبی در این گروه بود. ما این قرعه کشی را می‌پذیریم و ترسی از تیمی نداریم.»

اما سرمربی تیم فوتبال هلند از قرار گرفتن در گروه دوم رقابت‌های یورو 2012 ابراز ناراحتی کرد. فن مارویک پس از پایان مراسم قرعه‌کشی گفت: «این یک چالش بزرگ است که همه مربیان گروه بر سر آن توافق دارند. ما با یکدیگر عکس انداختیم و چهره هیچ‌کدام از مربیان شاد به نظر نمی‌رسید.»

مورتن اولسن سرمربی تیم ملی دانمارک هم اظهار کرد: « من نام این گروه را دینامیت می‌گذارم؛ گروهی که در آن آلمان مدعی اول است و هلند و پرتغال را نیز نمی‌توان دست‌کم گرفت.»

سرمربی تیم ملی پرتغال هم واکنش جالبی نسبت به قرعه دشوار تیمش نشان داد. بنتو گفت: «از این گروه سخت‌تر در جام ملت‌ها سراغ ندارم، هرچند از رویارویی با بزرگانی همچون آلمان،‌ هلند و دانمارک استقبال می‌کنم. از نظر من آلمان و هلند مدعیان درجه یک صعود از این گروه هستند.»

ایتالیا و اسپانیا در یک گروه

دومین گروه دشوار جام ملت‌های اروپا را باید گروه C نامید؛ جایی که ایتالیا و اسپانیا، ایرلند و کرواسی در کنار هم قرار گرفتند.در این میان هرچند ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی اسپانیا از هم گروه نشدن تیمش با آلمان ابراز خوشحالی کرد اما از ایتالیا هم به عنوان حریفی قابل احترام یاد کرد و گفت: « ایتالیا تیم خوبی است، هر چند مدتی است که خوب نتیجه نمی‌گیرد اما این تیم همیشه شخصیت داشته و بازی با آنها دشوار است.»

چزاره پراندلی سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی‌ها هم گروه تیمش را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: « به دلایل فراوان ما نمی‌خواستیم به تیم تراپاتونی (ایرلند) برخورد کنیم. اسپانیا هم که دیگر نیازی به معرفی ندارد، اما من شخصا این توانایی را در بازیکنان خود می‌بینم که بتوانند با قدرت از گروه سوم صعود کنند.»

گروه D هم البته با وجود تیم‌هایی چون انگلستان، فرانسه، سوئد و یکی از دو میزبان یورو، اکراین گروه آسانی نیست، اما فابیو کاپلو، بیشتر نگران بازی مرحله حذفی تیمش است: « فرانسه، سوئد و اکراین تیم‌های خوبی هستند، ما قاطعانه از گروه خود صعود می‌کنیم و باید بدانید به هر حال پیش‌بینی من صعود 2 تیم اسپانیا و ایتالیا از گروه سوم است. بنابراین باید مراقب همه چیز باشیم، برای دو تیم اسپانیا و ایتالیا هم بازی با انگلیس در مرحله حذفی یک کابوس است.»

نتایج کامل قرعه‌کشی یورو 2012 به شرح زیر است:

گروه A: لهستان، یونان، جمهوری چک و روسیه

گروه B: هلند، دانمارک، آلمان و پرتغال

گروه C: اسپانیا، ایتالیا، ایرلندجنوبی و کرواسی

گروه D: اکراین، سوئد، فرانسه و انگلیس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها