واکسن سه ظرفیتی می‌تواند میزان عفونت گوش میانی یا همان اوتیت مدیا را در بچه‌ها کاهش دهد.
کد خبر: ۴۳۵۵۸۰

واکسن آنفلوآنزا باید سالانه تزریق شود چراکه علاوه بر تغییرات ارگانیسم، سطح آنتی‌بادی حاصل از واکسن در خون، بیشتر از دو تا چهار ماه بالا نمی‌ماند و معمولا بعد از این زمان، سیر کاهشی دارد.

بهترین زمان برای تجویز واکسن شروع فصل سرما یعنی اواخر شهریور و اوایل پاییز است. واکسن در عضله دلتوئید (بازو) زده می‌شود.

تزریق یک بار واکسن برای افراد بالای 13 سال کافی است، اما برای بچه‌های زیر 13 سال باید دو تزریق با فاصله یک ماه، انجام شود.

تزریق دوم برای این است که این بچه‌ها معمولا مواجهه قبلی با این بیماری نداشته‌اند و برای این‌که میزان آنتی‌ بادی در خون آنها به میزان کافی برسد نیاز به دو تزریق با فاصله یک ماه دارند.

واکسن آنفلوآنزا علاوه بر کاهش عوارض بیماری، مزایای فراوان دیگری نیز دارد. واکسن سه ظرفیتی می‌تواند میزان عفونت گوش میانی یا همان اوتیت مدیا را در بچه‌ها کاهش دهد.

این واکسن در کاهش پنومونی کودکان و حتی بالغان موثر است. افراد مسن دچار بیماری‌های عروق کرونر قلب معمولا با واکسن زدن کمتر دچار حملات این بیماری می‌شوند.

این گفته در مورد حوادث مغزی ناشی از مشکلات مختلف نیز صادق است.

این مشکلات معمولا برای بروز ناگهانی نیاز به یک محرک دارند و بیماری آنفلوآنزا به خوبی می‌تواند نقش یک محرک را ایفا کند و باعث ایجاد این حملات شود. واکسن زدن می‌تواند مانع خوبی در مقابل این محرک باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها