رئیس‌جمهور درجمع مردم استان همدان:

مردم تا سه ماه اقدام به خرید نکنند

رئیس جمهور گفت:همانطور که در شب اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها از شما خواستم به بازار مراجعه نکنید تا آن را کنترل کنیم و ملت بزرگوار ایران نیز با توجه لازم موجب برداشتن گام اول شد اکنون نیزاز شما می‌خواهم تا سه ماه اقدام به خرید کالاهای غیرضروری نکنید و اجازه دهید طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را با تدبیر جلو ببریم.
کد خبر: ۴۳۲۶۸۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد در جریان سفر به استان همدان در اجتماع پرشور مردم این دیار که از ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه برای دیدار با رئیس جمهور در ورزشگاه شهدای قدس این شهر حاضر شده بودند، اظهار داشت: دشمنان بشریت و سلطه گران نقشه می کشند تا بابرپایی جنگ و تخریب کشورها سلاح خود را فروخته و ثروت ملت ها را غارت کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه با نگاهی به وضعیت کنونی جهان و مشکلات جامعه بشری در می یابیم که همه این مشکلات حاصل حاکمیت انسانهای خودخواه بر جوامع بشری است، گفت: امروز فقر موجود در جهان جنگ ها ، کشتارها و رفتار و فرهنگ خصمانه رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا و انگلیس با ملت ها از ناحیه خودخواهی ها و انسان های مانده در خودخواهی و خودپرستی است.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه در راستای همین خودخواهی‌ها، رئیس جمهوری در آمریکا به روی کار می آید که برای غارت ثروت ملت ها و تسلط بر منطقه ماجرایی به نام تخریب برج های دوقلو در حادثه 11 سپتامبر را ایجاد می کند و با یک جریان رسانه ای شیطانی آن را علیه مظلومین و حق طلبان دنیا به کار می گیرد، گفت: آنها به بهانه این حادثه و برای پرکردن جیب سرمایه داران خودخواه به منطقه خاورمیانه لشگر کشی کرده و عراق و افغانستان را اشغال کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه مستکبران تا حدی در خودخواهی و خود پرستی غرق شده اند که وقتی همه دنیا این موضوع را فهمیده و آن را محکوم می کنند به جای توبه و تغییر سیاست های خود در قبال مردم جهان تنها ماسک و ادبیات خود را تغییر می دهند.

وی ادامه داد: آنها می گویند که آمریکا درباره عراق و افغانستان دچار اشتباه شده است و باید در سیاست های کشور تغییر ایجاد شود که بسیاری در جهان از شنیدن این صحبت ها امیدوار شده و تحت تاثیر این فریب جدید قرار گرفته اما هنگامی که نفر جدید به عنوان رئیس جمهور به سر کار می آید می فهمیم که منظور آنها از اشتباه، نقد عملکرد دولت های قبل نبوده، بلکه منظور این است که سیاست های قبلی دولت آمریکا نتوانسته عراق و افغانستان را به طور کامل تحت سلطه آمریکا در آورد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه همدان خاستگاه اصلی فرهنگ ، تاریخ و تمدن ایران زمین است، خاطر نشان کرد: اساس تمدن ملت ایران از این سرزمین آغاز و سپس به سرتاسر ایران و جهان منتشر شده است.

رییس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود مردم استان همدان را باعث سرافرازی و افتخار ملت ایران عنوان کرد و اظهار داشت: مردم استان همدان با حفظ اصالت انسانی و روابط دوستانه و نیز با اتکاء به ایمان عمیق در دامان خود انسانهای بزرگ و عارفان و فیلسوفانی متعالی را تربیت و به بشر تقدیم کردند که از جمله آنها ابن سینا، میرسیدعلی همدانی، ملاحسینقلی همدانی و بابا طاهر هستند که فخر تاریخ بشریت و معدن نور و عرفان در سرتاسر جهان است.

دکتر احمدی نژاد همدان را مهد علم و عرفان در ایران برشمرد و خاطر نشان کرد: دلهای پاک ، اراده های قوی و ایمان های استوار، مردم همدان را در صف اول بزرگی‌ها و افتخارات ملت ایران قرار داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم همدان به درستی نام این دیار را پایتخت تمدن و فرهنگ ایران زمین نام گذاری کردند ، گفت: همدان مرکز فرهنگ و تمدن انسانی مبتنی بر عدالت، توحید و ارزش های الهی است که موجب عزت، شکوفایی و کمال جامعه انسانی شده است.

رییس جمهور با بیان اینکه استان همدان در انقلاب و دفاع مقدس بیش از 7 هزار شهید، 10 هزار جانباز و بیش از هزار آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، گفت: همدان مهد پرورش انسانهای بزرگ و تاریخ باز است.

رییس جمهور همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به فضائل عبادت و نماز، تصریح کرد: خدای متعال انسان را در متن خودخواهی ها و وابسته به تمایلات انسانی و در پرده های مادی امیال نفسانی خلق کرد تا خود را به قله‌ی بلند و سعادت برساند و از ظلمت رهایی پیدا کند.

وی افزود: خداوند از انسان خواسته تا با در هم شکستن این ظلمات به علم، کمال و سعادت مطلق برسد که راه رسیدن به آن نقطه نورانی، بیرون ‌آمدن از دل محدودیت ها ، غفلت ها ، حجاب های شخصی ، مادی و رها شدن در ملکوت الهی است.

رییس جمهور با بیان اینکه عبادت بندگی خدا به معنای برآمدن از سیطره دیگران و پیوستن به دستورات الهی و فرامین خدای متعال است، گفت: اگر کسی در اندیشه و عمل خود به این برسد که همه چیز متعلق به خداوند است، چنین شخصی از مرز خود و نابودی عبور کرده و به مرز زندگی خدایی رسیده است.

وی افزود: برخی انسانها کوچکترین نیاز خود را بر ارزش ها و اعتقاد به خدا ترجیح می دهند که اینها همه اسیر در بند حجاب ها و هواهای زمینی هستند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه آزادی حقیقی در سایه ابودیت و بندگی خدا محقق می شود، گفت: اولین حجاب انسان خودخواهی است و کسی که از خودش عبور کند از بقیه ظلمت ها و تاریکی ها نیز عبور کرده خواهد کرد.

دکتر احمدی نژاد یادآور شد: خدا را شاکریم که ملت ایران و مردم همدان اهل عبودیت ، ایمان و عشق و ارزشهای الهی و ایستاده در برابر طاغوت ها و قدرت های جهان هستند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز باید ایران را بسازیم، اظهار داشت: هر کس در هر نقطه از ایران باید تلاش کند تا ایران را بسازیم.انجام کارهای عمرانی و سرمایه‌گذاری برای نوآوری و پیشرفت در بخش‌های کشاورزی و صنعتی از ماموریت‌های مهم است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران شایسته زندگی کردن در تراز جهانی است، خاطر نشان کرد: لازمه تحقق این امر همدلی، همفکری و برنامه‌ریزی است.

رییس‌جمهور افزود: اصلاح ساختارهای اقتصادی، اجرای قانون اصل 44، رفع اصلاح نظام توزیع، اصلاح نظام گمرکی و اصلاح نظام مالیاتی از جمله برنامه‌های دولت برای ساختن و پیشرفت ایران است.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: اکنون اصلاح نظام گمرکی در مجلس تصویب شده و در دستورکار شورای نگهبان است. لایحه اصلاح نظام مالیاتی نیز درحال طی مراحل مختلف در دولت است و به زودی به مجلس ارائه می شود.

رییس‌جمهور طرح هدفمند کردن یارانه ها را از پایه های اصلی اصلاح اقتصادی دانست و تصریح کرد: این طرح از اقدامات بزرگ و گامی برای ایجاد عدالت است همچنین فرصت را برای بروز مدیریت های خلاق ایجاد می‌کند.

رییس‌جمهور با اشاره به گذشت نه ماه از طرح هدفمندکردن یارانه ها، خاطر نشان کرد: اجرای این طرح موفق بوده است البته برخی افراد از ابتدا با این طرح مخالف بودند زیرا هدفمند کردن یارانه‌ها با اجحاف، اسراف، قاچاق و سوء استفاده‌های مالی مقابله می‌کند. برخی هم از منظر سیاسی علاقه نداشتند این طرح در دولت دهم انجام شود بنابراین برای منصرف کردن مردم به اظهار نظرهایی مانند افزایش تورم 80 درصدی و ایجاد بحران در کارخانه‌ها پرداختند.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران مورد تمجید مراکز اقتصادی جهان است، گفت: دشمنان در طول 30 سال گذشته هیچگاه از ایران تمجید نکرده بودند اما امروز با موفقیت های بسیار ایران، مجبور به اعتراف شدند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه برخی از بدخواهان قصد دارند اقداماتی را برای تلخ کردن شیرینی اجرای موفق هدفمندکردن یارانه‌ها به کام مردم انجام دهند و در این راستا هر روز اطلاعات غلط می‌دهند و بازار را تهدید می‌کنند به عنوان مثال در موضوع افزایش قیمت سکه که براساس افزایش قیمت جهانی آن رخ داده بود برخی افراد با پول‌های کلان وارد بازار می‌شدند و اقدام به خرید سکه می‌کردند تا بازار را برهم زنند. همچنین میزان ذخیره ارزی کشورمان به قدری بالا است که همه نیازها مانند واردات و مسافرت ما را تامین می‌کند، امروز یک دلار آمریکا در اقتصادایران به اندازه 900 تومان هم نمی‌ارزد اما با اقدام برخی افراد برای خرید کلان ارز تعادل بازار برهم می خورد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اقتصاد ایران رو به شکوفایی است، اظهار داشت: اکنون در فضای اقتصادی کشور آرامش برقرار است و اقتصاد دنیا دچار بحران است اما مردم ایران به صحنه آمده و با طرح هدفمند کردن یارانه ها همراهی کردند که نتیجه آن جذب سرمایه ها برای کشور است.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: به فضل الهی آنچنان پایه های طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مستحکم است که این طرح به هیچ وجه دچار مشکل نخواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اکنون 73 میلیون نفر از مردم ایران عضو این طرح می‌باشد، گفت: این طرح متعلق به ملت ایران است و مطمئناً ملت خود از آن دفاع خواهد کرد و حتماً افرادی که قصد ایجاد اخلال در این طرح را دارند از اقدام خود پشیمان خواهند شد.

رییس‌جمهور خطاب به مردم ملت ایران اظهار داشت: باید هوشیار باشید برخی می‌خواهند بازار را بر هم زده تا جیب مردم را خالی کنند، بنابراین هر روز یک موج، تلاطم و شایعه‌ای را ایجاد می‌کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بعضی‌ها می‌خواهند با طراحی و سازماندهی می‌خواهند جیب مردم را خالی کنند تصریح کرد: همانطور که در شب اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها از شما خواستم به بازار مراجعه نکنید تا آن را کنترل کنیم و ملت بزرگوار ایران نیز با توجه لازم موجب برداشتن گام اول شد اکنون نیزاز شما می‌خواهم تا سه ماه اقدام به خرید کالاهای غیرضروری نکنید و اجازه دهید طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را با تدبیر جلو ببریم همچنین پیشنهاد می‌کنم پول‌های خود را در بانک بگذارید حتماً سود آن را به شما می‌دهند تا بتوانیم دست کسانی که نمی‌خواهند ملت ایران را در آرامش زندگی ‌کنند، را قطع کنیم.

رییس‌جمهور افزود: خوشبختانه اخیرا تورم روند کاهشی داشته است اما مقداری هم که به دلیل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش یافته را باید کاهش دهیم این امر از قشر ضعیف حمایت می‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد ایجاد اشتغال را از دیگر اولویت‌های دانست و گفت: رشد جمعیت طی سال‌های 60 تا 66 بالا بوده است و امروز میلیون‌ها جوان پاک و توانمند برای خدمت به ملت ایران آماده هستند به طوری که سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند. 2.5 میلیون نفر بیکار نیز از گذشته باقی مانده است. بنابراین باید اقدامی اساسی و انقلابی برای رفع این مشکل انجام شود.

رییس‌جمهور درباره اقدامات دولت برای رفع مشکل بیکاری بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی 2 تا 3 ساله‌ای که انجام داده‌ایم باید سالی 2.5 میلیون شغل در کشور ایجاد شود. از همه کارآفرینان، مردم و جوانان دعوت می‌کنم با همراهی دست به دست هم دهند تا ریشه بیکاری در سرزمین نورانی ایران از بین برود و برای همه جوانان عزیز شغل مناسب ایجاد شود.

دکتر احمدی‌نژاد از مردم و جوانان همدان خواست تا در عرصه رفع مشکل بیکاری نیز پیشتاز باشند و اظهار داشت: امیدوارم اگر در اواخر سال 91 به همدان سفر کردیم یک جوان بیکار هم در این استان وجود نداشته باشد و از همه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادها استفاده شود.

رییس‌جمهور با اشاره به دیدار خود با اتحادیه عالی اصناف، تصریح کرد: اصناف حاضرند در صورت حل مشکل بیمه اصناف، یک میلیون شغل ایجاد کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه استان همدان می‌تواند در طول یک سال بیش از 70 هزار شغل ایجاد کند، خاطر نشان کرد: طی سه سفر استانی به همدان مجموعاً 644 مصوبه برای این استان تصویب شده است که از این تعداد 371 مصوبه اجرا 200 مصوبه در حال اجرا و برای انجام 73 مصوبه هیچ کاری انجام نشده است. البته این مقدار مربوط به دور سوم سفرها و بخشی نیز به دور دوم است که دولت تلاش دارد با رفع موانع همه مصوبات را اجرا کند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه مطمئن هستم از جلسه دولت اخبار خوشی به شما خواهد رسید، گفت: اکنون سداحداث شده در این استان مراحل پایانی خود را طی می‌کند که مطمئنا پس از آن می‌توان مشکل آب همدان را حل کرد اما موضوع مهم‌تر لزوم استفاده از شیوه نوین آبیاری در کشاورزی است.

رییس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: دولت در یک برنامه مستقل مصمم است که به کشاورزانی که شیوه آبیاری را تغییر دهند تا 75 درصد یارانه دهد البته با توجه به تلاش استان همدان در این زمینه از وزیر کشاورزی می‌خواهم سهمیه را از استان همدان بردارد و برای هر مقدار تقاضای تغییر شیوه آبیاری تا 85 درصد یارانه نامحدود بدهد.

دکتر احمدی‌نژاد از افتتاح کارخانه‌های ذوب آهن، فولاد و سیمان در این سفر خبر داد و اظهار امیدواری کرد موانع سرمایه‌گذاری مشترک دولت و مردم به زودی رفع شود.

رییس‌جمهور در پایان از استقبال مردم همدان تشکر کرد و گفت: حضور مردم همدان به بهانه استقبال از خادمان مردم است که عظمت و بزرگی ملت ایران را به رخ دشمنان کشیده و موجب امید مستضعفین و ناامیدی مستکبران می‌شود.

استقبال باشکوه مردم دیار الوند از رییس جمهور

دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در دومین سفر استانی هیات دولت از دور چهارم این سفرها وارد استان همدان شد که از بدو ورود با استقبال گرم مردم این استان مواجه شد.

* رییس‌جمهور پس از ورود به استان همدان هنگام خروج از فرودگاه با جمعیت عظیمی از استقبال کنندگان مواجه شد که این امر مانع از حرکت خودروی حامل وی در مسیر استقبال شد.

* در میانه مسیر استقبال، برای دقایقی خودروی حامل رییس جمهور با خواست وی متوقف شد و همراهان رییس‌جمهور مسافت بسیاری را طی کردند تا جوانی که برای حل مشکل خود به رییس جمهور مراجعه کرده بود، پیدا کنند.

پس از آمدن این جوان نزد رییس جمهور، مشخص شد که وی به همراه تعدادی از همراهان خود در کارخانه صنایع تبدیلی الوند فعالیت می‌کردند که به رغم دریافت مبلغ 80 میلیارد تومان وام از بانک کشاورزی، کارکنان آن به مدت 15 ماه حقوق دریافت نکرده اند و رییس جمهور خواستار اطلاع از جزییات آن شده است.

* مردم همدان با در دست داشتن تصاویری از مقام معظم رهبری و رییس جمهور و همچنین پلاکاردهایی با مضامین «صلی علی محمد سرباز رهبر آمد»، «احمدی‌نژاد دلاور است، مطیع امر رهبر است»، «مردی از جنس مردم» و دسته گل محمدی به شهر ما خوش‌آمدی از رییس‌جمهور استقبال کردند.

* اقشار مختلف مردم مانند پزشکان با لباس سفید پزشکی، جانبازان با ویلچر و عصا و دانش‌آموزان با لباس مدرسه با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و عکس‌هایی از رییس‌جمهور به سردادن شعارهایی در حمایت از دولت پرداختند.

* تعداد بسیاری از دانش‌آموزان دختر و پسر در صف‌های مرتبی در مسیر استقبال حضور داشتند که با دیدن رییس‌جمهور شور و شوق دو چندان یافته و به ابراز احساسات می‌پرداختند.

* بسیاری از استقبال‌کنندگان هنگام برخورد با رییس جمهور تلاش بسیاری برای گرفتن عکس و فیلم از وی می‌کردند تا بتوانند لحظات حضور رییس جمهور منتخب خود را ثبت کنند.

* جوانان و نوجوانان بسیاری با شاخه‌های گل رز و پرچم پذیرای دکتر احمدی‌نژاد در شهر خود بودند.

* استقبال‌کنندگان با پلاکاردهایی پیشاپیش فرا رسیدن جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) را به رییس‌جمهور تبریک گفتند.

* هر چقدر به ورزشگاه شهدای قدس همدان نزدیک‌تر می‌شدیم ازدحام بسیار مردم مانع از ورود رییس جمهور و هیات همراه به ورزشگاه می‌شد.

* هنگامی که هلی‌کوپتر حامل عکاسان، تصاویر هوایی استقبال مردم همدان از رییس‌جمهور را ثبت می‌کرد استقبال‌کنندگان با دیدن آن به وجد آمده و با ابراز احساسات، موجبات ثبت تصاویر زیباتری را برای آنها فراهم می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها