جام جم آنلاین: شاید شمع معمولی بتواند آخرین سلاح در برابر باکتری های مضر باشد!. به گزارش BBC NEWS ، محققان دانشگاه Southampton دریافته اند که افزودن روغن های ضروری
کد خبر: ۴۳۲۱۳
مانند روغن های گیاه اکالیپتوس ، آویشن و پرتقال (مرکبات) به شمع ، می تواند میکرب ها را ازبین ببرد.
طبق نظر دکتر Gaunt و Higgins افزودن این روغن ها به وسایل برقی نیز ، تاثیر مشابهی را نشان داده است.
محققان در کنفرانسی در توکیو اظهار داشته اند که اضافه کردن این روغن ها به شمع می تواند تاثیری مشابه با اثر ضدعفونی کننده ها داشته باشد.

کشتن میکرب ها

آزمایشات نشان دادند که برخی از روغن ها می توانند باکتری ها ئی مانند اشریشیا کلی و استافیلوکوکوس اورئوس را بر سطوح ازبین ببر ند.
هر سال هزاران نفر با اشریشیا کلی آلوده می شوند.این میکرب عامل ایجاد کننده بیماری های ناشی از مواد غذائی است.
در حالیکه اکثر افراد پس از چند روز بهبود می یابند ، در بعضی از افراد می تواند منجر به نارسائی کلیه و در برخی دیگر منتهی به مرگ شود.
این میکرب گاهی در گوشت نیمه پخته ، گوشت خام و در آب آلوده به فاضلاب یافت می شود.
استافیلوکوکوس اورئوس بطور معمول بر روی پوست بدن موجود است اما در صورت وارد آمدن صدمه به پوست و ورود آن به بدن می تواند باعث عفونت شود.
این باکتری در ایجاد عفونت ها ی مختلف از جمله جوش ها و کورک ها ، سوختگی ها و پنومونی نقش دارد.
یک ابر میکرب (سوپرباگ) بنام MRSA ، د رواقع استافیلوکوکوس اورئوسی است که به نوعی پنی سیلین که معمولا برای کشتن این میکرب بکار می رود مقاوم است.
طبق گفته محققان برای پی بردن به این مطلب که افزودن روغن های ضروری به شمع می تواند در مبارزه با این ابر میکرب نیز موثر باشد ، آزمایشات بیشتری مورد نیاز است.
البته ابن بررسی بر روی سویه های استاندارد آزمایشگاهی باکتری ها صورت گرفته و بر روی MRSA انجام نشده است.
محققان معتقدند که روغن ها ی ضروری با یون ها ی موجود در فتیله شمع و با اکسیژن واکنش می دهند و به این ترتیب خواص ضد باکتریایی به خود می گیرند لذا افزودن این روغن ها به شمع می تواند د ر از بین بردن میکرب های پنهان شده در خانه ها به افراد کمک کند.
دکتر Gaunt با اشاره به بی خطر بودن این روش ، به افراد توصیه نمی کند که از دیگر روش ها برای تمیز نگه داشتن خانه هایشان استفاده ننمایند و متذکر می شود که شمع ها نیز از چربی و کثیفی مبرا نیستند.
یک متخصص آروما تراپی با تایید نتایج این تحقیق ، تاکید می کند که اگر این روغن های ضروری درست مورد استفاده قرار گیرند ، بسیار سودمند خواهند بود و نه تنها بر روی بدن (منظور مصرف آن در آروما تراپی و ماساژ درمانی است) بلکه در محیط خانه در مصارف بهداشتی نیز می توانند موثر واقع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها