فناوری دیجیتال

کد خبر: ۴۲۱۲۲۴

تبلیغات فیزیکی با موبایل

نرم‌افزارهای موبایل واقعیت افزون‌شده (Augmented Reality) چندی است که توسعه یافته‌اند و اکنون شاهد نخستین نرم‌افزار ضدتبلیغ هستیم که به‌صورت موقت در نیویورک راه‌ افتاده است و در صورتی که اجرا شود، در خیابان بیلبوردهای تبلیغاتی را تشخیص داده و به‌جای تبلیغات، آثار هنری هنرمندانی چون ران انگلیش، جان فکنر و... را نمایش می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

سبد خرید تبلت‌دار

سبدهای خرید هوشمند، خرید را جذاب‌تر کرده‌اند. با گذر از قفسه‌های فروشگاه، این تبلت‌ها با شبکه وای‌فای فروشگاه ارتباط برقرار کرده و به‌صورت کاملا لحظه‌ای کالاهایی را که شامل تخفیف می‌شوند، در آن قفسه نمایش می‌دهند.

 

 

 

 

 

باتری‌های شفاف تولید می‌شوند

دانشمندان نمایشگرهای شفاف را در گذشته ساخته بودند اما حضور این نمایشگرها در دستگاه‌های قابل حمل بدون شفاف‌سازی باتری ممکن نبود. اما هم اکنون محققان دانشگاه استانفورد توانسته‌اند باتری‌های شفاف درست کنند. این باتری‌ها همانند دیگر باتری‌ها از فناوری لیتیوم‌یون استفاده می‌کنند اما سیم‌کشی داخلی آنها چنان ظریف است که با چشم غیرمسلح کاملا شفاف به‌نظر می‌رسد.

 

 

 

بزرگداشت آتاری با طلا

گروهی که خود را Urchin Associates می‌نامند، قاب طلای 24 قیراتی برای کنسول آتاری ساخته‌اند که می‌تواند رکورد گران‌ترین کنسول بازی را بزند. این گروه وسایل و اختراعات به‌یادماندنی بشر را از طلا می‌سازد تا ماندگار شود.

 

 

 

 

 

 

 

عینک‌های آفتابی هوشمند

عینک‌های آفتابی در این گرمای تابستان و نور شدید خورشید وسیله‌ای ضروری هستند. کریس مالین، با ترکیب نمایشگرهای ال‌سی‌دی و دوربین همراه، عینکی هوشمند ساخته که در مقابل بازتاب‌های نور خورشید واکنش نشان داده و آن بخش‌ها را تاریک‌تر می‌کند.

 

 

 

هاب‌ یو‌اس‌بی آیفونی

لپ‌تاپ‌ها هرچه کوچک‌تر می‌شوند، به پورت‌های کمتری مجهز می‌شوند. این مشکل شایع است بخصوص در لپ‌تاپ‌های کوچک اپل که تنها دو پورت یو اس‌بی دارند؛ از این‌رو، کابل آیفونی که خودش هاب یو‌اس‌بی باشد، ایده جالبی به‌نظر می‌رسد.

 

 

تایپ در شب به اپل باز می‌گردد

لپ‌تاپ‌های نسل یکی مانده به آخر اپل دیگر مجهز به نور صفحه کلید نبودند. از یک منبع داخلی در اپل شنیده شده است که این شرکت مجددا این قابلیت را به لپ‌تاپ‌های مک‌بوک خود هدیه می‌کند تا تایپ در شب برای کاربران این لپ‌تاپ‌ها ساده باشد.

 

 

 

 

تلویزیون همراه

موبایل‌های تلویزیون‌دار از گجت‌های محبوب هستند که می‌توان در سفر نیز به تماشای تلویزیون پرداخت؛ اما صفحه‌های کوچک آنها شاید نتواند جای این لباس عظیم را بگیرد که با اتصال به آیپاد یا پخش‌کننده دی‌وی‌دی می‌تواند فیلم پخش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها