110 میلیون مین زمینی وجود دارد

ساخت خودرویی برای شکار مین‌ها

در پی نگرانی رو به افزایش دولت های جهان در مورد مین‌های کاشته شده فعال که یادگار دوره جنگ های پیشین هستند، بنیاد سوئیسی «دیگر» (DIGGER DTR) دست به ساخت یک خودروی روباتیک زده که با استفاده از کوبش ‌های زنجیره‌ای، مین های زمینی را منفجر می‌کند.
کد خبر: ۴۱۷۷۲۸

به گزارش ایسنا ، بنا بر گزارشات سازمان یونیسف، در حال حاضر حدود 110 میلیون مین زمینی در خاک بسیاری از کشورها وجود دارد که از جنگ های 50 سال پیش به جا مانده‌اند.

با وجود تلاش‌های شرکت های دیگر برای مکانیابی و زدودن این مینها، مسأله‌ای که تاکنون حل نشده طولانی و پرزحمت بودن این فرآیند است. شرکت دیگر به جای صرف وقت برای مکان یابی دقیق و خنثی کردن این دستگاه ها، به سادگی با استفاده از دستگاه دی-3 خود آنها را کوبیده و منفجر می‌کند.

این دستگاه کنترل از راه دور از قابلیت به کار انداختن مین با استفاده از کوبش زنجیره‌ای یا مانند شخم زن تا عمق 25 سانتی‌متری برخوردار است.با جایگزینی ابزارهای دیگری مانند بیل یا چنگک می‌توان از این دستگاه برای کاربری‌های دیگری مانند پاکسازی گیاهان یا زباله استفاده کرد.

بدنه این دستگاه کاملا از صفحه استیل بوده و از یک شاسی V شکل برای منحرف کردن نیروی انفجار از دو سوی آن برخوردار است.این خودرو می‌تواند مین های ناحیه‌ای به وسعت 1000 متر مربع را پاکسازی کند.

عاملان این خودرو می‌توانند آن را از فاصله حداکثر 500 متری نیز کنترل کنند، گرچه فاصله 50 تا 300 متری توصیه شده است. همچنین یک سپر قابل حمل انفجار نیز برای کاربر وجود دارد که وی را از قطعات پرتابی محافظت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها