تیم ملی با ولاسکو نیز مغلوب چین شد تا از راهیابی به لیگ جهانی باز بماند

رویای والیبال دوباره رنگ باخت

تیم ملی والیبال ایران با متحمل شدن شکست برابر چین در شانگهای ، خیلی زود و در همان اولین گام از گردونه رقابت‌های زیر گروه لیگ جهانی کنار رفت تا رویای حضور در این تورنمنت بزرگ همچون تمام ادوار گذشته، برای ما دست‌نیافتنی باقی بماند. بازی با چین نخستین بازی رسمی تیم ملی والیبال کشورمان با سرمربیگری خولیو ولاسکو بود و همین موضوع، امیدواری‌ها را برای کسب یک پیروزی دلچسب با هدایت این مربی آرژانتینی ـ ایتالیایی افزایش داد، اما با شروع مسابقه مشخص شد حضور 3 ماهه این مربی، نتوانسته آنقدر تاثیرگذار باشد که ما بتوانیم در پای دیوار چین، حریف را شکست دهیم.
کد خبر: ۴۱۵۶۳۱

گیم دوم بازی با چین تنها گیمی بود که شاگردان ولاسکو توانستند مشت‌های گره کرده خود را به نشانه پیروزی بالا ببرند. تیم والیبال ایران که گیم نخست را با نتیجه 25 بر 16 واگذار کرده بود، در گیم دوم 25 بر 23 به پیروزی رسید، اما این برتری دیگر تکرار نشد تا چینی‌ها ضمن برتری 25 بر 18 و 25 بر 19 در گیم‌های سوم و چهارم، نتیجه نهایی مسابقه را نیز 3 بر یک به سود خود رقم بزنند.

ناراحتی علاقه‌مندان والیبال از شنیدن خبر این شکست زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم تیم ملی کشورمان، کمتر از 9 ماه پیش و در جریان بازی‌های آسیایی گوانگجو، موفق شده بود چین را در کشورش شکست دهد.

البته مصدومیت نیمی از نفرات اصلی تیم ملی می‌تواند توجیهی قابل قبول برای این شکست باشد، چراکه به گفته پیمان اکبری، سرمربی تیم ملی والیبال امید، تیم ملی بدون حضور فرهاد نظری‌افشار، محمد محمدکاظم و آرش کشاورزی به چین رفت و حتی سید محمد موسوی و رحمان داودی که در ترکیب تیم ملی حاضر بودند هم از مصدومیت رنج می‌بردند.

با این وجود سرپرست تیم ملی والیبال که اتفاقا خودش بازی ایران و چین را به طور مستقیم برای شنوندگان رادیویی گزارش می‌کرد، به نکات جالب توجه دیگری اشاره کرد که شاید به اندازه مصدومیت چند چهره کلیدی در رقم خوردن این شکست موثر بود: «بازیکنان ما به وضوح در دریافت مشکل داشتند و حتی توپ‌گیری‌های داخل میدان نواقص زیادی داشت. ضمن این‌که دریافت‌های بازیکنان هم در رقم خوردن نتیجه به دست آمده بی‌تاثیر نبود.»

امیر خوش‎خبر با بیان این‌که دیدار برابر چین به خاطر بازی در خانه حریف و تعیین نتیجه، بدون برگزاری دیدار برگشت استرس‌هایی هم داشت، ادامه داد: «تیم ملی ظرفیت‌های بیشتری در دیدار برابر چین داشت که اشتباهات فردی بازیکنان مانع استفاده از آنها شد. البته نباید از حق گذشت که چینی‌ها هم واقعا خوب و کم نقص بازی کردند و سزاوارانه جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند.»

دیروز و ساعاتی قبل از بازی ایران و چین، تیم والیبال روسیه با پیروزی 3 بر 2 مقابل برزیل قهرمان لیگ جهانی شد و بر بام والیبال جهان ایستاد. این بازی با نمایش هماهنگ، یکپارچه و سراسر قدرتی روس‌ها همراه شد و برزیلی‌ها با وجود نمایش خارق‌العاده در ارائه یک بازی سرعتی برابر سد محکم دفاع روسیه کاری از پیش نبردند و به نایب قهرمانی رضایت دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها