آخرین اخبار لیبی

قذافی :به مرگ یا تسلیم فکر نمی‌کنم!

با وجود ادامه حملات ناتو به طرابلس معمر قذافی، دیکتاتور لیبی از هوادارانش خواست به مجتمع باب العزیزیه سرازیر شوند و به وظیفه خود در قبال تاریخ عمل کنند!
کد خبر: ۴۰۷۸۳۶

به گزارش خبرگزاری مهر، دیکتاتور لیبی سه شنبه شب در نواری صوتی که شبکه های عربی بخشهایی از سخنانش را پخش کردند، با تکرار اتهامات خود علیه انقلابیون و توصیف آنها به عنوان باندهای مسلح مدعی شد : 250 هزار لیبیایی برای آزادی لیبی به پا خواهند خواست تا کشور را از وجود باندهای مسلح پاکسازی کنند.

قذافی که گفته می شود از ترس حملات ناتو مرتب در حال تغییر مکان است، اظهار داشت : ای مردم لیبی به پا خیزید و لیبی را آزاد کنید!.

دیکتاتور لیبی مدعی شد : من از مرگ نمی ترسم، ما قوی تر از موشکها و سلاحهای شما(در اشاره به ناتو) هستیم، ما تصمیم گرفته ایم به وظیفه خود در قبال تاریخ و اجدادمان و نوه هایمان عمل کنیم.

وی با اشاره به حملات هوایی ناتو به طرابلس گفت : دلایل این بمباران پیاپی چیست، ما از مرگ استقبال می کنیم، در طرابلس خواهم ماند تا یا بمیرم یا زنده بمانم.

قذافی در ادامه اظهارات فریبنده خود اظهار داشت : ای ملت لیبی قوی باشید و سرهای خود را بالا بگیرید و نترسید.

وی خطاب به ناتو گفت : نمی توانید اراده مردم لیبی را در هم بشکنید، ما با دشمنان خود خواهیم جنگید.

قذافی در عین حال ادعا کرد : من به مرگ و تسلیم فکر نمی کنم؛ ما به وظیفه خود فکر می کنیم، قبایل لیبی به پا خواهند خواست و ما ایستادگی خواهیم کرد.

وی با شعار معروف خودش " به پیش، به پیش روید" مدعی شد : جوانان لیبی با سینه های سپر کرده برای حمایت از من به باب العزیزیه آمده اند.

قذافی پسرش را سرلشکر کرد

منابع آگاه در گفتگو با الشرق الاوسط از ارتقای درجه نظامی الساعدی توسط شخص قذافی خبر دادند. بر این اساس، معمر قذافی بدون هر گونه اطلاع قبلی، الساعدی را سرلشکر کرده است.

پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند که رژیم قذافی پس از قیام مردمی از هیچ ارتش سازمان یافته ای بهره مند نیست و این پسران پرتعداد قذافی هستند که هر کدام با تشکیل یگانی از تاج و تخت پدرشان محافظت می کنند.

در تحولی دیگر یک مقام لیبیایی در تماسی تلفنی در گفتگو با الشرق الاوسط از ارائه هر گونه اطلاعاتی درباره مکان اختفای قذافی خودداری کرد، اما تاکید داشت که وی همچنان زنده بوده و در پایتخت لیبی (طرابلس) حضور دارد.

این مقام لیبیایی تاکید کرد: مخفی کردن مکان حضور قذافی به علت مسائل امنیتی و نگرانی از ترور وی از سوی ناتو است.

بر این اساس، در حالی که ناتو تاکنون 5 بار اماکنی که گفته می شود قذافی در آنها حضور داشته به شدت بمباران کرده است، مقامات رژیم قذافی همچنین به تلاش وی در جهت مقابله با حملات ناتو تا آخرین لحظه تاکید ورزیدند.

از سوی دیگر، رژیم قذافی نسبت به دیدار اخیر وزیرخارجه انگلیس از "بنغازی" مقر حضور انقلابیون واکنش نشان داد و این دیدار را در راستای دخالت در امور داخلی لیبی و تلاش برای تقسیم این کشور دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها