ایران زمین

کرج ـ ایرنا: رئیس سازمان بازرگانی استان البرز از کشف 3 انبار بزرگ نگهداری برنج نامرغوب، مواد غذایی فاسد و لوازم یدکی غیراستاندارد خودرو در حصارک کرج خبرداد و افزود: در یکی از این انبارها 25 تن برنج نامرغوب با بسته بندی جعلی نشان‌های داخلی و خارجی کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۳۹۹۸۷۶

تیمور پورحیدری گفت: در این رابطه با حکم قضایی یک نفر دستگیر شد که این فرد برنج‌ها را بسته‌بندی و در بازارهای هفتگی به فروش می‌رساند. پورحیدری گفت: در انبار دیگر نیز مقادیر زیادی انواع رب گوجه‌فرنگی، آبمیوه، انواع نوشیدنی‌ها، روغن و انواع کنسرو فاسد کشف شد و 2 نفر در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سنندج ـ مهر: اولین پرواز بین‌المللی فرودگاه سنندج به مقصد سلیمانیه عراق صبح جمعه انجام شد. سهراب کلوندی، مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان با اشاره به این که پرواز سنندج ـ سلیمانیه در طول هفته 2 نوبت انجام می‌شود، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طول هفته روزهای سه‌شنبه و جمعـــه پرواز رفت و برگشت سنندج ـ سلیمانیه انجام می‌شود که این اقدام امکان مناسبی را برای افزایش مبادلات مرزی با کشور عراق فراهم می‌کند.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجبشیر از کاشت مزرعه الگویی پیاز با ارقام جدید زرقان در سطح این شهرستان خبر داد.

علی دانایی، تکثیر و توزیع بیش از5000 برگ اطلاعیه‌های فنی و توزیع بین کشاورزان برای ارائه پیش‌آگاهی به کشاورزان برای کنترل بموقع آفات و بیماری‌های موجود در منطقه و خدمات مختلف علمی، کشاورزی و ترویجی را از فعالیت‌های حمایتی این مدیریت برای کشاورزان منطقه دانست.

سمنان ـ مهر: طرح مرمت بازار تاریخی شاهرود آغاز شد.مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان اعتبار اولیه این پروژه را 300 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این میزان سهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان است و برای ادامه طرح باید کسبه همکاری کنند.حمید یزدانی با بیان این که ادامه این طرح با کمک بازاریان و شهرداری امکان‌پذیر است، گفت: زمان اتمام پروژه منوط به همکاری کسبه بازار است.

اراک ـ مهر: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از برگزاری جشن 80 سالگی ثبت 4 اثر تاریخی استان مرکزی در فهرست میراث ملی کشور در سال جاری خبر داد.محمدحسین فراهانی از مسجدجامع ساوه، مناره مسجد جامع ساوه، مسجد سرخ ساوه و معبد خوره محلات به عنوان 4 اثر تاریخی استان نام برد که در 10 دی ماه 1310 وارد فهرست میراث ملی کشور شدند.

وی افزود: این مراسم پس از پایان عملیات مرمت ایوان شاگرد مسجد جامع ساوه و همزمان با رونمایی از این ایوان روز دهم دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کرج ـ مهر: سیدعلی آقازاده، شهردار کرج از بازیافت بیش از 90 درصد از زباله‌های این کلانشهر در آینده‌ای نزدیک و نیز تولید برق از گاز زباله‌ها خبر داد و گفت: شهرداری کرج با همکاری سازمان‌های مربوطه در نظر دارد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور کمتر از 10 درصد از زباله‌های این کلانشهر دفــن شوند. با ایـن اقــدام، 90 درصد از زباله‌های کرج بازیافت می‌شوند و می‌توان از آنها استفاده مفید کرد.

قم ـ مهر: مدیرگروه خدمات بیمه‌ای کشاورزی استان قم گفت: شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در استان قم 15 مزرعه مرغداری را درگیر کرد که براین اساس مرغداران قمی 35 میلیارد ریال خسارت دیدند.

مسعود ظفری با اشاره به خسارات وارد شده به این مرغداری‌ها افزود: با شیوع این بیماری یک میلیون و 5 هزار قطعه مرغ معدوم و بالغ بر 20 میلیارد ریال به واحدهایی که بیمه بودند خسارت پرداخت شده است و تمهیداتی اندیشیده شده تا واحدهایی که بیمه نبودند نیز بتوانند خسارت دریافت کنند.

قزوین ـ ایسنا: مرمت نقاشی‌های صفوی در مجموعه امامزاده‌ هارون الموت بزودی آغاز می‌شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی الموت با اعلام این مطلب افزود: امامزاده هارون در بخش رودبار شهرستان الموت قرار دارد و نقاشی‌های ارزنده‌ای از دوران صفوی در آن دیده می‌شود. این نقاشی‌ها به حفاظت و مرمت نیاز دارند.

حمیده چوبک با اشاره به این‌که تهیه بودجه این کار امسال انجام شده است، ادامه داد: پیش از این، بنای این امامزاده توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین مرمت شد؛ ولی نقاشی‌های آن دچار آسیب شده‌اند و باید مرمت و تثبیت شوند.

بیرجند- فارس :مدیر‌کل اداره حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: قائنات با 200 گونه جانوری زیستگاه گونه‌های متعدد حیات وحش است.

به گزارش فارس، حمید صالحی افزود: بر اساس مطالعات مقدماتی، بیش از 50 گــونـــه پستـاندار و150 گونه پرنده در این منطقه شناسایی و مورد حفاظت قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: قائنات با 67 هزار هکتار محیط زیست که 20 درصد کل مساحت منابع زیست محیطی خراسان جنوبی را شامل می‌شود در زمینه حفاظت محیط زیست و ویژگی‌ها و توانمندی‌های زیست محیطی در حاشیه کویر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

تربت حیدریه ـ ایرنا: عملیات ساخت کارخانه تولید فولاد تربت حیدریه با حضور وزیر صنایع و معادن آغاز شد. وزیر صنایع و معادن در این مراسم گفت: طرح ایجاد کارخانه فولاد تربت حیدریه از مصوبات سفرهای استـــانی است که اجــرای آن در تربت حیدریه با توجه به وجود استعدادها و معادن غنی سنگ آهن و فولاد در استان خراسان رضوی انجام می‌شود که پشتیبان کارخانه تولید کنسانتره آهن در سنگان خواف خواهد بود. علی‌اکبر محرابیان افزود: با توجه به وجود معادن آهن و فولاد در خراسان رضوی باید طرح‌های استخراج، اکتشاف، تولید کنسانتره و گندله، تولید محصولات خام و محصولات و فرآورده‌های فولادی در همین استان انجام شود تا دارای توجیه اقتصادی بوده و عدالت اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه را به دنبال داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها