سرپرست تیم‌های ویژه امداد و نجات کوهستان و غواصی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام مرگ 12 تن بر اثر غرق‌شدگی در سال گذشته در پایتخت، اظهار کرد: بیشترین حوادث گزارش شده به سازمان آتش‌نشانی مربوط به غرق‌شدگی در سد لتیان بوده است.
کد خبر: ۳۹۵۲۸۷

رامین نایب پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته 12 مورد حادثه غریق به سازمان آتش‌نشانی تهران گزارش شد که غواصان جسد 12 تن را یافتند.

وی با بیان این‌که میانگین سنی حادثه‌دیدگان غرق‌شدگی در سال گذشته بین 20 تا 46 سال بوده است، افزود: 99 درصد از حوادث غرق‌شدگی در پایتخت در سد لتیان رخ می‌دهد که علت آن نیز بی‌احتیاطی و عدم آشنایی با شنا در سد لتیان است به طوری که با توجه به ممنوع‌بودن شنا در سد، باز هم شاهد وقوع چنین حوادثی هستیم.

نایب‌پور با بیان این‌که متاسفانه بسیاری از قربانیان این حوادث در زمان حادثه بر اثر وحشت دچار ایست قلبی می‌شوند، افزود: در حال حاضر این یگان امداد با ده عضو در ایستگاه 64 آتش‌نشانی تهران مستقر است.

وی گفت: بیشترین غرق‌شدگی‌ها از اواخر خردادماه تا اواخر شهریورماه سال گذشته رخ داده است.

سرپرست تیم‌های ویژه امداد و نجات کوهستان و غواصی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره برنامه‌های سال جاری نیز اظهار کرد: استقرار بیشتر نیروهای خود در اطراف سد لتیان و گسترش آموزش‌های کامل غواصی از جمله اقداماتی است که در سال جاری مدنظر قرار گرفته است.

به گفته وی نیروهای غریق نجات سازمان آتش‌نشانی تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه در اطراف سد لتیان مستقر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها