کارشناس دفتر سلامت روانی،‌ اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: والدین باید کودک را برای تولد نوزاد آماده کرده و اجازه دهند در ویزیت‌های قبل از زایمان،‌ کودک همراه والدین به بیمارستان بیاید. معصومه افسری اضافه کرد: والدین می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب رقابت فرزند بزرگ‌تر با نوزاد تازه متولد شده را مدیریت کنند. وی افزود: هرگونه تغییر مهم در خانه را قبل از تولد نوزاد انجام دهند و اطاق نوزاد را با فرزند بزرگ‌تر تزیین کنند و اجازه دهند تا برای نوزاد یک نقاشی مخصوص بکشد و آن را همان جا نصب کند.
کد خبر: ۳۸۹۶۰۰

افسری توضیح داد: والدین از مهمان‌هایی که برای دیدن نوزاد می‌آیند بخواهند که اول به دیدن فرزند بزرگ‌تر بروند و به او توجه کنند و اگر مهمان‌ها از آوردن هدیه برای کودک بزرگ‌تر غفلت می‌کنند، والدین کادویی را که از قبل تهیه کرده و کنار گذاشته‌اند به او بدهند.

کارشناس دفتر سلامت روانی،‌ اجتماعی وزارت بهداشت تصریح کرد: به کودک بزرگ‌تر مفهوم ملایمت در نوازش نوزاد را یاد دهند و او را به رابطه ملایم و خوب با نوزاد تشویق کنند. والدین باید خود را برای مواجهه با بدخلقی‌ها، ناسازگاری‌ها و حسادت‌های فرزند بزرگ‌تر نسبت به نوزاد آماده کنند و از این رفتارها غافلگیر نشوند.

وی با بیان این که والدین نباید در حضور کودک اول به‌نوزاد زیاد توجه و محبت کنند،‌ اضافه کرد: بهتر است والدین زمان‌هایی را با فرزند بزرگ‌تر بدون حضور نوزاد سپری کنند تا وی احساس کمبود محبت نکند و به او این حس را بدهد که هنوز فرزند بزرگ‌تر است./ مهر

چای گیاهی، ضدویروس و ضدآلرژی

کارشناسان علوم تغذیه و سلامت تاکید کردند: این ایده که چای‌های گیاهی در زمینه‌های مختلف برای سلامتی انسان مفید هستند و خواص متنوعی دارند، تنها یک باور عمومی نیست بلکه این ادعا اساس علمی دارد.

دیان مک کای و جفری بلومبرگ 2متخصص مرکز مطالعات تغذیه انسانی در سالمندان جین مایر USDA در یک تلاش تازه به جستجوی شواهد علمی ثابت کننده خواص مفید سه نوع از پرمصرف‌ترین چای‌های گیاهی در آمریکا پرداختند.

این متخصصان در آزمایش‌های خود روی چای‌های گیاهی مختلف به نتایج عملی جالبی دست یافتند. آنها دریافتند که چای بابونه فعالیت ملایم ضدمیکروبی و تاثیر فوق‌العاده زیاد ضد تجمع پلاکتی دارد. آنها همچنین روی فعالیت زیستی چای نعناع نیز بررسی کرده و دریافتند: این گیاه خاصیت بسیار بالای ضد میکروبی و ضدویروسی و تاثیر آنتی‌اکسیدانی، ضدسرطانی و نیز ضدآلرژیک در برخی موارد دارد. این آزمایش‌ها همچنین نشان داد که چای بامیه هم در پایین آوردن فشارخون نقش به سزایی دارد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها