عمرو موسی :آمریکا دشمن ما نیست

دبیر کل اتحادیه عرب با تاکید بر آنکه مصر باید به توافقنامه‌های بین‌المللی احترام بگذارد آمریکا را دوست و هم‌پیمان مصر خواند.
کد خبر: ۳۸۶۰۰۲

به گزارش ایسنا، عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت: از رهبران عرب می‌خواهم نسبت به انقلاب‌های مردمی که منطقه را در بر گرفته است نگران نباشند.

وی افزود: من در گفتگو با نمایندگان اتحادیه عرب اعلام کردم که نباید از این روند بیم داشته باشیم.این پیام به دست ما رسیده است که نسیم تغییر در جوامع ما شروع به وزیدن گرفته است. ما باید نسبت به آینده خوشبین باشیم.

عمرو موسی تاکید کرد: احتمال نامزدی من برای انتخابات ریاست جمهوری بعد از انجام اصلاحات قانون اساسی و برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف احتمالی جدی به شمار می‌رود.

وی افزود: باید ببینیم که یک شهروند عادی مثل من چگونه می‌تواند با استفاده از قانون اساسی نامزد ریاست جمهوری و یا شهروندی فعال باشد.

عمرو موسی تاکید کرد: مطمئنم که شورای نیروهای مسلح که در راس آن حسین طنطاوی، وزیر دفاع مصر قرار دارد قصد دارد که مصر را در عرصه دموکراسی قرار دهد.

وی افزود: از جوانان می‌خواهم نقش فعالی در دولت‌های آینده ایفا کنند. رهبر جدید مصر نیز باید برای تضمین دموکراسی و اصلاحات در این کشور تلاش کند.

عمرو موسی گفت: مصر باید به توافقنامه‌های بین‌المللی احترام گذاشته و همچنان همپیمان آمریکا باقی بماند چرا که مصر منافع زیادی در این روند دارد البته آمریکا نیز منافع خود را دارد اما با کسانی که معتقدند آمریکا دشمن ما است مخالفم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها