چهره‌ها‌‌ و‌ حادثه‌ها

فروتن زیر پایم را خالی کرد

شاپور کلهر از بازیگرانی است که بیشتر در فیلم‌های اکشن ظاهر شده است. او با کارگردانانی چون مسعود کیمیایی و حسن فتحی در فیلم‌های «رئیس» و «پستچی سه بار در نمی‌زند» همکاری کرده و به تازگی برای بازی در فیلم عمر خیام و نقش عمر خیام انتخاب شده است.
کد خبر: ۳۸۵۰۳۹

کلهر از انتخاب شدن برای فیلم «عمر خیام» خاطره خوبی دارد. گروهی که برای انتخاب بازیگران از روسیه به تهران آمده بودند او را برای ایفای این نقش مناسب دیدند و قرار شد فیلم در ایران و ازبکستان تصویربرداری شود، اما زمانی که قرار بود او برای بازی در این فیلم به ازبکستان برود شرایط مناسبی نداشت: همان موقع بود که همسرم جراحی مغز شده و به کما رفته بود. با همه اینها من او را رها کردم و عازم شدم، اما از خدا خواستم تا برگشتن من اتفاقی برایش نیفتد که همین هم شد و از وقتی به ایران آمدم تا امروز با وجود این‌که از بیمارستان مرخص شده، همچنان در کماست.

شاپور کلهر در فیلم‌های بسیاری آسیب دیده است. یکی از این فیلم‌ها «پستچی سه بار در نمی‌زند» است که باید در صحنه‌ای محمدرضا فروتن زیر پای او می‌زد تا زمین بخورد. هر چه سعی کردند کار را صوری انجام بدهند خوب از آب درنمی‌آمد و ظاهرا حسن فتحی دستور به بازسازی صحنه به صورت کاملا واقعی داد: آقای فتحی گفت تکلش کن و فروتن هم با تکل زیر پایم را خالی کرد و من هم با دو کف دست روی زمین آمدم. مچ دستم تا مدت‌ها ورم کرده بود و حسابی درد می‌کرد.

سر همین فیلم بار دیگر کلهر باید از آن حرکات اکشن انجام می‌داد و خودش را از سه طبقه به پایین پرتاب می‌کرد. فتحی اجازه این کار را به او نداد و این کار را به تیم بدلکاری واگذار کرد: بدلکاری آن فیلم به عهده مرحوم پیمان ابدی و گروهش بود. با وجود این‌که خیلی علاقه‌مند بودم خودم این کار را انجام بدهم، اما آقای فتحی نگذاشت و پیمان ابدی خیلی خوب و تمیز از عهده آن برآمد. اگر دست من آسیب ندیده بود باز هم نمی‌توانستم از سه طبقه خودم را پایین بیندازم و از پشت به زمین بیفتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها