وزیر آموزش و پرورش:

حقوق معلمان افزایش می‌یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت سختی کار و رتبه شغلی معلمان از ابتدای فروردین 88 به بعد بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح شده است و در فیش حقوقی بهمن‌ آنان اعمال می‌شود. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: این اقدام باید از ابتدای فروردین 88 انجام می‌شد اما محقق نشد که با دستور رئیس جمهوری و با پیگیری معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، اقدامات اولیه آن انجام شده است.
کد خبر: ۳۸۴۳۰۳

وزیر آموزش و پرورش بدون این که به جزئیات افزایش حقوق و دستمزد معلمان اشاره‌ای بکند، افزود: این مساله شامل حال 40 هزار نیروی استخدامی جدید نمی‌شود؛ چرا که برای آنان موضوع تفاوت تطبیق اعمال شده که بر اساس آن، 150 هزار تومان به حقوق آنها افزوده شده است.

برخورد با جاعلان مدارک تحصیلی در آموزش و پرورش

وی با اشاره به کشف و دستگیری باند جعل مدارک تحصیلی در آموزش و پرورش توضیح داد: از یک سال پیش که وارد وزارتخانه شد، با همکاری وزارت اطلاعات و نهادهای نظارتی آموزش و پرورش کارهای مربوط به این اقدام آغاز و پس از یک سال جمع‌بندی شد؛ بر این اساس شبکه‌ای که اقدام به جعل مدارک تحصیلی می‌کرد با پیگیری وزارت اطلاعات و همکاری آموزش و پرورش کشف شد که این حرکت، اقدامی برای ایجاد امنیت مدارک تحصیلی بوده است.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: همچنین سامانه احراز هویت تحصیلی دانش‌آموزان (ساهت) را نیز در مرکز سنجش آموزش و پرورش راه‌اندازی کردیم و با استفاده از آن، اطلاعات تحصیلی تمام دیپلمه‌های سال 84 به بعد را وارد این سامانه کرده‌ایم.

وی گفت: اگر بتوانیم تمام امور را وارد این سامانه کنیم و سایتی داشته باشیم که تمام مدارک آموزش و پرورش وارد آن شود و افراد هنگام استخدام یا ورود به دانشگاه اطلاعات لازم را از این سامانه به دست آورند، امنیت خوبی به آموزش و پرورش از جهت اسناد و مدارک داده می‌شود.

استخدام 11هزار معاون فناوری در مدارس

حاجی‌بابایی همچنین خبر داد: در ساختار جدید آموزش و پرورش 11 هزار نفر به عنوان معاون فناوری در سطح مدارس مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: در شهر تهران و در مناطق 19 گانه مدیران جدید خانم به عنوان معاونان ابتدایی منصوب می‌شوند و 400 معاون ابتدایی نیز برای آموزش و پرورش سراسر کشور تعریف شده است. وی با بیان این که شنا در مدارس یک جرقه در ورزش مدارس کشور بود، عنوان کرد: توجه به ورزش در آموزش و پرورش یک اساس است، این در حالی است که شهر تهران از نظر فضای آموزشی جزو آخرین استان‌های کشور به شمار می‌رود.حاجی‌بابایی ادامه داد: باید به سمتی برویم که از بین 13 میلیون دانش‌آموز حداقل 5 میلیون نفر تا 3 سال آینده وارد فضاهای ورزشی شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر امروز رئیس آموزش و پرورش شهر تهران از کمبود 7 هزار نیرو در تهران سخن می‌گوید، معنای آن آموزش و پرورشی است که دوست داریم در شهر تهران داشته باشیم، چرا که تمام مدارس ما به مشاوره و معلم ورزش نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها