متهمان را شناسایی کنید

دستگیری جیب‌برهای متروی پایتخت

افرادی که اقدام به جیب‌بری در ایستگاه‌های مختلف مترو تهران کرده ‌بودند توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۷۴۶۷۴

به گزارش ایسنا، در پی وقوع شکایت های مختلف در خصوص وقوع سرقت‌های جیب‌بری در ایستگاه‌های مختلف متروی تهران ، گروه ویژه از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان جیب‌بر ایستگاه های مترو را در دستور کار خود قرار دادند.

یکی از مالباختگان با مراجعه به اداره هفدهم، در خصوص نحوه سرقت وجوه نقد همراهش به کارآگاهان گفت: در سوم آذرماه امسال در حالیکه از ایستگاه متروی ترمینال جنوب با قطار در حال حرکت به سمت ایستگاه پانزده خرداد بودم در شلوغی داخل قطار ناگهان متوجه سرقت محتویات داخل جیبم شامل 250 هزار وجه نقد و گوشی تلفن همراهم شدم و مشاهده کردم که فردی که در پشت سرم قرارداشت از محل متواری شد .

کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود ضمن هماهنگی با پلیس مترو ، بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته داخل ایستگاه‌های مترو را در دستور کار خود قرار دادند و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته دو سارق سابقه دار جیب بر که جداگانه و در ایستگاه های مختلف سطح شهر تهران تردد می کردند را شناسایی کردند.

تصاویر بدست آمده از یکی از دوربین ها یکی از مالباختگان را در ایستگاه مترو ترمینال جنوب در حال سوار شدن به قطار نشان می داد و یکی از سارقان در پشت سر حضور داشت و در لحظه سوار شدن به قطار ، به همراه مالباخته سوار قطار شد .

مجموعه اطلاعات بدست آمده از شکایت های انجام شده در خصوص جیب بری در ایستگاه های مترو نشان می داد که عمده این سرقت در ساعت‌های 7تا 9 بامداد ، 13 تا 15 و 17 تا 20 انجام شده است در نتیجه

کارآگاهان اداره هفدهم ، با تشکیل تیم‌های مراقبتی ، ایستگاه‌هایی را که احتمال حضور متهمان در آنها بیش از سایر ایستگاه ها بود تحت نظر گرفته و سرانجام در دو عملیات دستگیری جداگانه ، هر دو متهم را در14 آذرماه امسال در دو ایستگاه متروی دردشت و پانزده خرداد دستگیر کردند .

متهمان دستگیرشده به نام‌های«علی ـ س» ( 34 ساله ) و «علی ـ ت» ( 45 ساله )، مشخص شد این افراد از مجرمان سابقه داری هستند که پیش از این نیز در طول سال های گذشته به جرم ارتکاب جیب بری دستگیر و روانه زندان شده اند .

متهمان پس از دستگیری به ده‌ها فقره جیب بری در ایستگاه‌های مختلف سطح شهر تهران همچون مترو صادقیه ، 15 خرداد، امام خمینی (ره)، شوش، مولوی، ترمینال جنوب ، حرم مطهر و دردشت اعتراف و علت و انگیزه خود را نیز تأمین هزینه خرید موادمخدر عنوان کردند .

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری هر دو متهم و اعترافات صریح آن‌ها به ده‌ها فقره جیب بری در ایستگاه های مترو سطح شهر تهران ، پرونده متهمان در اختیار ولی زاده بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران ، قرار گرفت.

وی با اعلام انتشار بدون پوشش چهره متهمان گفت: از کلیه مالباختگانی که نسبت به شناسایی متهمان اقدام کرده اند دعوت می شود تا جهت طرح شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها