گوهر خیراندیش در دربار فتحعلی‌شاه

گوهر خیراندیش به گروه سازنده سریال «تبریز مه‌آلود» پیوست. او قرار است دراین سریال نقش یکی از زنان فتحعلی‌شاه را بازی کند. نقش فتحعلی‌شاه را هم محمدرضا شریفی‌نیا بازی می‌کند. این دو بازیگر 9 سال پیش و در سال 80 در فیلم کمدی« دنیا» مقابل یکدیگر بازی کردند و بعد از آن دیگر کار مشترکی نداشتند، تا این که حالا باز هم روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند تا در یک سریال تاریخی، بخشی از تاریخ معاصر ایران را روایت کنند.
کد خبر: ۳۶۶۰۹۳

خیر اندیش را چند هفته پیش در سریال «مختارنامه» در نقش حنانه دیدیم. او در 2 سکانس با گریم و لباسی بسیار زیبا ظاهر شد و نقش دایه«عمر سعد» را بازی کرد. با هیبتی که از او در این سریال دیده شد، این توقع را در بینندگان به وجود آورد که داستان حنانه در مختارنامه ادامه خواهد داشت اما انگار نقش حنانه تمام شده و او فقط به مختارنامه آمده بود تا جاریه، خواهر مختار را به ازدواج با عمر سعد ترغیب کند. حنانه دایه عمر سعد بوده و در تربیت او نقش موثری داشته است اما گویا داوود میرباقری برای حنانه فقط چند سکانس محدود در نظر گرفته است. البته این‌گونه که پیداست از این نوع نقش‌ها در سریال مختارنامه زیاد هستند. نقش‌هایی که خیلی محکم و خوب به بیننده معرفی می‌شوند اما خیلی زود هم از روند سریال کنار گذاشته می‌شوند که از میان آنها می‌توان به نقش «بهرام رنگرز» اشاره کرد که حسن پور شیرازی با گریمی کاملا متفاوت آن را بازی کرد. ویشکا آسایش در سریال امام علی(ع) نقش قطام را بازی می‌کرد که نقش اصلی زن سریال بود اما در سریال مختارنامه فقط در یک سکانس و آن هم در نقش «جعده» همسر امام حسن(ع) بازی کرد و برای همیشه با مختارنامه خداحافظی کرد. سیدجواد هاشمی هم در مختارنامه در نقش یکی از فرماندهان امام حسن(ع) دیده شد؛ نقشی که چندان به آن پرداخته نشده بود. البته وقتی بازیگران معروف، نقش‌های کوچک را در یک سریال بزرگ بازی می‌کنند هم باعث شهرت خودشان می‌شوند و هم به اعتبار سریال می‌افزایند. با همه اینها وقتی در سریالی عظیم مانند مختارنامه، شخصیت‌هایی مانند حنانه و بهرام رنگرز شکل می‌گیرند و بیننده با آنها همراه می‌شود، پایان دادن به حضور آنها در سریال بدون این‌که برای بیننده دلیل قابل قبولی ارائه شود، این سوال در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود که آنها چرا آمدند و چرا رفتند؟

برگردیم به گوهر خیراندیش که این روزها خبرهای زیادی از او منتشر می شود. خیراندیش بزودی به گروه سازنده سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی سیدضیاءالدین دری در فرانسه می‌پیوندد تا بازی خود را در این سریال ادامه دهد. خیراندیش در این سریال، نقش یک طراح پاریسی را بازی می‌کند که همسرش، سفیر ترکیه در ایران است.

خیراندیش تاکنون در سریال‌های مدرس، آینه، روزی روزگاری، روزگار وصل، سپید و سیاه، همسایه‌ها، میوه ممنوعه و اشک‌ها و لبخندها بازی کرده است. خیراندیش همواره از سریال روزی روزگاری به عنوان یک اثر خوب یاد کرده و نقش «شمسی پلنگ» را یکی از نقش‌های متفاوتی می‌داند که تاکنون بازی کرده است. خیراندیش در یک اپیزود از سریال سپید و سیاه هم نقش بسیار متفاوتی را بازی کرد. نقشی که شبیه نقشی بود که او در فیلم بانو ساخته داریوش مهرجویی بازی کرد.

خیراندیش در فیلم انیمیشن«تهران 1500» هم بازی کرده است. او یکی از صداپیشگان اصلی این فیلم است. این بازیگر فیلم‌های صندلی خالی و کلانتری غیرانتفاعی را در نوبت اکران دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها