وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف مدرسه استیجاری شهید مطهری که دادگاه حکم تخلیه آن را صادر کرده است، گفت: این مدرسه با هماهنگی‌هایی که انجام شد یکسال دیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما پس از آن باید بسرعت تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۳۵۴۸۲۰

به گزارش خبرگزاری‌ها، حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم نواختن زنگ شکوفه‌ها در مدرسه شهدای منطقه 5 تهران، افزود: اعتبار کلی اختصاص یافته به مجتمع‌‌های آموزشی 16 میلیارد تومان مقرر شده بود که به غیر از آن اعلام کردیم یک تا 5 میلیون تومان سرانه نیز به حساب آنها واریز می‌کنیم که تاکنون 2 میلیون تومان آن بابت هر مدرسه تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تجهیز هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش گفت: امسال برای اولین بار 12 درصد از بودجه عمرانی برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافت که در استان تهران، استانداری همکاری خوبی را در این زمینه داشت و توانستیم بسیاری از هنرستان‌های پایتخت را به تجهیزات و امکانات آزمایشی تجهیز کنیم.

وی ادامه داد: ‌همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش شهر تهران به سمت هوشمندسازی مدارس می‌رویم و تاکنون بسیاری از مدارس موجود به فناوری‌های نوین مجهز شده‌اند که باید این امکانات در کل کشور گسترش یابد.

حق‌التدریسی‌های مدارس غیرانتفاعی استخدام نمی‌شوند

همچنین وزیر آموزش و پرورش گفت: نیروهای حق‌التدریسی که دارای بیش از 9 ساله سابقه کار هستند، اما در مدارس غیرانتفاعی یا پیش‌دبستانی تدریس کرده‌اند، مشمول قانون استخدام نمی‌شوند.

حاجی‌بابایی در خصوص نیروهای حق‌التدریسی دارای بیش از 9 سال سابقه کار که هنوز به استخدام وزارت آموزش و پرورش درنیامده‌اند، افزود: نیروهای حق‌التدریسی با 9 سال سابقه کار که دارای شرایط استخدام باشند، اما هنوز استخدام نشده باشند در آموزش و پرورش وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در عین حال ادامه داد: امکان دارد فردی بیش از 9 سال در پیش‌دبستانی یا مدارس غیرانتفاعی به صورت حق‌التدریسی فعالیت کند که این دو مورد مشمول قانون استخدام نمی‌شود.

حاجی‌بابایی به ایرنا گفت: همچنین نیروهای حق‌التدریسی که میان 9 سال خدمتشان 2 سال وقفه وجود داشته باشد نیز مشمول قانون استخدام نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر نیروی حق‌التدریسی با بیش از 9 سال سابقه کار مستمر در مدارس دولتی وجود داشته و هنوز استخدام نشده باشد به طور حتم با مراجعه به آموزش و پرورش استخدام خواهد شد.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید 60 هزار نیروی حق‌التدریسی آموزش و پرورش طی 5 سال استخدام آموزش و پرورش شوند که در سال تحصیلی جدید 26 هزار حق‌التدریس کددار استخدام شدند.

تحول بنیادین از مدارس ابتدایی آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه در آستانه تحول بنیادین است گفت:‌ این تحول از مقطع ابتدایی آغاز می‌شود.

حاجی‌بابایی با مهم خواندن دوره ابتدایی در میان همه دوره‌های تحصیلی تصریح کرد:‌ اگر دانش‌آموزان در این مقطع به درستی و به شکلی صحیح تربیت شوند، قطعاً تا پایان دوران تحصیلی خود و حتی در دانشگاه نیز موفق خواهند بود و این دوره در تمام دوره‌ها تاثیر دارد.

وی از اضافه شدن مقطع ششم ابتدایی نیز به سایر دوره‌های تحصیلی از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: با اضافه شدن این دوره کتابهای مقطع ابتدایی نیز به شکلی جدید تالیف و چاپ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اول مهر را بهار دانش، علوم و شکوفایی انسان خواند و افزود: روز شکوفه‌ها روزی است که دانه‌ها بر زمین کاشته می‌شوند تا در آینده درخشان میوه‌هایی زیبا را تحول جامعه دهند.

 امروز بیش از یک میلیون و 140 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در جشن شکوفه‌ها در سراسر کشور شرکت کردند. همچنین جشن جوانه‌ها برای دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی نیز برگزار شد.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها