بروجردی در جمع خبرنگاران:

آمریکا در ربودن امیری به بیراهه رفت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اطلاعات موجود حکایت از این دارد که شهرام امیری توسط آمریکا ربوده شده است.
کد خبر: ۳۳۹۷۲۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد در مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به  پناه بردن شهرام امیری به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا گفت:  اطلاعات موجود حکایت از این دارد که شهرام امیری از عربستان ربوده شده و به آمریکا منتقل شد و کشور آمریکا باید در برابر اقدام تروریستی که انجام داده پاسخگو باشد.

وی افزود: این مسئله یک اتفاق طبیعی نبوده و سازمان های اطلاعاتی عربستان و آمریکا در این زمینه دست داشتند.

بروجردی گفت: اینکه چگونه امیری به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا رفته از جمله سوالاتی است که باید با بازگشت امیری به ایران مشخص شود.

نماینده بروجرد در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد امیری با 3 آمریکایی بازداشت شده در ایران مبادله شده باشد ، گفت: هیچ بحثی در این خصوص وجود ندارد. حدود 12 نفر ایرانی به وسیله آمریکا ربوده شده اند و تنها بحث امیری نیست و اگر قرار باشد  مبادله ای صورت گیرد باید تکلیف همه این افراد مشخص شود.

بروجردی در پاسخ به این سوال که آمریکایی ها ادعا می کنند هیچ دخالتی در ربایش و آزادی شهرام امیری نداشتند ، گفت: تصور آنها از شخصیت امیری این بود که این فرد دسترسی های ویژه ای دارد و آنها می توانند از وی سوءاستفاده کنند اما بعدا مشخص شد که امیری یک چهره علمی است و اطلاعات وی در حد تخصص می باشد و چون آمریکایی ها به این موضوع پی بردند که به بیراهه رفته اند ، وضعیت بسرعت تغییر کرد.

یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها