صلیب سرخ :

محاصره غزه غیرقانونی است

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) روز دوشنبه 14 ژوئن در گزارشی تفصیلی اعلام داشت که اقدام اسرائیل در محاصره اقتصادی نوار غزه به منزله تنبیه دستجمعی غیرنظامیان است و با مفاد کنوانسیون های ژنو، ناظر بر مقررات زمان جنگ و رفتار با غیرنظامیان ساکن مناطق جنگی یا تحت اشغال نظامی، مغایرت دارد.
کد خبر: ۳۳۴۰۵۹

به گزارش خبرگزاری رویترز، صلیب سرخ افزود: حمله رژیم اسرائیل علیه ناوگان آزادی غزه در دو هفته قبل که در آن ‌9 فعال ترکیه‌ حامی فلسطین کشته شدند، تاکیدی بر سختی‌های پیش روی ‌1.5میلیون شهروند غزه است. آنها با بیکاری، فقر و جنگ و مراقبت‌های بهداشتی ضعیف مواجه هستند.

صلیب سرخ در بیانیه‌ای پنج صفحه‌ای اعلام کرد: کل جمعیت غیر نظامی غزه به خاطر اقداماتی تنبیه می‌شوند که هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارند بنابراین این محاصره شامل یک مجازات دسته جمعی است که صریحا بر خلاف وظایف اسرائیل تحت قوانین بین‌المللی بشری است.

یک سخنگوی صلیب سرخ گفت: این اولین بار است که صلیب سرخ علنا اعلام می‌کند که محاصره اسراییل علیه غزه ناقض قوانین انسانی بین‌المللی قید شده در کنوانسیون ژنو است.

بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو به سال ‌1949 که رژیم اسرائیل آن را تایید کرده، مجازات دسته جمعی یک جمعیت غیر نظامی ممنوع است.

بئاتریس مگواند رگو، رئیس عملیات‌های صلیب سرخ در خاورمیانه گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که به این محاصره پایان دهد و از آنهایی که روی این وضعیت تاثیرگذار هستند از جمله حماس می‌خواهیم که تمام تلاش خود را برای کمک به غیر نظامیان غزه بکار گیرند.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها