سلامت سفره

غذایی برای پیشگیری از تصلب شرایین

مواد لازم: بادمجان: یک عدد کوچک روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری پیاز خرد شده: یک عدد کوچک
کد خبر: ۳۱۸۲۸۳

ده: یک عدد کوچک

سیر خرد شده: 5 عدد

فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده: یک چهارم کوچک

گوجه فرنگی: 2 عدد

جوانه گندم:‌ به مقدار دلخواه

زیتون خرد شده: 3 عدد

شکر: یک قاشق غذاخوری سرخالی

نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه: بادمجان را کبابی کنید. بگذارید خنک شود و بعد پوست آن را به آرامی بکنید و خرد کنید. در یک ظرف یک قاشق روغن ریخته و‌ آن را روی حرارت ملایم بگذارید. بعد از این که کمی داغ شد،‌ پیاز و کرفس را به‌ آن اضافه کنید. 5 دقیقه تفت دهید و بعد سیر را به آن اضافه کنید. یک دقیقه آنها را با هم سرخ کنید. نمک و فلفل آن را اندازه کنید. سپس 8 دقیقه‌ دیگر بگذارید بپزد تا کاملا نرم شوند.

یک قاشق دیگر روغن رابه ظرف اضافه کنید. بادمجان‌های خرد شده را نیز به ظرف اضافه کنید و 5 دقیقه با هم سرخ کنید تا همه سبزیجات به خوبی بپزد. ادویه آن را اندازه کنید.

سپس گوجه‌ها را همراه با کمی نمک و شکر به ظرف اضافه کنید. 10 ‌5 دقیقه روی شعله خوب به هم بزنید تا گوجه‌ها کاملا پخته و له شود. جوانه‌ها، زیتون و مجددا کمی شکر اضافه کنید. شعله را کم کنید و 30 ‌20 دقیقه صبر کنید تا غذاها کاملا آماده شود. نمک و فلفل آن را اندازه کنید و با تزئین دلخواه خود، سرو کنید.

زیتون دارای خواص زیادی است که از آن جمله می‌توان به مقدار کم کلسترول در آن اشاره کرد. همچنین زیتون دارای فیبر بالا می‌باشد. مصرف زیتون برای افرادی که به کاهش وزن و حفظ سلامت خود علاقه‌مندند توصیه می‌شود. هر عدد زیتون که به طور متوسط 2 گرم وزن دارد حاوی 4 کالری است.

از میان ویتامین‌ها زیتون منبع خوبی برای ویتامین E می‌باشد. از اشکالات زیتون این است که سدیم آن بالاست و هر زیتون حدودا 39 میلی‌گرم سدیم دارد.

روغن زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان برای خنثی‌سازی سموم بدن است. روغن زیتون از چسبیدن کلسترول به دیواره عروق و تصلب شرایین جلوگیری می‌کند. پلی فنول، مسوول طعم و بوی زیتون است و گفته می‌شود که اثر ضدسرطانی نیز دارد.

همه زیتون‌ها یک طعم نمی‌دهند و این مساله بستگی به منطقه کاشت زیتون دارد. آب و هوا و خاک بر کیفیت زیتون تاثیر می‌گذارند. رنگ زیتون از زرد تا سبز متغیر است که بستگی به زمان چیده شدن زیتون دارد. زیتون را می‌توانید برای چند هفته در یخچال نگهداری کنید. دقت کنید که برای نگهداشتن زیتون از ظروف فلزی استفاده نکنید.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها