خیاط باشی

پتینه یک روش زیبا و متفاوت

کد خبر: ۲۸۶۹۹۵

برای رنگ پتینه از اسپری‌های رنگی و رنگ‌های اکرلیک استفاده می‌شود. یک مدل رنگ‌آمیزی که کاربرد زیادی دارد از 3 رنگ سرمه‌ای و ماشی یا خردلی و سفید و اسپری مشکی و قهوه‌ای استفاده می‌شود.

روش کار

اول کوزه سفالی را که انتخاب کرده‌اید خوب سنباده بزنید و با یک پارچه خشک، غبار آن را کاملا پاک ‌کنید و با اسپری قهوه‌ای روی آن را رنگ ‌کنید. قبل از این کار، باید اسپری را خوب تکان دهید تا رنگ مخلوط شده خوب اسپری شود. بعد روی یک کاغذ از فاصله 20 سانتی‌متری اسپری کنید که وضعیت رنگ پاشیدن آن را چک کنید. سفال را خیلی یک دست رنگ کنید و بگذارید کاملا خشک شود. حالا یک پالت رنگ پیدا کنید. این پالت می‌تواند سینی کیک یا یک ظرف یک بار مصرف باشد. اگر بخواهید رنگ کوزه به فیروزه‌ای نزدیک باشد، باید از 3 تا رنگ استفاده کنید، اما اگر بخواهید به رنگ خاکی نزدیک باشد رنگ سفید و ماشی کافی است.

کمی ‌رنگ سفید و رنگ ماشی را بدون مخلوط کردن روی پالت بریزید. قلم مو را به صورت عمودی بگیرید و با یک تماس کوچک به رنگ ماشی بزنید. رنگ اضافه آن را به یک ضربه کوچک به تکه‌ای مقوا یا پارچه بگیرید و بعد به آرامی‌ از یک سمت کار شروع کنید. قلم را به صورت عمودی بگیرید و به صورت ضربه با رنگ ماشی تمامی ‌سطح را رنگ کنید. بعد همین کار را با رنگ سفید و سپس با رنگ سورمه‌ای انجام دهید که رنگ کوزه به فیروزه‌ای نزدیک شود. بعد بگذارید کار کاملا خشک شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها