التهاب لیگ به هفته دوازدهم رسید

پرسپولیس در اندیشه شکار قوی انزلی

باخت استقلال در هفته یازدهم باعث دلگرمی سایر مدعیان شد تا هر یک با معادلاتی خاص به هفته دوازدهم چشم داشته باشند، هفته‌ای که طی روز‌های جمعه و شنبه رقم می‌خورد و بی‌شک باز هم می‌تواند کانون اتفاقات زیادی در درون خود باشد.
کد خبر: ۲۸۶۹۷۱

اصولا این از ویژگی‌های لیگ نهم است که فاصله تیم‌ها از یکدیگر بسیار کم و کمتر شده و هیچ تیمی را نمی‌توان از قبل برنده یک بازی به حساب آورد. حتی امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگر نیز الزاما نمی‌تواند تضمین کننده برتری تیم‌های پرطرفداری چون استقلال و پرسپولیس باشد که هر دو تا اینجای کار یک باخت در ورزشگاه آزادی را تجربه کرده‌اند. در حال حاضر فاصله تیم‌های قعرنشین و صدرنشین 16 امتیاز است که این وسط و به فاصله امتیازهای نزدیک به هم، یک برد می‌تواند کلی وضعیت یک تیم را در جدول رده‌بندی رقابت‌ها بهبود بخشد.

همین رقابت فشرده به پیچیدگی‌های لیگ در فصل جاری افزوده تا جملگی تیم‌ها با تفکراتی خاص و پرامید چشم به ادامه راه داشته باشند. این وسط یک لغزش کافیست تا تیمی جایش را در جدول به تیم دیگری بدهد و در این شرایط استقلال در دام تیم هم خانواده و البته اهوازی خویش افتاد تا بیش از همه پیکان و ذوب‌آهن از این باخت آبی‌ها خوشحال شوند. هر چند که برق شادی این باخت را نیز می‌توان در سیمای مربیانی چون امیر قلعه‌نویی و زلاتکو کرانچار جست‌وجو کرد.

البته کرانچار آنقدر از این باخت به شعف آمده که به صراحت می‌گوید از فرصتی که استقلالی‌ها به ما دادند، تشکر می‌کنم.

سرمربی کروات سرخ‌ها که او نیز همچون تیمش با حضور حبیب کاشانی انرژی تازه‌ای یافته و رویکردهای متفاوتی را برای رسیدن به صدر جدول مورد توجه قرار داده است، حالا به کسب 3 امتیاز بازی خانگی با ملوان بندرانزلی فکر می‌کند. پرسپولیس که با کسب 4 امتیاز از دو بازی گذشته، اندکی موقعیت خود را در جدول بهبود بخشیده، سخت در این اندیشه است تا با اضافه کردن 3 امتیاز بازی جمعه با ملوان، از کورس رقابت با تیم‌هایی چون مقاومت، صبا و سپاهان باز نمانده و در عین حال با توقف احتمالی رقبا، خود را بالاتر از آنان ببیند. با این حال ملوان حریف راحتی برای سرخ‌ها نیست، به ویژه این‌که قوهای سپید انزلی با شوکی که از استعفای موقتی محمد احمدزاده وارد شد، حسابی به خود آمده و زهردارتر از پیش نشان داده اند و با پیروزی 13 بر ابومسلم در شرایطی سرخ‌ها را در تهران ملاقات می‌کنند که تنها دو امتیاز با حریف در جدول فاصله دارند.

با همه این حرف‌ها کرانچار به خوبی آگاه است که اگر می‌خواهد جایش را در پرسپولیس و نزد کاشانی تثبیت کند باید ملوان را تحت هر شرایطی شکست دهد.او در رابطه با این بازی می‌گوید: بازیکنان با انگیزه زیاد تمرین کرده‌اند تا با یک بازی زیبا مقابل ملوان به 3 امتیاز بازی رسیده و خود را به صدر جدول نزدیک کنیم.

کرانچار در شرایطی که تصریح دارد به نتایج دیگر تیم‌ها توجه چندانی ندارد، خاطرنشان می‌کند: ما 5 بازی آینده خود را در تهران برگزار می‌کنیم و باید مثل بازی مقابل مقاومت شیراز دوباره هنرنمایی تاکتیکی خود را در زمین پیاده کنیم تا به یک برد شیرین برسیم. هر تیمی باید قدر فرصت‌ بازی در خانه را بداند تا در انتهای لیگ ضربه نخورد.

وی که طی دو بازی گذشته حسین بادامکی و محمد پروین را از لیست 18 نفره‌اش خارج کرده بود، برای بازی با ملوان این دو بازیکن را نیز وارد لیست کرده و به نظر می‌رسد که حداقل به بادامکی میدان داده و برای او وظایف مهمی را در زمینه بازیسازی تعریف کند. کرانچار که طی همین مدت با اعتراض‌های بازیکنان نیمکت‌نشین مواجه بوده در این زمینه می‌گوید:‌ من مجبورم 11 بازیکن خوب خودم را در ترکیب اصلی به میدان بفرستم و نمی‌توانم همه را روی نیمکت بنشانم. مشکل اصلی من در پرسپولیس داشتن بازیکنان خوب و با انگیزه زیاد است اما متاسفانه نمی‌توانم از همه آنها یکنواخت استفاده کنم.

به هر حال این حرف سرمربی کروات سرخ‌ها در زمینه در اختیار داشتن بازیکنان خوب، مسوولیت او را دوچندان می‌کند و باید با پیاده کردن تمام ایده‌ها و تفکرات هجومی‌اش، پاسخگوی انتظارات هوادارانی باشد که هفته‌هاست دندان به جگر گذاشته اند تا پرسپولیس را هجومی و تیغ‌دار در حمله ببینند و اصولا باید دید کرانچار در مقابل ملوان، چه تاکتیکی را برای رسیدن به پیروزی مورد توجه قرار خواهد داد.

جدا از بازی پرسپولیس و ملوان شاگردان ابراهیم‌زاده نیز در اصفهان میزبان تیم راه‌آهنی هستند که با وجود در اختیار داشتن مهره‌هایی خوب تا اینجای کار نتوانسته است با مربی هلندی‌اش، نتایج لازم را بگیرد. هر چند که انصاری‌فرد مدیر عامل راه‌آهن تا به امروز پشت برنتس را خالی نکرده و معتقد است که تیمش زیبا بازی می‌کند. ذوب‌آهن که در حال حاضر با 20 امتیاز در رده سوم جدول است، نیک آگاه است که برای عقب نماندن از قافله صدرنشینان نباید امتیازی را در این دیدار خانگی از دست بدهد. ذوب‌آهنی که انسجام تاکتیکی خوبی دارد و اخیرا نیز با بازگشت مهاجم سرشناش خود خلعتبری و حضور موثر اسماعیل فرهادی گلزن ، بسیار زهردار در خط حمله نشان می‌دهد.

در دو دیدار دیگر هفته دوازدهم در روز جمعه، مس کرمان در خانه میزبان فولادی است که با حضور دوباره مجید جلالی در مسیر اعتباری جدید در فوتبال باشگاهی به جلو در حرکت است و شاهین بوشهر نیز در خانه با اندیشه‌های مرد کهنه‌کاری چون محمود یاوری از سپاهان اصفهان پذیرایی می‌کند.

برنامه دیدارهای هفته دوازدهم

جمعه 24 مهر ماه

ذوب آهن اصفهان - راه‌آهن شهرری ( فولادشهر، ساعت 45/14)

مس کرمان - فولاد خوزستان (امام علی (ع) کرمان، ساعت 40/16)

پرسپولیس تهران - ملوان بندرانزلی (آزادی، ساعت 50/16)

شاهین بوشهر - سپاهان اصفهان (شهید بهشتی بوشهر، ساعت 17)

شنبه 25 مهر ماه

پاس همدان - استقلال تهران ( قدس همدان، ساعت 45/14)

ابومسلم مشهد - سایپاکرج (ثامن‌الائمه، ساعت 45/14)

استیل آذین - تراکتورسازی (تختی تهران، ساعت 45/14)

استقلال اهواز - مقاومت سپاسی (تختی اهواز، ساعت 45/16)

صبای قم - پیکان قزوین (یادگار امام، ساعت 55/16)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها