به دنبال دستگیری 2 دزد سابقه‌دار و اعتراف آنها به همکاری با یک قاچاقچی میراث فرهنگی و موادمخدر در تهران، این مرد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.
کد خبر: ۲۸۶۹۵۶

سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه سوم آگاهی تهران با اشاره به دستگیری این 3 متهم پرونده به «جام‌جم» گفت: ساعت 12 ظهر 17 مهرماه امسال ماموران کلانتری 105 سنایی پایتخت، هنگام گشتزنی در میدان آرژانتین بلوار اقاقیا ، متوجه یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ شدند که حوالی این میدان توقف کرده و حرکت نمی‌کند.

ماموران کلانتری با مشکوک شدن به سرنشینان خودرو که 2 مرد جوان بودند، به آنها نزدیک و مدارک هویتی آنها را خواستار شدند، اما راننده و مرد همراهش از ارائه هر گونه مدارک هویتی به پلیس خودداری کردند.

به این ترتیب، 2 مرد جوان بازداشت و برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شدند. خودروی پراید هم توقیف شد و به پارکینگ پلیس انتقال یافت.

متهمان خود را ایمان و بهروز معرفی و بیان کردند حوالی میدان آرژانتین منتظر یکی از دوستان قدیمیشان بوده‌اند و ماموران به اشتباه آنها را دستگیر کرده‌‌اند.

به دنبال اظهارات متناقض این دو متهم، ماموران که احتمال می‌دادند آنها از افراد سابقه‌دار باشند، پرونده قضایی‌شان را برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی تهران قرار دادند.

سرهنگ ذاکراستقامتی ادامه داد: بنابراین، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به بررسی سوابق کیفری متهمان پرداختند که معلوم شد هر دو متهم، دارای سوابق متعدد درخصوص سرقت لاستیک، ضبط خودرو و سرقت با زور و تهدید هستند.

با مشخص شدن این موضوع، 2 متهم دوباره مورد بازجویی قرار گرفتند تا سرانجام روز 19 مهر امسال به سرقت‌های خود اعتراف کردند.

اعتراف دزدها به 15 فقره سرقت

ایمان متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: من و همدستم چندی قبل، پس از آزادی از زندان با پرسه زدن در محله‌های مختلف تهران اقدام به سرقت لاستیک و ضبط خودروهای مختلف می‌کردیم و در برخی مواقع هم که رانندگان سر می‌رسیدند، آنها را با چاقو تهدید و بعد سرقت می‌کردیم و تاکنون 15 فقره سرقت را انجام داده و اموال مسروقه را در میدان گمرک به یک خریدار اموال مسروقه فروخته‌ایم.

کشف اقلام قدیمی در خانه خریدار اموال مسروقه

به دنبال اظهارات این متهم و همدستش، با دستور قضایی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 6 تهران، خریدار اموال مسروقه رسول تحت تعقیب قرار گرفت و ساعت 14 بعدازظهر 20 مهرماه امسال شناسایی و دستگیر شد و در مخفیگاه وی در میدان گمرک که مجهز به دوربین‌های مداربسته بود، یک انبار بزرگ اموال مسروقه و قرص‌های روانگردان و موادمخدر (شیشه)‌ کشف و ضبط شد.

ماموران، اموال مسروقه را همراه متهم به پایگاه سوم آگاهی تهران انتقال دادند.

اعتراف متهم به خرید و فروش اشیای عتیقهو فروش موادمخدر

رئیس پایگاه سوم آگاهی تهران اضافه کرد: در بررسی اموال مسروقه که از مخفیگاه متهم کشف شده بود، چند قلم اشیای قدیمی و عتیقه وجود داشت که برای مشخص شدن اصالت و قدمت این اشیا، آنها در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفته است.

به این ترتیب، رسول متهم مورد بازجویی قرار گرفت و در اظهاراتش به پلیس گفت: من علاوه بر خرید و فروش انواع اموال مسروقه از سارقان حرفه‌ای و آماتور با تهیه موادمخدر (شیشه)‌ و قرص‌های روانگردان، آنها را به مردم بویژه جوانان دختر و پسر می‌فروشم. از چندی قبل هم با این 2 سارق ایمان و بهروز همکاری داشته‌‌ام و درخصوص خرید و فروش اشیای عتیقه و قدیمی هم فعالیت دارم.

بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ششم تهران روانه بازداشتگاه پلیس شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها