آرسن ونگر، سرمربی آرسنال می‌گوید با وجود درآمد 313‌میلیون پوندی آرسنال در یک سال و در اختیار داشتن پول کافی برای خرید بازیکنان جدید، تمایلی به این کار ندارد. با توجه به درآمد باشگاه آرسنال، مدیران آرسنال به ونگر اجازه دادند تا سقف 80 میلیون یورو بازیکن جدید بخرد، اما ونگر تاکید کرد نیازی به خرید بازیکن ندارد و به تیم جوان خود متکی است. انتشار تراز مالی باشگاه آرسنال نشان داد که درآمد ناخالص این باشگاه از بهار سال گذشته تا بهار امسال 313 میلیون پوند بوده است که بالاترین درآمد سالانه در تاریخ یک باشگاه انگلیسی به شمار می‌آید. سود خالص باشگاه با کسر مالیات، بالغ بر 35‌میلیون پوند اعلام شده است. باشگاه آرسنال در محل ورزشگاه هایبری که حالا دیگر اثری از آن نیست، آپارتمان‌هایی احداث و آنها را پیش‌فروش کرد که از این طریق سود خوبی به دست آورد و به وضع مالی خود سر و سامان بخشید. درآمد حاصل شده، جدا از مبلغ درخور توجهی است که تابستان امسال باشگاه با فروش امانوئل آدبایور و کولوتوره به منچسترسیتی کسب کرد. این دو بازیکن 42 میلیون پوند به فروش رفتند.
کد خبر: ۲۸۶۶۸۱

آرسن ونگر در گرماگرم رقابت‌های لیگ قهرمانان بار دیگر تاکید کرد به بازیکنان جوانش ایمان دارد و معتقد است آنها قابلیت‌های زیادی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان دارند و بنابراین دلیلی ندارد که در فصل نقل و انتقالات زمستانی به دنبال بازیکنان جدید باشد.

ونگر گفت: در حال حاضر پول کافی برای خرید بازیکنان موجود است، اما من از بازیکنان خود کاملا راضی‌ام و از این‌که آنها را در اختیار دارم، شادمانم. این سخن معنایش این نیست که با پول خرج کردن مخالفم. این یک موضوع شخصی نیست، اما وقتی تیمی دارم که برای رقابت کردن قدرتمند است، چرا به دنبال بازیکنان جدید بروم. ونگر با اشاره به بازیکنان جوانی که تربیت کرده و برای آرسنال سود‌آور بوده‌اند، همچنین خاطر‌نشان کرد اگر لازم باشد، با پول خرج کردن مخالفتی ندارد. او گفت: ما پول زیادی دادیم تا آندری آرشاوین و توماس ورمالن را به آرسنال بیاوریم. بنابراین این طور نیست که همیشه مخالف خرید بازیکن باشم. هر وقت ضرورت داشته باشد، تیم را با بازیکنان جدید تقویت می‌کنیم. اما ترکیب کنونی تیم من نیازی به تغییر ندارد. ونگر ادامه داد: اگر ستاره‌های بیشتری را به آرسنال بیاوریم، سطح دستمزدها زیاد بالا خواهد رفت و بازیکنان کنونی فرصت کمتری برای بازی کردن خواهند داشت و ممکن است انگیزه‌های خود را از دست بدهند. ونگر همچنین گفت: مردم از من می‌خواهند مهاجمانی را بخرم، اما آنها را کجا قرار دهم، نمی‌دانم. در آن صورت باید بازیکنانی را از دست بدهم که در سطح جهانی قرار دارند.

کسب درآمد با بساز و بفروشی

باشگاه آرسنال با احداث ورزشگاه جدید 60 هزار نفری خود بسیار بدهکار شد و ونگر یکی از کسانی بود که کوشید تا بار مالی زیادی را به باشگاه تحمیل نکند. او به جای اقدام برای خرید بازیکنان جدید، تمرکز خود را روی بازیکنان نوجوان و جوان باشگاه قرار داد. باشگاه آرسنال امیدوار بود با احداث آپارتمان‌های زیادی در محل ورزشگاه هایبری، بدهی‌هایش را کاهش دهد و وضع مالی خود را سر و سامان ببخشد. این باشگاه در زمینی که قبلا در آن ورزشگاه هایبری قرار داشت، 655‌‌دستگاه آپارتمان احداث کرد که تاکنون 445 دستگاه آنها به فروش رفته است. بدهی باشگاه در زمینه توسعه دارایی‌هایش که 6 ماه پیش 133 میلیون پوند بود، با فروش آپارتمان‌ها به 47‌میلیون پوند کاهش یافته و باشگاه توان مالی خوبی به دست آورده است.

حالا ایوان کازیدیس، رئیس اجرایی باشگاه اعتقاد دارد آرسنال وضعیت مالی خوبی پیدا کرده است. او از ژانویه گذشته در آرسنال مشغول به کار شده است. کازیدیس با اطمینان گفت: ما با فروش دارایی‌های خود در هایبری به سوددهی رسیده‌ایم که این موضوع برای تیم فوتبال آرسنال نیز سودمند خواهد بود. قدرت ما در بازار که به دارایی‌هایمان بستگی دارد، سبب تقویت تیم آرسنال خواهد شد. رکورد قبلی درآمد سالانه یک باشگاه انگلیسی، به منچستریونایتد تعلق داشت. این باشگاه در دوره مالی 2008 - 2007 حدود 256‌‌میلیون پوند درآمد ناخالص داشت. اما آرسنال در دوره بعدی، 60 میلیون پوند پیش از منچستریونایتد درآمد کسب کرد. آرسنال تا به حال 88 میلیون پوند از راه فروش آپارتمان‌هایش در هایبری به دست آورده است.

یک مربی قناعت پیشه

آرسن ونگر، یک مربی درآمدزا و نه خرج‌کننده به شمار می‌آید. از طریق فروش بازیکنانی چون الکساندر هلب و جاستین هویتتو به بارسلونا و میدلزبرو، بیش از 23 میلیون پوند سود نصیب آرسنال شده که عامل اصلی‌اش آرسن ونگر بوده است. با فروش دیوید بنتلی ولاسانا دیارا هم پول خوبی نصیب باشگاه شد و البته 42میلیون پوند بابت فروش آدبایور و توره نیز موفقیتی بزرگ برای باشگاه بود. به این ترتیب باشگاه با فروش این بازیکنان بیش از 80 میلیون پوند به دست آورد و آن را در اختیار آرسن ونگر گذاشت تا بازیکنان جدیدی را بخرد و جایگزین آنها کند. اما ونگر گفت: تیم کنونی‌‌ام خیلی خوب است و راضی‌‌ام. اگر در پایان دسامبر نیاز به بازیکنی تازه احساس شد، حتما این کار را خواهم کرد.

با این که آرسنال در آغاز فصل جاری لیگ برتر مسابقاتش را به منچستریونایتد و منچسترسیتی باخت، ونگر سعی می‌کند رسانه‌ها و هواداران آرسنال را متقاعد کند که تیمش به اندازه کافی قدرت و تجربه دارد که برای کسب جام‌ها مبارزه کند.

مترجم: جهانگیر چراتی / منبع: گاردین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها