سازمان جهانی بهداشت تائید کرد

تاثیر واکسن ضد آنفلوانزای خوکی

سازمان جهانی بهداشت تاثیر فوق العاده واکسن ضد آنفلوانزای خوکی را تائید کرد.
کد خبر: ۲۸۶۳۹۲

به گزارش بی بی سی ، در گزارش سازمان جهانی بهداشت تصریح شده است تزریق یک نوبت واکسن ضد آنفلوانزای خوکی به اندازه کافی بدن را در برابر ویروس این بیماری ایمن می سازد.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام شده است این نوع واکسن بیشتر از آنچه تصور می شد در اختیار مردم جهان قرار خواهد گرفت.

سازمان جهانی بهداشت تصمیم دارد واکسن ضد آنفلوانزای خوکی را به طور رایگان در اختیار یکصد کشور کم درآمد جهان قرار دهد تا کارکنان بخش بهداشت و درمان خود را در برابر این بیماری مصون کنند.

امروزه شهروندان یکصد و نود کشور جهان به ویروس آنفلوانزای آلوده اند و تعداد مبتلایان به این بیماری به میلیون ها نفر می رسد.تاکنون حدود چهار هزار نفر در کشورهای مختلف جهان به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

با اغاز فصل زمستان در نیمکره شمالی که فصل سرماخوردگی است، بیم آن می رود که شمار بیشتری از ساکنان این بخش از جهان به بیماری آنفلوانزای خوکی مبتلا شوند.اوج ابتلا به آنفلوانزا ماه های ژانویه و فوریه است.

افرادی که از بیماری های مختلف رنج می برند، زنان باردار و کارکنان بخش بهداشت و درمان در دریافت واکسن ضد انفلوانزای خوکی در اولویت قرار دارند.

واحدمرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها