ورود 5/5 میلیون گردشگر به چهارمحال و بختیاری

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ورود نزدیک به 5 میلیون و 500 هزار مسافر و گردشگر در شش ماهه نخست سال جاری به این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۹۵۰

به گزارش فارس از شهرکرد، حیدر صادقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری به طور متوسط روزانه نزدیک به 30 هزار مسافر و گردشگر وارد استان شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش دارد، افزود: بیشترین این مسافران از استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، همدان و مشهد وارد استان شده‌اند.

صادقی با اشاره به عوامل افزایش ورود تعداد مسافران به این استان افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل ازدحام مسافر نسبت به سال‌های گذشته، مساعد بودن شرایط جوی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران تصریح کرد: سازمان میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری اداره آموزش و پرورش همه امکانات خود را برای اسکان و ساماندهی مسافران در طول بهار و تابستان امسال بسیج کرد و توانست رضایت گردشگران را فراهم کند.

صادقی به اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده این سازمان در راستای معرفی هرچه بیشتر استان به مسافران و گردشگران اشاره و افزود: نزدیک به 100 هزار بروشور و سی‌دی معرفی استان تهیه و در اختیار مسافران قرار داده شد.

وی افزود: این بروشورها حاوی اطلاعات مورد نیاز گردشگران و نقشه جاده‌های استان است که در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و خانه جهانگردی در بین مسافران توزیع شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون 150 کانون گردشگری شناخته شده طبیعی، تاریخی و فرهنگی در این استان وجود داشته و ضمن برخورداری از زیرساخت‌ها و امکانات لازم آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها