سازمان نظارت بر امور گمرک و مهاجرت فاش کرد

نقض گسترده حقوق مهاجران در آمریکا

گروه بین‌الملل: انتشار گزارشی از سوی سازمان نظارت بر امور گمرک و مهاجرت آمریکا (ICE) از برخوردهای فراقانونی ماموران اداره مهاجرت و نقض حقوق مهاجران در این کشور پرده برداشت. سازمان نظارت بر امور گمرک و مهاجرت آمریکا که نهادی دولتی و ناظر بر اجرای درست قوانین مهاجرتی در این کشور است روز گذشته با انتشار گزارشی که بازتابی وسیع در رسانه‌های ایالات‌متحده داشت از برخوردهای خشونت‌آمیز با مهاجران خارجی و بهویژه نادیده گرفته شدن قوانین در رسیدگی به پرونده مهاجران فقیر خبر داد.
کد خبر: ۲۷۲۱۹۴

اگرچه نهادهای اعمال قانون در آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر 2001 به اقدامات فراقانونی علیه مهاجران خارجی روی آوردند اما با گذشت زمان انتقاد از عملکرد آمریکا در این حوزه به فراموشی سپرده شد. با این حال اکنون با گذشت 8 سال از این حملات به نظر می‌رسد اداره مهاجرت آمریکا همچنان با تخطی از قانون رفتاری نامناسب با مهاجران دارد.به ظاهر این گزارش که اولین بار در 22 ژوییه سال جاری منتشر و به طور محرمانه تقدیم کاخ‌سفید شده است به موارد متعدد حمله ماموران اداره مهاجرت به اقامتگاه‌های مهاجران و برخوردهای خشونت‌آمیز آنان اشاره دارد.

این در حالی است که تشدید بحران مالی طی سال‌های 2006 تا 2008 به افزایش موارد نقض قانون در قبال مهاجران منجر شده است. تنها درشش ماهه اول سال‌جاری میلادی بیش از 600 مهاجر قانونی به‌رغم داشتن روادید و مدارک اقامتی معتبر توسط ماموران اداره مهاجرت آمریکا بازداشت شده و به دلایلی نامشخص از این کشور اخراج شده‌اند.

حملات مسلحانه به مهاجران

ماموران اداره مهاجرت آمریکا معمولا برای بازداشت مهاجران با پشتیبانی یگان مسلح وارد عمل می‌‌شوند و با ایجاد رعب و وحشت ماموریت خود را به انجام می‌رسانند که این مساله انتقاد (ICE) را برانگیخته است.

بیشترین تعداد مهاجران بازداشت شده را اسپانیولی‌زبان‌ها تشکیل می‌دهند تا آنجا که 64درصد افراد بازداشت شده در 6 ماهه اول امسال هیسپانیک (اسپانیولی‌زبان) بودند.

حملات معمولا در ساعات بامدادی و توسط یگان‌های مسلح صورت می‌گیرد و تمامی افراد خانواده مهاجر برای بررسی سوابق، صحت مدارک اقامتی و سایر موارد بازداشت شده به اداره مهاجرت منتقل می‌شوند که این روند در مغایرت با قوانین مهاجرت آمریکاست.

وداع با قانون اساسی

پیتر مارکونیز، از مقامات ارشد ICE و از تهیه‌کنندگان گزارش اخیر این سازمان تاکید دارد نحوه عملکرد اداره مهاجرت در برخورد با مهاجران غیرقانونی است.

ICE که در سال 2003 میلادی با تصویب لایحه تشکیل وزارت امنیت داخلی و در چارچوب این وزارت تشکیل شد نحوه عملکرد اداره مهاجرت را تحریک‌آمیز و خطرناک توصیف کرده است.

این سازمان در دوران زمامداری جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به واسطه بی‌توجهی دولت او به حقوق مهاجران در محاق قرار گرفته بود لیکن با روی کار آمدن باراک اوباما، خلف بوش فعالیت خود را از سر گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها