المالکی در دیدار با پلوسی:

امنیت عراق بهبود یافته است

نخست وزیر عراق با بیان اینکه امنیت این کشور در وضعیت خوبی قرار دارد خاطرنشان کرد برخی طرفها که خواهان سنگ اندازی در برابر روند سیاسی عراق هستند از تروریسم برای بی ثبات کردن اوضاع امنیتی حمایت می کنند.
کد خبر: ۲۵۱۶۹۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی دفتر نخست وزیری عراق،"نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیئت همراه وی امروز یکشنبه در مقر نخست وزیر عراق با نوری المالکی دیدار کردند.

المالکی در این دیدار خاطر نشان کرد : برخی طرفها که خواهان سنگ اندازی در برابر روند سیاسی عراق هستند از تروریسم برای بی ثبات کردن اوضاع امنیتی حمایت می کنند،به همین سبب ما برای تقویت توانمندیهای اطلاعاتی و توسعه دستگاههای امنیتی خود با هدف حفظ دستاوردهای محقق شده تلاش می کنیم.

المالکی افزود : اگر آشتی ملی و اقدامات دولت وحدت ملی که ثابت کرد برای همه عراقی ها کار می کند،نبود،این دستاوردها نیز محقق نمی شد.

وی بر تمایل دولت عراق برای توسعه روابط با ایالات متحده آمریکا در تمام زمینه ها تاکید کرد و از کنگره این کشور خواست در تلاشها برای توسعه روابط دوجانبه در چارچوب توافق دو کشور در زمینه های اقتصادی و علمی مشارکت کند.

المالکی خاطر نشان کرد : ما در سایه ثبات امنیتی برای توسعه اقتصاد عراق به ویژه در زمینه های نفتی با توجه به روی آوردن شرکتهای بزرگ بین المللی به عراق برای فعالیت و سرمایه گذاری تلاش می کنیم.

المالکی خطاب به پلوسی گفت : عراق امروز شاهد فضاهای دموکراتیک و آزادی است و امنیت در وضع خوبی به سر می برد؛و پس از کنترل شهرها دیگر نیازی به تعداد زیادی از نیروهای نظامی(در اشاره به آمریکایی ها) در داخل شهرها نداریم،و تلاشهای ما در حال حاضر بر توسعه دستگاههای اطلاعاتی متمرکز است و عقب نشینی مسئولانه،تاثیری بر وضعیت امنیتی نخواهد داشت.

پلوسی نیز اظهار داشت : ما به روابط گسترده تر میان عراق و آمریکا چشم دوخته ایم و در ارتباط با مسئله عقب نشینی نظامیان از شهرها،از تلاشهای هدفمند برای تثبیت اوضاع امنیتی حمایت می کنیم.

وی بار دیگر اعلام کرد آمریکا از دولت عراق و تلاشهایش در زمینه حفظ امنیت،ثبات،توسعه اقتصاد و بازسازی این کشور حمایت می کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز به طور غیرمنتظره وارد عراق شد. وی همچنین با ایاد السامرایی رئیس مجلس عراق دیدار کرد.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها