یکی از بزرگ‌ترین رسالت مربیان ورزشی این است که تمرینات ورزشی را در هر شرایطی آموزش دهند و آن را محدود به ساعت‌های خاصی نکنند. این موضوع از این بابت مهم است که دنیای ماشینی امروز فرصت‌ها را از افراد گرفته، اما این بدان معنی نیست که چون وقت نداریم، ورزش نکنیم. پشت میزنشینی و مخصوصا کار طولانی با رایانه از جمله مشاغلی است که این روزها خیلی‌ها درگیر آنند، ازاین‌رو امروز خواستیم مقوله تمرینات ورزشی حین کار طولانی پشت میز و مخصوصا هنگام فعالیت با رایانه را بیان کنیم.
کد خبر: ۲۱۳۳۰۸

حرکت اول:خوبی این سری تمرینات این است که نیاز به گرم کردن بدن ندارد. ازاین‌رو شما می‌توانید در هر زمانی آنها را اجرا کنید. حرکت اول را مطابق شکل می‌بینید. در این حرکت کمر را به حالت قائم درمی‌آورید. حال دست‌ها را از پشت گره می‌کنید. سپس با حرکت فنری هر دو دست سعی کنید کشش متعادلی را در عضلات پشت بازو و ساعد خود پدید آورید. این حرکت را در 10 مرتبه و در 3 ست متوالی با فواصل یک دقیقه انجام دهید.

حرکت دوم:این حرکت هم مطابق شکل تقریبا شبیه حرکت قبلی است، با این تفاوت که این حرکت را می‌بایست از بالا اجرا کرد. در این شکل از حرکت عضلات زیربغل و قسمت پشتی عضله دلتوئید بسیار درگیر می‌شود که در رفع خستگی دست‌ها بسیار مفید است. این حرکت نیز می‌بایست به شکل فنری در 10 مرتبه و در 3 ست با فاصله یک دقیقه انجام شود.

حرکت سوم:این حرکت دقیقا برای تقویت عضله زیر بغل است و می‌بایست با دقت انجام گیرد. برای انجام این حرکت باید بلند شوید و پاها را به عرض شانه باز کنید. حال مطابق شکل، آرنج دست راست را با دست چپ بگیرید و مطابق شکل حرکت کششی را انجام دهید و یک بار دیگر هم حرکت را برای دست چپ اجرا کنید.

سعی شود حرکت به آرامی و مطابق توانایی شما انجام شود. ازاین‌رو این حرکت را 10 مرتبه و در 3 ست با فاصله یک دقیقه برای هر دست انجام دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها