رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای خبر داد:

احداث 30 زورخانه در آذربایجان شرقی‌

تبریز - خبرنگار جام‌جم: با استانداران 6 استان برای احداث 180 زورخانه توافقنامه امضا شده است و از این 180 زورخانه 30 زورخانه در آذربایجان شرقی ساخته می‌شود. علیرضا صفارزاده، رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با اعلام این خبر گفت: استانداران استان‌های کرمان، کردستان، فارس، گلستان، آذربایجان شرقی و یزد تا پایان امسال و حداکثر در سال آینده قول ساخت 180 زورخانه را در شهرهای استان خود داده‌اند.
کد خبر: ۲۰۲۳۹۶
وی با بیان این که ورزش باستانی بهارش در ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: این ورزش با فرهنگ و آداب دینی و ملی ایرانیان آمیخته است.

به گفته وی، زورخانه‌ها فعالیتشان در این ماه از بعد از افطار تا نیمه‌های شب است و با استقبال خوبی هم مواجه می‌شوند.

رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با اشاره به این که این ورزش همه‌اش ذکر خداوند و یاد اهل‌بیت علیه‌السلام و یک نوع عبادت است، تصریح کرد: این ورزش یکی از سرمایه‌های بزرگ ملی، فرهنگی و تاریخی و باعث افتخار ایرانیان است.

از سوی دیگر،آغاز فصل دوم کاوش‌های باستان‌شناسی در ربع رشیدی از جمله اقداماتی است که در سال 87 توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجا ن شرقی پیگیری می‌شود.

بهروز عمرانی، معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت:  سال گذشته گمانه‌زنی‌هایی در 6 فصل در این محوطه صورت گرفت که موفق شدیم در ابعاد10 در 10 متر یک حمام تاریخی را کشف کنیم.وی اضافه کرد: این کاوش اطلاعات خوبی در مورد معماری این مجموعه به ما داد و امسال نیز دومین فصل کاوش‌های خود را ادامه می‌دهیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، وی تصریح کرد: در نظر داریم یکی از مصوبه‌های دور دوم سفر هیات دولت را به این امر اختصاص دهیم تا بتوانیم آزاد‌سازی محوطه اطراف ربع رشیدی را دنبال کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها