امسال 21 فیلم از فیلم سازان معتبری مانند تاکشی کیتانو، جاناتان دمی، دارن آرنوفسکی و امیرنادری در بخش مسابقه برای دریافت شیر طلایی شصت و پنجمین جشنواره فیلم ونیز رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۲۰۵۱

به گزارش اسکرین دیلی ، برگزار کنندگان جشنواره ونیز برنامه‌های شصت و پنجمین دوره این رویداد را در یک کنفرانس خبری اعلام کردند. فیلم جدید برادران کوئن (اتان و جوئل) با نام «پس از خواندن بسوزان» فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز است.

از مهمترین فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه ونیز می‌توان به «کشتی‌گیر» (دارن آرنوفسکی) با بازی میکی رورک، «دشت سوزان» (گیرمو آریاگا) با بازی شارلیز ترون و کیم بسینگر، «قفسه درد» (کاترین بیگلو) با بازی رالف فاینس و گای پیرس، «ریچل ازدواج می‌کند» (جاناتان دمی) با بازی آن هاتاوی، «آشیل و لاک‌پشت» (تاکشی کیتانو)، «پونیو بر صخره کنار دریا» (هایائو میازاکی)، «حیوان در سایه» (باربت شرودر) و «رویای لاس‌وگاس» (امیر نادری) اشاره کرد.

در خارج از مسابقه به جز فیلم‌های کیارستمی و برادران کوئن باید به مستند اتوبیوگرافیک «سواحل آنیس» ساخته انیس واردا، مستندساز قدیمی استرالیایی اشاره کرد.

«افق‌ها» که دیگر بخش رسمی جشنواره ونیز است، نزدیک به 30 فیلم داستانی و مستند را به نمایش می‌گذارد.
«خداحافظ سولو» ساخته رامین بحرانی فیلمساز ایرانی که مانند فیلم امیر نادری به عنوان محصول آمریکا ارایه شده است، در این بخش روی پرده می‌رود.

دیگر بخش رقابتی جشنواره ونیز مسابقه فیلم‌های کوتاه (Corto Cortissimo) است که آثار راه یافته به آن به زودی معرفی می‌شوند.

برگزار کنندگان جشنواره ونیز همچنین اعلام کردند که از یوسف شاهین فیلم ساز مصری تازه درگذشته تقدیر ویژه خواهند کرد.

شصت و پنجمین جشنواره فیلم ونیز از 27 آگوست تا 6 سپتامبر برگزار می‌شود.

گروه ترجمه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها