گروه سلامت: استفاده از پنیر همراه با شیرینی یا غذا و میوه، از خورده شدن مینای دندان به وسیله اسیدهای ناشی از تجزیه خوراکیها جلوگیری میکند.
براساس تحقیقات یک پژوهشگر انگلیسی از دانشگاه «نیوکاسل»، حضور اجزای پنیر در دهان سبب میشود تا از عمل باکتریهای موجود در دهان که با تخمیر شکر موجود در شیرینی و میوه، به مینای دندان حملهور میشوند، جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۷۷۹۸۲
تحقیقات نشان میدهد مقدار شکری که شخص در روز مصرف میکند، عامل تعیینکننده در تخریب دندانهای وی به شمار نمیآید بلکه دفعات مصرف مواد شیرین در روز است که میتواند شتاب نابودی مینای دندان را افزایش دهد.
در مورد مصرف پنیر و شیرینی این نکته شایان توجه است: چون پنیر مواد فسفرزای بدن را کاهش میدهد و این عمل میتواند بر کارکرد مغز تاثیر گذارد مصرف اندکی گردو همراه با پنیر به منظور جبران فسفر از دست رفته مناسب است.