بازداشت مقام بلندمرتبه امنیتی رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی

شبکه ۱۳ تلویزیون عبری چهارشنبه شب از بازداشت یک مسئول ارشد اسرائیلی توسط سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۱۳۱

به گزارش جام جم آنلاین بر اساس این گزارش، شاباک این مسئول رده بالای اسرائیلی را به اتهام جاسوسی در یکی از مراکز پزشکی بازداشت کرده است.

این شبکه مدعی شد: این شخصیت ارشد اسرائیلی در یک مرکز پزشکی رسمی و به ظن اقدام برای ضربه زدن به امنیت «کشور» بازداشت شده است.

این مرکز پزشکی اسرائیلی با اعلام اینکه از بازداشت این مسئول غافلگیر نشده است، گفت که این مسئول از زمان شروع جنگ رفتار‌های عجیبی داشته است.

سرویس امنیتی اسرائیل (شاباک) روز سه شنبه اعلام کرد که سه اسرائیلی را به اتهام فعالیت‌های امنیتی تحت نظر جاسوسان اطلاعاتی ایرانی بازداشت و علیه یکی از آن‌ها دادخواست صادر کرده است.

وبگاه عبری زبان «واینت» اعلام کرد که به عنوان بخشی از فعالیت شاباک و یگان ملی تحقیقات بین المللی، یک هسته سرویس‌های اطلاعاتی ایران شناسایی شده که در ماه‌های اخیر در پوشش آژانس‌های بیگانه و با هدف جذب شهروندان اسرائیلی برای انجام ماموریت‌های متنوع در «اسرائیل» فعالیت می‌کرده است.

این تحقیقات نشان داد که یکی از مظنونان فردی ۲۱ ساله به نام «الیمیلخ شتیرن» بوده که از اهالی بیت شیمش است و از طریق یک حساب شخصی به نام «انا الینا» در تلگرام از او خواسته شده که ماموریت‌های مختلفی را در «اسرائیل» انجام دهد.

از شتیرن خواسته شده بود که تبلیغاتی را در تل آویو انجام دهد و حساب‌هایی را در نقاط مختلف قدس و تل آویو باز کند و پاکت‌هایی را حاوی سر بریده شده یک حیوان یا عروسکی در کنار چاقو و پیام تهدید آمیز رها کند و جنگل را آتش بزند و اقدامات مشابه دیگر انجام دهد که شتیرن با همه این ماموریت‌ها به جز قتل و آتش زدن جنگل موافقت کرده بود.

شتیرن به جذب شهروندان اسرائیلی دیگر برای این اقدامات اقدام کرده بود که برخی هاز آنان حاضر شدند در ازای دریافت پول برحی از این اقدامات را انجام دهند.

شاباک و پلیس اسرائیل با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که بر ادامه تلاش برای شناسایی فعالیت‌های ایران در زمینه‌های جنایت و جنگ روانی ادامه می‌دهند. آن‌ها مدعی شدند که هدف از این فعالیت‌ها ضربه زدن به قدرت اسرائیل و گسترش اختلافات اجتماعی است.

یک مقام بلندپایه اسرائیلی گفت: در این برهه زمانی پیچیده، وقتی که از فضای مجازی به منظور ایجاد رعب و وحشت و انتقال پیام و تبلیغ و ترویج فعالیت‌های تروریستی با پوشش فعالیت‌های امن و بدون خطر استفاده می‌شود، به مردم توصیه می‌کنیم که درخصوص توضیحاتی که طرف‌های نامشخص از آنان می‌خواهند، هوشیار باشند و از ارائه جزئیات شخصی به افراد و طرف‌های ناشناس خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها