هوش مصنوعی در انتخابات

دستیاران هوشمند در اختیار کاندیدا‌ها

مرکز ملی فضای مجازی در راستای توانمندسازی کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری و ستاد‌های انتخاباتی آنها، از دستیاران هوش مصنوعی رونمایی کرد.این ابزار‌ها شامل چت‌بات‌هایی است که به کاندیدا‌ها و ستاد‌هایشان کمک می‌کنند تا اطلاعات دقیق، تحلیل‌های پیشرفته و شناخت و ارتباط فراگیر دوسویه از رای‌دهندگان داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۶۲۰۲۵
 
از امکانات این دستیاران هوش مصنوعی عبارتند از:

چت‌بات «ازهوش مصنوعی بپرسید»: این چت‌بات به مردم امکان می‌دهد تا  پاسخ سوالات خود را از هر نامزد، به‌صورت اختصاصی و دقیق از طریق پایگاه داده‌ها که ستاد‌های انتخاباتی ارائه کرده‌اند، دریافت کنند.

چت‌بات «مشاور ستاد»:
این خدمات ویژه چت‌بات را به ستاد‌های نامزد‌ها ارائه می‌کند و با ارائه تحلیل‌های دقیق و به روز، می‌تواند بهترین روش‌ها را برای جذب رای‌دهنده‌ها و افزایش توان آن با هدف موفقیت در صحنه رقابت برای خدمت به مردم پیشنهاد کند.

چت‌بات «مشاور برخط انتخاب»: 
این چت‌بات به مردم امکان می‌دهد تا شاخص‌های اصلی رئیس‌جمهور برگزیده را  با استناد به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب ارزیابی کنند.

فضای‌ملی بااستفاده‌ازاین ابزار‌ها،به‌دنبال ایجادمشارکت‌وکمک یکسان‌ومساوی به نامزدهای محترم درصحنه‌های‌رقابت، توانمندسازی وتوجه دهی  ایشان وستاد‌های‌شان به جوامع اختصاصی با استفاده از بخش‌های ویژه وگروه‌های مردمی است.‌استفاده از هوش مصنوعی درانتخابات ریاست‌جمهوری، گامی نوین درجهت برگزاری انتخابات شفاف،عادلانه و با مشارکت بیشتر مردم است.

تولید نهال و نشای کاپاریس برای اولین بار در کشور
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تولید نهال و نشای گیاه دارویی کاپاریس(کبر) به رونق کشاورزی در برخی مناطق کم‌برخوردار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان کمک می‌کند.کاپاریس،گیاهی دارویی با نام‌های دیگر کبر، کور، کورز، خیارشنگ و...است که در ایران به‌وفور پیدا می‌شود. این گیاه به دلیل نیاز کم‌به آب ومواد غذایی، برای کشت در مناطق کم‌بازده مناسب است. کشت کاپاریس می‌تواند به رونق کشاورزی در مناطق کم‌برخوردار و ایجاد محل برای ساکنین این مناطق کمک کند. برداشت، فرآوری و کاپاریس می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی را در این مناطق ایجاد کند.  کاپاریس گیاهی با ارزش اقتصادی بالا ست و می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد. کاپاریس دارای خواص دارویی متعددی است که از جمله آن می‌توان به کاهش کلسترول، ضد سرطان بودن و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.کاپاریس به دلیل نیاز کم‌به آب،برای کشت درمناطق خشک وکم‌آب مناسب است.ریشه‌های عمیق کاپاریس به تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش آن کمک می‌کند.‌علاوه بر این، کاپاریس به دلیل طعم و خواصی که دارد می‌تواند به‌عنوان یک محصول غذایی با ارزش به بازار‌های جهانی عرضه شود.‌این شرکت دانش‌بنیان با تولید نهال و نشاء کاپاریس به روش‌های دانش‌بنیان، گامی مهم در جهت توسعه کشت این گیاه در ایران برداشته شده است.  

فناوری نوین بتن پارچه‌ای در ایران 
متخصصان ایرانی موفق به کسب دانش فنی تولید بتن پارچه‌ای به‌عنوان دومین کشور پس از انگلستان شده‌اند. این فناورانه تحولی چشمگیر در صنعت عمران و ساخت‌و‌ساز کشورمان به ارمغان خواهد آورد.‌ بتن پارچه‌ای محصول نوین و کامپوزیتی است که از پارچه‌های سه‌بعدی آغشته به پودر سیمان ساخته می‌شود. این محصول پس از پاشش آب‌ روی آن، در مدت زمان کوتاهی پاک شده و لایه‌های نازک، بادوام، ضد آب ومقاوم دربرابر آتش ایجاد می‌کند.سرعت اجرای بتن پارچه در مقایسه با بتن معمولی تا ۱۰ برابر بیشتر است. این امر، این محصول را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت‌و‌ساز سریع می‌کند.بتن پارچه‌ای در برابر عوامل مختلف مانند آب، ضربه، آتش و سایش مقاوم است. برخی از ویژگی‌های این محصول عبارتند از: قابل قبول بودن: این محصول به دلیل دارا بودن پارچه‌های قابل‌قبول، برای استفاده در سطوح مختلف مناسب بوده است. 

عایق پارچه حرارت و حرارت:
 بتن‌های به دلیل دارا بودن لایه ژئومبران، عایق رطوبت و حرارت بوده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند.استفاده از بتن پارچه به دلیل سرعت اجرای بالا و نیاز به مصالح کمتر، می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های ساخت‌و‌ساز شود.
کسب دانش فنی تولید بتن پارچه‌ای در ایران، گامی بلند در جهت ارتقای صنعت عمران و ساخت‌و‌ساز کشورمان به شمار می‌رود. این فناوری نوین می‌تواند به ساخت‌و‌ساز سریع‌تر، مقاوم‌تر و باکیفیت‌تر تبدیل شود و در‌نهایت، نفع مردم و کشورمان خواهد بود.

اشعه ایکس در جیب شما
تصور کنید که می‌توانید با گوشی هوشمند خود ازپشت دیوار‌ها ویا درون بسته‌بندی‌ها تصویربرداری کنید! این امر که تا چندی پیش تنها در فیلم‌های علمی تخیلی به چشم می‌خورد، با جست‌وجوی تحقیقات به زودی به واقعیت تبدیل خواهدشد.محققان با الهام از قدرت اشعه ایکس سوپرمن، تراشه‌هایی را ابداع کرده‌اند که می‌توانند به گوشی‌های هوشمند امکان تصویربرداری با مقادیر میلی‌متری را بدهند. این اشعه‌ها از اجسام غیرشفاف عبور کرده و تصویری از اشیای پشت آنها را ارائه دهند.

کاربرد‌های این فناوری 
‌در زمینه تعمیرات لوازم خانگی: می‌توانیم از این فناوری برای یافتن لوله‌های آب و بدون سیم‌های برق و سایر تاسیسات پشت دیوار‌ها استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم از آن برای تشخیص ترک لوله‌ها و سایر مشکلات قبل از بروز مشکلات جدی استفاده کنیم.

در زمینه بررسی بسته‌بندی‌ها: دیگر نیازی به بازکردن صندوق پستی یا هدیه برای دیدن محتویات آنها نیست! این فناوری به شما نشان می‌دهد که داخل آنها چه چیزی قرار دارد، بدون این‌که آن را باز کنید. این امر می‌تواند در جلوگیری از کلاهبرداری و یا صدمه دیدن کالا‌های حساس هنگام باز کردن‌ها باشد.

در زمینه پزشکی: این فناوری پتانسیل استفاده در زمینه‌های پزشکی مانند تصویربرداری از اندام‌های داخلی بدن را نیز دارد. با استفاده از این فناوری می‌توان بدون نیاز به تجهیزات گرانقیمت و حجیم اشعه ایکس، از اندام‌های داخلی بدن تصویربرداری کرد و بیماری‌ها را به موقع تشخیص داد.

در زمینه‌های امنیتی: از این فناوری می‌توانم برای اسکن افراد و یا اشیاء به‌منظور یافتن اشیای ممنوعه و یا مواد مخدر استفاده کنیم.علاوه بر این، این فناوری می‌تواند کاربرد‌های دیگری نیز در زمینه‌های مختلف مانند باستان‌شناسی، کشاورزی و یا حتی جست‌وجو و نجات داشته باشد.‌

تراشه‌های نامیرا، انقلابی در دنیای فناوری
محققان چینی باکشف درحوزه مواد فروالکتریک، موفق به ساخت تراشه‌های ذخیره‌سازی حافظه باطول عمرتقریبا بی‌نهایت شده‌اند. با این نوآوری که به عنوان «تراشه‌های جاودانه» نامیده  می‌شود، می‌توان به طور چشمگیری مراکز را کاهش داد و زمینه را برای پیشرفت‌های قابل توجه در صنایع مختلف از جمله هوش مصنوعی، اکتشافات فضایی و پزشکی فراهم کرد.

طول عمر بی‌نظیر: ذخیره‌سازی تراشه‌های رایج است که پس از میلیون‌ها بار خواندن و نوشتن فرسوده می‌شوند؛ این تراشه‌ها می‌توانند اطلاعات را بدون هیچ‌گونه افت عملکردی برای مدت نا‌محدودی ذخیره کنند.

مصرف انرژی کم‌: مواد فروالریک در این تراشه‌ها مصرف انرژی بسیار پایینی دارند که باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی مراکز می‌شود. این موضوع نه فقط به نفع محیط‌زیست است، بلکه به کاهش هزینه خدمات ارائه‌شده به مصرف‌کنندگان نیز کمک می‌کند.

سرعت بالا: این تراشه‌ها می‌توانند اطلاعات را با سرعت بسیار بالا بازیابی کنند که این موضوع می‌تواند باعث افزایش کارایی برنامه‌های کاربردی مختلف از‌جمله هوش مصنوعی و ماشین شود.

رونمایی از اینترنت ماهواره‌ای سفری 
اسپیس‌اکس، شرکت هوافضای ایلان ماسک، با عرضه Starlink Mini، نسخه کوچک‌تر و سبک‌تر مجموعه محبوب Starlink، اینترنت ماهواره‌ای را حتی در دسترس می‌کند.‌ Starlink Mini برای قابلیت حمل طراحی شده و اجازه دسترسی به اینترنت پرسرعت در حال حرکت را می‌دهد. این دستگاه به‌راحتی درون یک کوله پشتی جای می‌گیرد و وزن آن با احتساب پایه تنها ۲. ۵ پوند است. سرعت Starlink Mini دانلود آن بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است و تجربه‌های روان در آنلاین را تضمین می‌کنند.
‌ Starlink با بیش از ۶۰۰۰ ماهواره که در حال حاضر در مدار زمین قرار دارند، انتخابی محبوب برای دسترسی به اینترنت در مکان‌های دورافتاده یا کم‌خدمات تبدیل شده است.این سرویس دارای کاربری پایه بیش از۳میلیون مشترک در۱۰۰ کشور است.انتظار می‌رود اولین سری از Starlink Mini درماه جولای وارد بازار شود و باید مورد‌توجه افراد قرار گیرد که به‌دنبال یک حل پشتیبان قابل دسترسی برای اینترنت هستند. ‌

جست‌وجوی دایره‌ای به گوگل کروم دسکتاپ می‌آید!
قابلیت محبوب جست‌وجوی دایره‌ای (Circle to Search) که پیش‌از‌این در نسخه‌های اندرویدی کروم ارائه‌شده بود، به زودی برای کاربران دسکتاپ این مرورگر نیز در دسترس خواهد بود.‌ این قابلیت به‌کاربران امکان می‌دهد تا با هایلایت یا کلیک روی هر قسمت از صفحه نمایش، به بررسی آن در اینترنت در جست‌وجوی اینترنتی بپردازند.‌ جست‌وجوی دایره‌ای از گوگل لنز برای ارائه اطلاعات استفاده می‌کند و می‌تواند ابزاری بسیار کاربردی برای کاربران باشد.‌هنوزتاریخ دقیقی برای انتشار این قابلیت برای نسخه دسکتاپ ارائه نشده است، اما انتظار می‌رود به زودی عرضه عمومی شود.قابلیت‌های کلیدی جست‌وجوی دایره‌های:‌ جست‌وجوی آسان هر نقطه از صفحه نمایش،از قدرت گوگل لنز برای استفاده از اطلاعات ابزاری کاربردی برای دانشجویان، محققان و کاربران عادی، انتظار می‌رود با عرضه این قابلیت برای نسخه دسکتاپ کروم، افزایش محبوبیت و استفاده از این مرورگر باشد.

بازی همستر کامبت خطرناک است! 
مقامات روسیه و کشورهای دیگر هشدار می‌دهند

بازی«همستر کامبت» که در تلگرام محبوب شده است، ثروت بادآورده می‌دهد! مقامات دولتی در برخی کشور‌ها هشدار می‌دهند که این بازی ممکن است کلاهبرداری و خطرات امنیتی را به همراه داشته باشد.در این بازی، کاربران با کلیک روی صفحه، سکه‌های مجازی به‌دست می‌آورند و وعده داده می‌شوند که این سکه‌ها در آینده تبدیل به پول واقعی خواهند شد. با‌این‌حال، این بازی را به «کلاهبرداری هرمی» تشبیه می‌کنند و مقامات دولتی در مورد خطرات بالقوه آن برای کاربران، به‌ویژه کودکان، هشدار می‌دهند.
 ‌
چرا مقامات هشدار می‌دهند؟
خطر‌های مالی و خطرات بالقوه برای کودکان
 سازمان: اطلاعات امنیتی به دلیل ارتباط با روسیه و احتمال دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران علاوه بر این، نکاتی در مورد فعالیت‌های کلاهبرداری مرتبط با این بازی بیان می‌کنند:
-‌ هک شدن کیف پول‌های رمزارز کاربران
- اطلاعات شخصی
- استفاده از ربات‌های جعلی برای کاربران فریب.

چه کسی پشت همستر کامبت است؟
هویت سازندگان بازی مشخص نیست.
برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این بازی توسط شرکت روسی با ارتباطات دولتی اداره می‌شود.
تلگرام ممکن است از این بازی برای افزایش کاربران خود و ترافیک کاربران سود ببرد.

آیا همستر کامبت ارزش دارد؟
‌با توجه به خطرات بالقوه و عدم شفافیت در این بازی، توصیه می‌شود که از همستر کامبت دوری کنید.
‌راه‌های جایگزین برای سرگرمی و کسب درآمد:
‌بازی‌های آنلاین و آفلاین  
فعالیت‌های پولساز واقعی
سرمایه‌گذاری در دارایی‌های معتبر
به یاد داشته باشید که در دنیای آنلاین، هیچ‌چیز ثروت بادآورده به‌دست نمی‌آید. 
مراقب باشید که فریب وعده‌های پول آسان را نخورید و قبل از انجام سرمایه‌گذاری یا اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی، تحقیقات انجام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها